راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس جدید ویزا برای توسعه تراکنش‌های دیجیتالی در شرکت‌ها

این طرح جدید، مشتریان تجاری ویزا را قادر می‌سازد تا از قابلیت‌های جامع مدیریت برنامه کارت بهره‌مند شوند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به صدور به محض تقاضای کارت مجازی از طریق اپلیکیشن برای دستگاه‌های موبایل کارکنان اشاره کرد.

شرکت‌های ویزا و کانفرماپی (Conferma Pay) اخیرا اعلام کردند که برای راه‌اندازی ویزا کامرشیال‌پی (Visa Commercial Pay) یک همکاری استراتژیک را آغاز کرده‌اند. ویزا کامرشیال‌پی؛ مجموعه‌ای از راهکارهای پرداخت B2B برای شرکت‌هایی است که قصد دارند از فرآیندهای دستی مبتنی بر کاغذ فاصله گرفته و به سمت تراکنش‌های دیجیتال و به‌خصوص کارت‌های مجازی حرکت کنند.

در نتیجه، طبق گفته این دو شرکت، ویزا کامرشیال‌پی، انتقال پول بین خریداران و تأمین‌کنندگان، پردازش خودکار پرداخت‌ها و مغایرت‌گیری هزینه‌ها را تسهیل خواهد کرد.

این طرح جدید، مشتریان تجاری ویزا را قادر می‌سازد تا از قابلیت‌های جامع مدیریت برنامه کارت بهره‌مند شوند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به صدور به محض تقاضای کارت مجازی از طریق اپلیکیشن برای دستگاه‌های موبایل کارکنان اشاره کرد.


سه مؤلفه ویزا کامرشیال‌پی


ویزا کامرشیال‌پی دارای سه مؤلفه است که به‌صورت جداگانه نیز در دسترس هستند:

  • ویزا کامرشیال‌پی موبایل (Visa Commercial Pay Mobile)، اپلیکیشنی با برند ویزاست که توسط شرکت کانفرماپی طراحی شده است. این اپلیکیشن به کاربران کمک می‌کند تا هزینه‌های خود را رصد و مدیریت کنند. کانفرماپی، کارت‌های تجاری ویزا که به‌صورت دیجیتالی صادر شده‌اند را برای دستگاه‌های موبایل کارکنان و پیمانکاران میزبانی می‌کند. این کارت‌ها به‌طور مستقیم در کیف پول‌های موبایلی ادغام می‌شوند.
  • کامرشیال‌پی تراول (Commercial Pay Travel) با یکپارچه‌سازی فرآیندهای رزرو سفرهای کسب‌وکاری و مغایرت‌گیری هزینه‌ها، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا هزینه سفرهای کسب‌وکاری خود را مدیریت کنند.
  • ویزا کامرشیال‌پی B2B (Visa Commercial Pay B2B) به خریداران و پرداخت‌کنندگان انعطاف بیشتری می‌بخشد و آن‌ها می‌توانند از طریق پلتفرم‌های مدیریت برنامه یا پلتفرم‌های خرید ثالث با یکدیگر معامله کنند.

در اطلاعیه‌ای که با خبر ارائه این طرح مشترک همراه بود، سیمون بارکر، مدیرعامل کانفرماپی اعلام کرد که «با ایجاد یک محیط اقتصادی جدید، روند غیرمتمرکز ساختن پرداخت‌ها باید کنترل شود و هم اکنون که کارکنان از خانه فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند، رصد، مغایرت‌گیری و تصویب هزینه‌ها به‌مراتب دشوارتر است.»

کوین فالن، مدیر جهانی ویزا بیزینس سولوشنز (Visa Business Solutions) در اطلاعیه‌ای جداگانه اعلام کرد که راه‌اندازی ویزا کامرشیال‌پی «به ما امکان می‌دهد تا فرآیندهای انتقال پول B2B را تسریع کرده و از شیوه‌های کند و منسوخ شده به سمت پرداخت‌های دیجیتال سریع، غنی از داده و ایمن حرکت کنیم. هم‌چنین ویزا کامرشیال‌پی به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا بهتر امور مالی خود را کنترل کنند.»

حرکت به سمت پرداخت‌های دیجیتال در حال شتاب گرفتن است. ماریا پرادوس، معاون شرکت تجارت الکترونیک جهانی ورلدپی (Worldpay) هم در دستورالعمل اخیر پرداخت‌های جهانی B2B و هم در مصاحبه‌ای با وب‌سایت پیمنتس (PYMNTS) بیان داشت که «در طول تاریخ، فروشندگان B2B همواره کندتر از سایر کسب‌وکارها با تحولات دیجیتالی سازگاری پیدا کرده‌اند و همچنان تا حد زیادی از فرآیندهای دستی و مبتنی بر کاغذ (به‌خصوص برای پرداخت‌ها) استفاده می‌کنند.» او افزود که 89% از خریداران B2B بیشتر از سال گذشته، خرید آنلاین انجام داده‌اند.

دارن بلیر، مدیر بخش B2B کانفرماپی در مصاحبه‌ای با پیمنتس در مورد مدرن‌سازی پرداخت‌های B2B اظهار داشت که «شیوه‌های پرداخت الکترونیکی به سازمان‌ها امکان می‌دهد که روی تیم‌های خرید و امور مالی کنترل بیشتری داشته باشند. سازمان‌ها این فرصت را دارند که در مورد به‌کارگیری این راهکارها دقیق و هوشمندانه عمل کنند.»


تجربه سفارشی‌سازی


در رابطه با کارت‌های مجازی، این طرح‌ها می‌تواند به ارائه آنچه یک «تجربه سفارشی‌سازی شده برای کارکنان» نام دارد کمک کند، چراکه کارت‌های مجازی تراکنش‌ها را تسهیل کرده و در عین حال ایمن بودن داده‌ها و تحت کنترل بودن هزینه‌های داخلی را تضمین می‌کند.

در یک برنامه مجازی که به مدت یک ماه از وب‌سایت پیمنتس پخش می‌شد، آینده پرداخت‌های B2B و چگونگی تغییر چشم‌انداز 20 تریلیون دلاری پرداخت‌های تجاری مورد بررسی قرار گرفت. در یکی از برنامه‌ها، کوین فالن در گفت‌وگو با کارن وبستر، مشاور استراتژیک و کارشناس حوزه پرداخت‌های دیجیتال، اظهار داشت که یک رویکرد مشارکتی سطح بالا شامل خریداران و تأمین‌کنندگانی است که از ابزارهای فناوری و پرداخت (و طیف گسترده‌ای از قابلیت‌های دیگر) برای دوجانبه‌تر ساختن فعالیت‌های تجاری و پرداختی خود استفاده می‌کنند.

فالن افزود: «تجارت تعاملی در آغاز راه است و با نزدیک شدن به سال 2021، با سرعت بیشتری تکامل خواهد یافت. در حذف اصطکاک‌های مرتبط با چک‌های کاغذی، پیوستگی نکته‌ای کلیدی است. اگرچه خریداران چک‌های بزرگ بیان می‌کنند که این چک‌ها در حال رشد هستند، من اساساً اعتقاد دارم که دو سال بعد، خواهیم دید که این حوزه با شکست، میدان بازی را ترک کرده است.»

او در ادامه گفت:«گسترش روزافزون ویزا نشان داده است که در آینده نزدیک، چک‌ها جای خود را به ویزا دایرکت (Visa Direct) و دیگر تراکنش‌ها خواهند داد.»

منبع PYMNTS
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.