راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دادستانی کل کشور فهرست جدید مصادیق محتوای مجرمانه فضای مجازی را ابلاغ کرد

جواد بابایی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، مصوبات یک‌صد و بیستمین جلسه این کارگروه در تاریخ 99/09/24 را ابلاغ کرد. در این مصوبه موارد جدیدی به فهرست مصادیق محتوای مجرمانه اضافه شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، این موارد شامل مصادیق مجرمانه مرتبط با کودک آزاری، مصادیق مجرمانه مرتبط با جرایم رایانه‌ای و مصادیق مجرمانه مرتبط با امور سمعی و بصری است.

طبق این مصوبه مصادیق اصلی کودک آزاری،تولید، انتشار، تبلیغ و ترویج محتوای مستهجن یا مبتذل است که در آنها از نوجوانان یا اطفال استفاده شده است. همچنین در این میان، افشاء هویت، اطلاعات و اسرار طفل یا نوجوانان بزه دیده شده است. علاوه براین انتشار هرگونه محتوا در جهت تحریک یا ترغیب به کودک آزاری در فضای مجازی نیز جرم شناخته شده است. در آخر نیز برقراری ارتباط طفل یا نوجوان در فضای مجازی به منظور آزار جنسی نیز خلاف قانون برشمرده شده است.

در بخش جرایم رایانه‌ای، خرید و فروش هرگونه امتیاز، مجوز و نیز تبلیغ آن مانند خرید و فروش امتیاز وام و تسهیلات بانکی در فضای مجازی غیر مجاز شناخته شده است. در بحث مصادیق مجرمانه مرتبط با امور سمعی بصری نیز فعالیت تارنمای خبری غیر مجاز با استناد به قانون مطبوعات جرم محسوب می‌شود.

1 دیدگاه
  1. محمداسکندری پور می‌گوید

    نمی نم چرا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.