راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هشدار پلیس فتا در خصوص واریز وجه از مبدا ناشناس / ویدئو

طبق قانون، در صورت واریز وجه به حساب شما از مبدا ناشناس باید فورا مراتب را با پلیس در میان بگذارید، زیرا در صورت انجام کلاهبرداری شما نیز شریک جرم خواهید بود.

پلیس فتا ویدئویی را درباره کلاهبرداری از طریق واریز مبالغ به حساب افراد منتشر کرده است. در این ویدئو توضیح داده شده که طبق قانون در صورت واریز وجه از مبدا ناشناس فورا باید مراتب را با پلیس در میان گذاشت، زیرا در صورت انجام کلاهبرداری دارنده حساب نیز شریک جرم خواهد بود.

به گزارش راه پرداخت، در ویدئوی منتشر شده به داستانی واقعی از یکی مالباخته با این روش اشاره شده است. این فرد در ویدئو ماجرای فریب خوردن خود را اینگونه توضیح می‌دهد: «در اینترنت به دنبال یک کار نیمه‌وقت می‌گشتم که به آگهی صرافی آنلاین که در کار ارزهای دیجیتال بودند، برخوردم. بعد از اینکه با آن صرافی تماس گرفتم اعلام کردند که ما از مردم پول می‌گیریم و در بهترین زمان ممکن معامله را انجام می‌دهیم و بابت این کار پنج درصد نیز کارمزد می‌گیریم. به من نیز گفتند به دلیل اینکه تازه‌کار بودم باید اطلاعات و حساب شخصی خود را در سایت وارد کنم تا بتوان خرید را انجام داد. در این صورت دو درصد هم کارمزد می‌گیرم. همچنین آنها قول اخذ کارمزد پنج درصدی در صورت درست انجام دادن کار را به من دادند.»

او در ادامه گفت: «ساعت ۱۲ شب پیامکی مبنی بر اینکه پنج میلیون تومان ارز دیجیتال خریده‌ام، دریافت کردم. از آنها این مساله را جویا شدم و آنها هم گفتند که کار شروع شده است. پس از آن هم پیامک واریز بانک آمد و ۲۵۰ هزار تومان کارمزد برایم واریز شد.»

او توضیح داد که صبح روز پلیس فتا با او تماس گرفته و گفته است که شب گذشته ۴۳۲ میلیون تومان به کارت شما واریز و برداشت شده است. آنها گفتند که احتمالا از کارت من برای فیشینگ استفاده شده است. پس از مراجعه به بانک متوجه شدم که دادستانی کل حساب‌هایم را مسدود کرده است. متوجه شدم که آنها یک سایت تقلبی زده بودند و حساب مردم را در حساب من خالی می‌کردند و با کارت من تا جایی که توانسته‌اند خرید انجام داده‌اند. مدرکی نیز مبنی بر اینکه ثابت کنم بی‌گناه هستم نداشتم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.