راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شتاب‌دهی آنلاین دیموند شروع شد / مهلت ثبت‌نام استارت‌آپ‌ها، تا ٢٩ آذر

حدود هفت سال پیش، شتاب‌دهنده دیموند با هدف ترویج فرهنگ کارآفرینی برای تمام علاقه‌مندان در سراسر کشور شکل گرفت. تا پیش از آن کارآفرینی بیشتر سهم کسانی می‌شد که در تهران اقامت داشتند و از لحاظ طبقه اجتماعی، امکان آزمون‌وخطا و ریسک‌های متنوع در بیزینس‌های مختلف را داشتند.

به گزارش روابط عمومی دیموند، هر استارت‌آپ به آموزش‌های تخصصی نیاز دارد؛ باید به استادها و منتورهای تخصصی دسترسی داشته باشد. همچنین منابع مالی دریافت بهترین آموزش‌های موردنیاز را داشته باشد و همین‌طور در تهران هم حضور داشته باشد. علاوه بر تمام این‌ها تیم‌سازی درستی انجام داده و در نهایت امکان وصل شدن به فعالان و سرمایه‌گذاران اکوسیستم را داشته باشد. تا پیش‌ازاین تمام این امکانات در اختیار تعداد محدودی از دنبال‌کنندگان جدی کارآفرینی بود.

اما اکنون به‌واسطه آغاز کار شتاب‌دهی آنلاین، امکانی فراهم شده که درصد قابل‌توجهی از نیازهای آموزشی استارت‌آپ‌ها، در تمام ایران رفع شود. دیموند به مهم‌ترین هدف خود دست پیدا کرد. هرکس در هرجای ایران که علاقه‌مند به این حوزه است می‌تواند برای دریافت آموزش‌های تخصصی کارآفرینی روی کمک دیموند حساب کند.


شتاب‌دهی آنلاین دیموند چیست؟


  • تمام خدمات دپارتمان آموزش دیموند، در دور پیش شتاب‌دهی به‌صورت آنلاین و رایگان در اختیار استارت‌آپ‌های سراسر ایران قرار می‌گیرد.
  • در مدت ٨ هفته، همه آموزش‌های تخصصی موردنیاز استارت‌آپ‌ها با استاد‌های متخصص هر حوزه در اختیار تیم‌های پذیرفته شده قرار می‌گیرد.
  • علاوه بر آموزش، منتورهای باتجربه در طول این مدت با استارت‌آپ‌ها همکاری خواهند کرد تا به‌صورت عملی در رشد بیزینس کمک‌کننده باشند.
  • همچنین مشاوره مالی و مالیاتی و خدمات حقوقی هم به استارت‌آپ‌ها در صورت پذیرفته شدن در شتاب‌دهی داده می‌شود.
  • تمام خدمات ذکر شده متناسب با سطح و نیازهای هر استارت‌آپ طراحی و در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.
  • در پایان این ٨ هفته، امکانی برای استارت‌آپ‌ها فراهم می‌شود که ایده خود را در جلسه‌ای با حضور متخصصین ارائه دهند تا مقدمات رشدشان در مقیاس بزرگ‌تر فراهم شود.
  • استارت‌آپ‌ها برای شرکت در شتاب‌دهی آنلاین دیموند باید ایده خود را در سایت دیموند ثبت کنند.
  • مهلت ثبت‌نام فقط تا ٢٩ آذر

چرا شتاب‌دهی آنلاین؟


اکنون با نگاهی به رسالت شتاب‌دهنده دیموند و به علت شرایط متفاوتی که بر محیط‌های اجتماعی حاکم است، با اولویت بخشیدن به حفظ سلامتی کارآفرینان جوان و همچنین عدم توقف در مسیر آموزش و راهبری، دوره شتاب‌دهی آنلاین شتاب‌دهنده دیموند راه‌اندازی شد تا بدون نیاز به حضور در فضاهای پرخطر اجتماعی، تمامی خدمات موردنیاز استارت‌آپ، به‌استثنای فضای کار را (تا بهبود شرایط حاکم)، به تیم‌های جدید ارائه شود.

با ورود به دوره پیش شتاب‌دهی آنلاین، اعضای تیم بدون محدودیت جغرافیایی در هر مکان و هر شهری، امکان استفاده از دوره را خواهند داشت و آموزش تعاملی، همراه با جلسات مشاوره و رشد گام‌به‌گام را تجربه خواهند کرد. در این دوره، تمام آموزش‌ها و انتقال تجربیاتی که تاکنون در دوره‌های ٣ ماهه پیش شتاب‌دهی و ٦ ماهه شتاب‌دهی در اختیار تیم‌ها قرار می‌گرفت، به‌صورت آنلاین و مجازی از طریق دپارتمان آموزش دیموند «دیموندلب»، ارائه خواهد شد. به‌طوری‌که اعضای تیم با دورکاری و تنها با استفاده از تکنولوژی‌های نوینی که در حوزه ارتباطات مجازی در دسترس است، از تمام امکانات کمپ پیش شتاب‌دهی، بهره‌مند خواهند شد.

خدمات شتاب‌دهی آنلاین دیموند:

  • آموزش تخصصی
  • منتورشیپ و جلسات خصوصی
  • مشاوره حقوقی
  • مشاوره مالی و مالیاتی
  • ایجاد ارتباط با صنایع مرتبط هر حوزه جهت تعامل میان کسب‌وکارهای نوپا و بنگاه‌های فعال در این حوزه‌ها که باعث می‌شود استارت‌آپ‌ها به دایره وسیعی از کاربران، مشتریان، تجربه و حتی سرمایه‌گذاری، وصل شوند.
  • برگزاری جلسه‌ای برای ارائه استارت‌آپ‌ها به متخصصین تدارک خواهیم دید تا مقدمات رشدشان در مقیاس بزرگ‌تر فراهم شود.

در پایان ٨ هفته چه چیز‌هایی به استارت‌آپ اضافه شده است؟


در انتهای دوره ٢ ماهه پیش شتاب‌دهی، تیم استارت‌آپی محصولی آماده به عرضه در بازار، با طرح کسب‌وکار کامل، نقشه راه مشخص، برنامه بازاریابی مدون و برنامه توسعه خواهد داشت و برای جذب سرمایه دوره شتاب‌دهی، طرح مالی دقیقی تهیه خواهد کرد. استارت‌آپ‌ها پس از گذراندن این هشت هفته، خود را برای ارائه ایده خود آماده می‌کنند. در این جلسه از متخصصین اکوسیستم دعوت می‌شود تا به بررسی استارت‌آپ‌ها بپردازند. امید است پس از برگزاری این جلسه، استارت‌آپ‌ها بتوانند خود را برای رشد خود در مقیاس بزرگ‌تر آماده کنند.


شرایط پذیرش استارت‌آپ


تمام استارت‌آپ‌ها می‌بایست طرح خود را در سایت دیموند ثبت کنند. پس از ثبت‌نام جلسه مصاحبه‌ای تنظیم می‌شود. در نهایت کارشناسان دیموند بر اساس معیارهایش استارتاپ‌ها را بررسی می‌کنند و اسامی راه‌یافتگان به دوره پیش شتاب‌دهی آنلاین دیموند را معرفی می‌کند.

تمام استارتاپ‌هایی که این سه ویژگی را دارند، امتیاز ویژه‌ای برای ورود به پیش شتاب‌دهی آنلاین دیموند خواهند داشت:

  • داشتن تیم منسجم
  • داشتن محصول اولیه قابل‌ارائه
  • آگاهی تیم از مدل بیزینسی خود

ثبت‌نام فقط از طریق سایت انجام می‌شود.


شتاب‌دهی آنلاین در چه بستری اتفاق می‌افتد؟


تمامی خدمات شتاب‌دهی آنلاین از طریق پلتفرم دیموندلب (دپارتمان آموزش دیموند) ارائه می‌شود. دیموندلب با هدف راه‌اندازی یک مرجع تخصصی آموزش کارآفرینی، چندی است که به‌صورت جدی در اکوسیستم کارآفرینی وارد شده و جای خود را بین دنبال‌کنندگان کارآفرینی باز کرده است.


دیموندلب چیست؟


دیموندلب در ابتدا کار خود را به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از دپارتمان آموزش دیموند آغاز کرد. در ابتدای راه دوره‌هایی را جهت آماده‌سازی افراد برای راه‌اندازی استارت‌آپ و ورود به بازار کار برگزار کرد. این دوره‌ها با همکاری شرکت‌هایی نظیر یکتانت، تپسی، دیجی کالا نکست، علی بابا و … برگزار شد. در این مدت با تعریف پروژه‌های واقعی این شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اطلاعات و با حضور مدیران و متخصصان برتر این مجموعه‌ها بستری برای آموزش کاملاً عملی دانش‌پژوهان فراهم شد.

علاوه بر خدمات آموزش حضوری؛ این مجموعه در حال تدوین اولین پلتفرم جامع آموزش کارآفرینی در حوزه‌های تخصصی مبانی کارآفرینی، راه‌اندازی استارت‌آپ، حقوق استارت‌آپ، مبانی مالی، توسعه فردی، تیم و کار تیمی، جذب سرمایه و دیگر حوزه‌های تکمیلی است. در این پلتفرم، بنا به رسالت آموزشی دیموندلب، درسنامه‌های کاملاً رایگان در هر یک از موضوعات بیان شده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و گام به گام مراحل طراحی و پیاده‌سازی یک استارت‌آپ به‌صورت رایگان معرفی و آموزش داده خواهد شد.

رویداد «مسیر درست کارآفرین شدن» به مناسبت هفته کارآفرینی توسط دپارتمان آموزش شتاب‌دهنده دیموند (دیموندلب) برگزار شد. این رویداد با حضور نمایندگانی از هر بخش اکوسیستم استارت‌آپی کشور به بررسی چالش‌ها و دغدغه‌های آموزش کارآفرینی در کشور پرداخت. هم‌راستا با این رویداد تیم‌هایی که ایده استارت‌آپی داشتند و نیازمند مرحله شتاب‌دهی بودند در در شتابدهی آنلاین دیموند، ثبت‌نام بی‌سابقه‌ای داشتند.

دیموندلب این آمادگی را دارد تا با دیگر شتاب‌دهنده‌ها هم همکاری کند. شتاب‌دهنده‌ها می‌توانند از پتانسیل پرقدرت دیموندلب برای ارتقای بخش آموزش تخصصی شتاب‌دهی‌شان استفاده کنند. به گفته مدیر دپارتمان آموزش دیموند (دیموندلب)، برنامه‌های ویژه‌ای برای همکاری با دیگر شتاب‌دهنده‌ها تدارک دیده‌اند که بتوانند آموزش اصولی و به‌روز جهان را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهند.


گروه گسترش نوآوری دیموند


این شتاب‌دهنده از سال ١٣٩٣، با هدف کمک به رشد کسب‌وکارهای نوپا، بیش از ٣٥٠ استارت‌آپ را در کمپ پیش شتاب‌دهی خود پذیرش کرده و بیش از ٢٥ تیم را در پورتفوی سرمایه‌گذاری خود دارد. این تیم‌ها در شهرهای تهران، تبریز، شیراز، بوشهر و اصفهان، پذیرش شده و دوره‌های شتاب‌دهی و پیش شتاب‌دهی را با موفقیت گذرانده‌اند. از جمله استارت‌آپ‌های دیموند: اوبار، آچاره، نواک، تگموند، کادرو، ویترین‌نت، آقااجازه، بوکینگ‌ویلا، کارن‌کراد و… است.

برای آشنایی بیشتر با استارت‌آپ‌های دیموند، حتما اینستاگرام این شتاب‌دهنده بررسی کنید تا از زبان خود استار‌ت‌آپ‌ها با داستان‌ها و چالش‌ها و همین‌طور خدمات دیموند در این مسیر آگاه شوید همچنین برای بررسی عمیق‌تر استارت‌اپ‌ها و خدمات دیموند سایت دیموند را می‌توان مشاهده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.