راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

علی‌بابا و دو شرکت دیگر برای تخلف از قوانین چین جریمه شدند

رگولاتور بازار چین هر یک از شرکت‌های علی‌بابا، چاینا لیترچر و شنزن هایو باکس تکنولوژی را به دلیل عدم گزارش خریدهای گذشته شان تحت قوانین ضدانحصارطلبی این کشور ۵۰۰ هزار یوان (۷۶۵۰۰ دلار) جریمه کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان دولتی ساماندهی بازار چین در بیانیه‌ای اعلام کرد:‌ «علی‌بابا باید پیش از افزایش سهم در واحد فروش گروه خرده‌فروشی این‌تایم به ۷۳.۷۹ درصد در سال ۲۰۱۷، موافقت این سازمان را کسب می‌کرد. شرکت چاینا لیترچر، فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی که از تنسنت جدا شده است هم برای خرید نیو کلاسیک مدیا در سال ۲۰۱۸ به میزان مشابه جریمه شد. بااین‌حال رگولاتور چین این خریدها را ضد رقابت بازار نمی‌دانست.»

این جریمه‌ها پس از هشدار ماه گذشته رگولاتورهای چین و اعلام تصمیم آن‌ها برای افزایش نظارت بر بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری این کشور صادر شدند. پکن در نوامبر مقرراتی را رونمایی کرد که هدف آن‌ها تعیین چارچوبی برای محدودکردن رفتارهای ضد انحصارطلبی مانند اشتراک‌گذاری اطلاعات حساس مصرف‌کنندگان، اتحاد برای درهم شکستن رقیبان کوچک‌تر و ارائه خدمات با قیمت پایین‌تر برای حذف رقیبان از سوی غول‌های اینترنتی چینی است. ارزش سهام شرکت‌های علی‌بابا و تنسنت در پی صدور این جریمه بیش از دو درصد سقوط کرد.

تشدید تفحص چین نگرانی‌ها از سرکوبی گسترده بزرگ‌ترین شرکت‌های این کشور را برانگیخته است. ارزش سهام شرکت می‌توان که سومین شرکت اینترنتی بزرگ چین است، پس از انتشار یک مقاله در روزنامه پی پل دیلی ۷.۴ درصد سقوط کرد. در این مقاله از دغدغه صنعت اینترنت به افزایش ترافیک و حجم در بخش‌هایی مانند تحویل خواربار به قیمت ازبین‌رفتن نوآوری علمی انتقاد شده بود.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.