راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مالیات بر ارزش افزوده متوقف شد

مدیرکل امور مالی نهاد ریاست‌ جمهوری طی نامه‌ای خطاب به عاملان ذی‌حسابی با اشاره به منقضی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، اجرای آن را تا زمان تصویب قانون جدید مورد ایراد دانست و خواستار انجام مراقبت های لازم در این زمینه شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، قانون مالیات بر ارزش افزوده سال ۸۷ به‌صورت آزمایشی تصویب شد. این قانون تا سال ۱۳۹۲ اعتبار داشت اما پس از آن، هر سال در قانون بودجه تمدید شد و آخرین بار نیز برای بودجه سال ۱۳۹۹ این اتفاق رخ داد که اعتبار آن تا مهر ماه سال جاری تعیین شده بود.

چندی قبل دولت لایحه‌ای دوفوریتی را برای تمدید قانون موقت مالیات بر ارزش افزوده به مجلس شورای اسلامی فرستاد که مجلس با طرح دوفوریت آن موافقت نکرد و مشخص نیست این لایحه چه‌زمانی به تصویب مجلس و سپس تایید شورای نگهبان برسد.

ازاین‌رو ۲۷ روز پس از منقضی شدن این قانون و عدم تصویب لایحه دوفوریتی دولت برای تمدید قانون موقت در مجلس یازدهم (کلیات آن در اواخر آبان ماه به تصویب رسید)، حسن شیخی مدیرکل امور مالی نهاد ریاست جمهوری طی نامه‌ای خطاب به عاملان ذی‌حسابی با اشاره به منقضی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرای آن را تا زمان تصویب قانون جدید مورد ایراد دانست.

این مقام مسئول، با اشاره به ضرورت به‌عمل‌آمدن مراقبت‌های لازم، برقراری مجدد مالیات بر ارزش افزوده را به پس از زمان تصویب و اجرای قانون آن موکول کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.