راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آریا، بانک ملی و بانک صادرات را به جان هم انداخت

تسنیم نوشت: بانک صادرات در واکنش به اظهارات مدیرعامل بانک ملی مبنی بر اینکه طبق رأی دادگاه امیر منصور محکوم به رد مال شده و بانک صادرات باید بدهی خود به این بانک را پرداخت کند، اعلام کرد: بانک ملی باید طلب خود را بطور مستقیم از آریا دریافت کند.

قضیه از چه قرار است؟

طی روزهای اخیر فرشاد حیدری طی گفت‌وگویی که با خبرنگاران داشت به بیان اظهاراتی در خصوص سرانجام پرونده فساد مالی اخیر و بدهی بانک صادرات به بانک ملی پرداخت و گفت: طبق رأی صادره توسط دادگاه امیرمنصور آریا محکوم به رد دیون شده و باید اموال به شبکه بانکی بازگردد.

مدیر عامل بانک ملی با بیان اینکه بعد از اینکه اقدام مذکور انجام شد بانک صادرات باید بدهی خود به بانک ملی را پرداخت کند افزود: منتظر هستیم رأی دادگاه اجرا شود.

جواب بانک صادرات به بانک ملی

روابط عمومی بانک صادرات ایران در واکنش به اظهارات فرشاد حیدری گفت‌وگویی را به نقل از رئیس اداره کل حقوقی این بانک انجام داده و به نقل از وی آورده است که بر اساس حکم دادگاه ، بانک ملی ایران باید طلب خود بابت تنزیل اعتبار اسنادی را به طور مستقیم از گروه آریا دریافت کند و از بانک صادرات طلبی ندارد.

مجتبی دهقاندار در ادامه با بیان اینکه بهتر بود مدیرعامل بانک ملی ایران طبق مفاد حکم صادره مطالبی را به خبرنگاران می‌گفتند، اظهار کرد: بر اساس حکم صادره، گروه آریا محکوم به رد مال در حق بانک‌های مال باخته، به نسبت طلبشان از کل، از محل اموال منقول و غیر منقول متعلق به نامبرده است.

وی افزود: در این حکم قطعاً و طبق دادنامه منظور از بانک‌های مال باخته، بانک‌های پرداخت کننده وجوه، اعتبارات اسنادی مجعول یا به عبارتی بانک‌های تنزیل کننده بوده که بانک ملی نیز در شمار این بانک‌هاست.

رئیس اداره حقوقی بانک صادرات ایران تصریح کرد: طبق قوانین جاری کشور، مال باخته باید برای وصول مطالبات خود به کلاهبردار مراجعه و طلب خود را از محل اموال منقول و غیرمنقول متعلق به گروه آریا وصول کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.