راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اضافه‌شدن بانک صادرات ایران به جمع بانک‌های دارای CRS توسن‌تکنو

پس از راه‌اندازی راهکار BCR و CRS توسن‌تکنو در بانک‌های ملی ایران، سپه، شهر، آینده، ایران‌زمین، سامان، دی، اقتصاد نوین و رفاه کارگران، بانک صادرات ایران نیز به جمع دریافت‌کنندگان این راهکار از شرکت توسن‌تکنو اضافه شد.

به گزارش روابط عمومی توسن‌تکنو، بر اساس قرارداد منعقدشده با بانک صادرات ایران، درگام اول تعداد ۵۰ دستگاه ماشین بانکی خودگردان توسط توسن تکنو برای این بانک نصب و راه‌اندازی می‌شود.

آمار نشان می‌دهد از ابتدای راه‌اندازی این خود گردان‌ها در شبکه بانکی کشور، تعداد تراکنش‌های بانکی به‌ازای هر خودگردان در مهر ۱۳۹۹ حدود ۶٫۶۳ برابر تعداد تراکنش‌ها فروردین ۱۳۹۷ بوده است. همچنین نسبت تراکنش واریز به سایر تراکنش‌های بانکی از ۱۲ درصد به ۲۷ افزایش داشته است.

راه‌اندازی ماشین‌های بانکی CRS یا ATMR یا خودگردان‌ها به‌عنوان یکی از راهبردهای اساسی بانک‌ها در حوزه «تحول شعب» موردتوجه قرار گرفته است چرا که می‌توان از طریق آن‌ها اسکناس را وارد ماشین بانکی کرده و عملیات واریز آنی وجه نقد به‌حساب را انجام داد که موجب کاهش هزینه‌های مربوط به پول گذاری به دلیل وجود چرخه خودکار مدیریت اسکناس‌های ورودی و خروجی می‌شود و بخش قابل‌‌توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت اسکناس را کاهش و بهره‌وری سرمایه انسانی بانک را افزایش می‌دهد.

همچنین بهبود تجربه مشتریان ناشی از ارائه سرویس ۳۶۵*۲۴*۷ این ماشین‌ها یکی دیگر از مزایای راه‌اندازی این راهکار برای بانک‌هاست.

شایان‌ذکر است توسن‌تکنو توانسته است با واگذاری بیش از ۱۸۰۰ دستگاه از این ماشین‌ها، دارای بیش از ۹۵ درصد سهم بازار در بین شرکت‌های فعال ارائه‌دهنده ماشین‌های بانکی در کشور باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.