راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رتبه اول بانک صنعت و معدن در تأمین مالی واحدهای صنعتی و معدنی در شبکه بانکی کشور

بانک صنعت و معدن از محل تبصره 18 قانون بودجه سال جاری با پرداخت ۳۹ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال رتبه اول را در تأمین مالی واحدهای صنعتی و معدنی در بین سایر بانک‌های کشور در 20 ماهه گذشته داشته است.

به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن، منابع تخصیصی از محل تبصره ۱۸ در سه بخش تأمین سرمایه در گردش موردنیاز فعالان اقتصادی و کمک به نوسازی و جایگزینی ماشین‌آلات و طرح‌های که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می‌شود.
این میزان تسهیلات از ابتدای شروع طرح (آغاز سال ۹۸) تا پایان آبان‌ماه ۹۹ به واحدهای صنعتی و معدنی پرداخت شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ در مجموع ۷۳۶ فقره تسهیلات از این محل به ارزش ۴۰ هزار و ۹۱۲ میلیارد ریال و از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۵۱۴ فقره تسهیلات به ارزش ۳۰ هزار و ۳۷۶ میلیارد ریال به واحدها پرداخت شد.
۲۵ درصد تسهیلات یاد شده در مجموع ۲۰ ماه گذشته صرف تأمین سرمایه ثابت و ۷۵ درصد آن به تأمین سرمایه در گردش واحدها اختصاص یافت.

استان اصفهان با هشت هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال، تهران با پنج هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال و البرز با چهارهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال، به ترتیب سه استان برتر در پرداخت این تسهیلات محسوب می‌شوند و پس از آن استان‌های آذربایجان شرقی، یزد و فارس در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین ۶ استان برتر در جذب این منابع به ترتیب ایلام با ۱۷۹ درصد، اردبیل با ۱۴۵ درصد، قم با ۱۲۳ درصد، مازندران با ۱۱۲ درصد، سمنان با ۱۱۱ درصد و خراسان جنوبی با ۱۰۷ درصد بودند. بانک صنعت و معدن با پرداخت ۳۹ هزار و ۱۹۸ میلیارد ریال بالاترین عملکرد را در پرداخت این تسهیلات به واحدها داشت و پس از آن بانک‌های آینده، توسعه تعاون، تجارت و ملی قرار دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.