راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گرفتن مالیات برای خریدهای اینترنتی چه تاثیری روی مردم می‌گذارد؟

تصمیم سنای آمریکا برای وضع مالیات بر خریدهای اینترنتی با واکنش تند و منفی شهروندان این کشور مواجه شده است.

به گزارش ای‌کامرس‌بایتز، بررسی‌های موسسه تحقیقاتی Endicia نشان می‌دهد 61 درصد از شهروندان آمریکایی مخالف این قانون هستند و 44 درصد آنها در واکنش به این اقدام که منجر به افزایش بهای تمام شده کالاهای مختلف می‌شود قصد دارند، خریدهای الکترونیک را کمتر کنند.

12 درصد افراد هم در واکنش به این اقدام قصد دارند شیوه‌های سنتی خرید را افزایش داده و از فروشگاه‌های فیزیکی خرید کنند. 4 درصد گفته‌اند از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر خرید خواهند کرد. باقیمانده افراد هم گفته‌اند وضع مالیات بر خرید الکترونیک عادات خرید آنها را تغییر نخواهد داد.

60 درصد افراد شرکت کننده در این نظرسنجی هم گفته‌اند این مصوبه تاثیر بدی بر اقتصاد آمریکا خواهد گذاشت. به نظر 50 درصد پاسخ دهندگان هدف از تصویب این قانون افزایش درآمد دولت‌های محلی و به نظر 50 درصد دیگر هدف از تصویب این قانون افزایش درآمد دولت‌های محلی و ایالات به طور همزمان بوده است.

از میان مخالفان مالیات بر خرید اینترنتی 40 درصد علت این مساله را بالابودن مالیات‌های وضع شده قبلی، 14 درصد ناعادلانه بودن وضع مالیات بر خریدهای کوچک اینترنتی و 46 درصد هر دو دلیل فوق دانسته‌اند.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.