راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشد 108.3 درصدی تسهیلات اعطایی بانک کارآفرین در سال 99

تسهیلات اعطایی جاری بانک کارآفرین تا پایان آبان‌ماه در حدود 234.7 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 108.3 درصدی داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، بر اساس آخرین آمار کانون بانک‌ها، میزان رشد در شهریورماه نسبت به مدت مشابه حدود 80 درصد و در مهرماه در حدود 100 درصد بوده است و همچنین نسبت مطالبات غیر جاری به تسهیلات در بانک کارآفرین از 10.3 درصد در مردادماه به 7.4 درصد در آبان‌ماه رسیده است که این ارقام برای میانگین بانک‌های منتخب 19.7 درصد است.

نکته قابل‌توجه آن است که رشد اعطای تسهیلات بانک کارآفرین در آبان‌ماه همچون سه ماه گذشته از میانگین بانک‌های منتخب نسبت به مدت مشابه بیشتر بوده است.

در ادامه این آمار آمده است:‌ «رقم مطالبات غیر جاری نسبت به ماه گذشته افزایش داشته و از 15.7 هزار میلیارد ریال به 16.5 هزار میلیارد ریال افزایش داشته است که این امر باتوجه‌به مسئله کرونا اجتناب‌ناپذیر است.»

کاهش نسبت مطالبات در این ماه به دلیل افزایش حجم تسهیلات بانکی بوده است و در نهایت این اعداد نشان از وضعیت مطلوب بانک کارآفرین در این شاخص دارد چرا که میانگین نظام بانکی نسبت به مردادماه تنها 0.5 درصد کاهش داشته است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.