راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مهر اقتصاد از نخستین کیوسک بانک بومی سازی شده خود رونمایی کرد

نخستین کیوسک بانک، بانک مهر اقتصاد توسط مدیر عامل و معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک رونمایی شد.

سیدمهدی حسینی، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک، با بیان اینکه در دنیای امروز یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز برای ایجاد رابطه میان مشتریان و بانک‌ها استفاده از کیوسک بانک است، گفت: این کیوسک‏‌ها نیازمند برخورداری از یک سیستم مقاوم سخت‏‌افزاری و نرم‏‌افزاری با قابلیت‏‌ها و تجهیزات فراوان، متنوع و امن برای ارائه سرویس‏‌های مختلف و متنوع به مشتریان هستند.

.

استفاده از کیوسک بانک باعث صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها می‌شود

وی با بیان اینکه هزینه‏ تمام شده کیوسک بانک تولید شده توسط متخصصین بانک مهر اقتصاد، معادل نیمی از هزینه خرید این دستگاه‏‌ها در بازار است، عنوان داشت: انتظار می‏‌رود با فعال شدن و گسترش استفاده از این فناوری جدید بانکی، ضمن کم شدن حجم کار باجه‏‌های شعب، از استهلاک دستگاه‏‌های خودپرداز نیز به میزان قابل توجهی کاسته شود که در صورت تحقق آن در هزینه‌ها و سرمایه‏‌گذاری، صرفه‏‌جویی قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است.

.

هم نرم‌افزار و هم سخت‌افزار بومی

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مهر با اظهار اینکه نرم‏‌افزار و سخت‏‌افزار این سیستم به صورت بومی توسط متخصصین فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک طراحی شده است، که در طراحی و عملکرد، نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی متمایز است، افزود: به همین خاطر و بنا بر ضرورت نیاز به سرویس‏‌های جدید، می‏‌توان به سرعت ماژول‏‌های جدید را در کیوسک بانک عملیاتی کرد به نحوی که مونتاژ آن برای استفاده در شعب سراسر کشور به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

.

خدمات ویژه کیوسک بانک چیست؟

حسینی ارائه مانده لحظه‏‌ای انواع حساب‌ها، ارائه پرینت صورتحساب، امکان پرداخت قبوض‏ توسط شناسه قبض و شناسه پرداخت و امکان درخواست صدور دسته چک جدید را به عنوان بخشی از خدمات ویژه کیوسک بانک عنوان کرد و ادامه داد: اطلاع‏‌رسانی در خصوص تسهیلات قابل ارایه بانک به مشتریان به صورت متن، صوت و پرینت، اطلاع از اسامی برندگان قرعه کشی، جستجوی شعبه بر اساس نام، کد شعبه و موقعیت جغرافیایی، ارایه خدمات مشاوره‏‌ای در خصوص خدمات بانک به مشتریان، اطلاع‏‌رسانی در خصوص نحوه خدمات مانند افتتاح انواع حساب‏‌ها، محاسبه سود اقساط، نرخ ارز، سکه و خدمات ارزی از دیگر خدمات این دستگاه‌ها هستند.

وی دسترسی به اینترنت، خرید شارژ خطوط تلفن همراه اول، خرید شارژ بلیط مترو، هواپیما، اتوبوس و قطار، پرداخت فیش سازمان‌ها، ثبت خرید خودرو و ثبت‌نام دانشگاه، ارایه و دریافت نظرسنجی به صورت متن و صوت، ارایه انتقادها، پیشنهادها و نظرات مشتریان و سامانه پرسش و پاسخ را از دیگر قابلیت‌های این دستگاه اعلام کرد و گفت: در فاز اول، شعب مرکزی و سرپرستی‏‌ها به کیوسک مجهز می‌شوند و به تدریج تا پایان سال جاری، تمامی شعب بانک در سراسر کشور تجهیز می‌شوند.

منبع: بانک مهراقتصاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.