راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نماد پالایش یکم به‌زودی بازگشایی می‌شود

به‌گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با بحث پالایش یکم چند روز پیش یک پیشنهاد به دولت ارائه شده و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می‌شود. البته پالایش یکم در حال حاضر هم قابل بازگشایی است

مراسم تجلیل از ایثارگران، جانبازان و بسیجیان سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه، عصر دیروز، هشتم آذرماه با حضور رئیس سازمان، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره صندوق ذخیره بسیجیان و جمعی از ایثارگران و اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در این مراسم حسن قالیباف اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن گرامیداشت شهادت دانشمند فرهیخته هسته‌ای محسن فخری زاده، ایثارگری را روحیه و جوهره‌ای دانست که به توسعه و پیشرفت در همه عرصه‌ها از جمله بازار سرمایه منجر خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه این دیدار و در جمع خبرنگاران به شرایط خوب بازار سرمایه اشاره کرد و افزود: «بازار سرمایه به آحاد مردم تعلق دارد و در این میان صندوق ذخیره بسیجیان در بازار سرمایه نقش فعال دارد.»

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان بازگشایی نماد پالایش یکم گفت: «سازمان بورس با تمام توان از حقوق سرمایه‌گذاران بازار سرمایه دفاع می‌کند. هفته گذشته هم در بحث شیوه نامه تنظیم بازار فولاد نهاد ناظر بازار سرمایه مدافع حقوق فعالان بازار بود. این رویه در تمام موارد مربوط به بازار سرمایه جاری است. در رابطه با توقف و بازگشایی همه نمادها نیز همواره به دنبال صیانت از حقوق سرمایه گذاران هستیم.»

سخنگوی سازمان بورس افزود: «در رابطه با بحث پالایش یکم هم چند روز پیش یک پیشنهاد به دولت ارائه شد و در صورت پذیرش این پیشنهاد نماد به زودی باز می‌شود. البته پالایش یکم در حال حاضر هم قابل بازگشایی است.‌»

او افزود: «در سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ که به بحث سرمایه‌گذاری و تقویت تولید ملی اشاره دارد، بر فرهنگ بسیجی و روحیه ایثارگری در عرصه‌های مختلف تاکید فراوان شده است.»

او همچنین با بیان اینکه امسال با آزادسازی سهام عدالت بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم در بازار سرمایه حضور پیدا کرده‌اند، گفت: «ما از حضور بسیجیان در این بازار هم استقبال و هم تشکر می‌کنیم و آماده همکاری با بسیج در جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم از بازار سرمایه هستیم.»

قالیباف اصل با اشاره به لزوم آموزش، فرهنگ سازی و حضور غیرمستقیم مردم در سرمایه‌گذاری‌ها اظهار داشت: «استفاده از پتانسیل شرکت‌های سبدگردان کمک می‌کند که مردم در بازار سرمایه حضور آگاهانه‌تری توأم با تعقل و احتیاط بیشتر داشته باشند.»

قالیباف اصل با بیان اینکه درحال‌حاضر طبقه متوسط جامعه به خاطر تحریم‌های ظالمانه کاهش یافته است، گفت: «با حضور مردم در بازار سرمایه می‌توان به تقویت طبقه متوسط کشور کمک کرد. درحال‌حاضر در جنگ اقتصادی هستیم که نیاز به روحیه ایثارگری و بسیجی دارد.»

قالیباف اصل تصریح کرد: «سود در بازار سرمایه، پاداش صبر و شکیبایی برای افرادی است که بلندمدت فکر کرده و از رفتارهای هیجانی در این بازار پرهیز کرده‌اند.»

منبع پایگاه خبری سنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.