راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اختلال در انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران / درخواست برای تمدید انتخابات

اسلامی:«خواسته مشخص ما در شرایط فعلی تمدید انتخابات است زیرا به نظر میرسد اختلال‌ها تا حدی برطرف شود. اگر طی یکی دوساعت آینده مشارکت افزایش پیدا کرد و سیستم به ثبات مشخصی رسید با تمدید تا ساعت 12 شب یا حتی فردا میتواند این کار انجام شود. اما اگر طی ساعات آینده مشکلات پابرجا باشد باید به گزینه های دیگر نیز فکر کرد.»

انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران بنا بود از 10 صبح روز پنجشنبه 29 آبان ماه تا ساعت 19 به صورت الکترونیکی و بر بستر بلاکچین برگزار شود.

براساس گزارش افرادی که از صبح امروز قصد شرکت در انتخابات را داشتند، این فرایند با مشکل مواجه شده و شرکت‌کنندگان نتوانستند رای خود را ثبت کنند. هرچند به صورت پیامکی این مشکل به اعضا اعلام شد که تا ساعت 14 مشکل برطرف ‌می‌شود اما به نظر می‌رسد تا زمان تنظیم این خبر همچنان این اختلال برطرف نشده و بسیاری از اعضا نتوانستند رای خود را ثبت کنند.

شنیده‌های راه پرداخت حاکی از آن است که ترافیک بالا اصلی‌ترین عامل مشکل برای سرور اصلی برگزاری انتخابات بوده است. البته برخی گمانه زنی‌ها نیز از مطرح شدن برخی حمله‌های سایبری محدود به سرور انتخابات نیز وجود داشته که اثر آن بر انتخابات به طور دقیق مشخص نیست.

لازم به ذکر است؛ مجموعه شرایط نشان از تصمیم شرکت‌ها و اعضای حقیقی برای شرکت در انتخابات دوره ششم هیئت مدیره نظام صنفی استان تهران وجود داشت که این اختلال قطعا در سطح مشارکت اعضا در این انتخابات اثرگذار خواهد بود.

حسین اسلامی، سخنگوی ائتلاف هم‌آفرینی صنفی در گفت‌و‌گو با راه پرداخت در خصوص اختلال در برگزاری انتخابات استان تهران  گفت: «اول از همه باید از برگزاری انتخابات به صورت آنلاین در نظام صنفی رایانه ای استقبال کرد و این موضوع به نفع کل صنف است. حتی اگر کرونا نیز نبود نظام صنفی رایانه بهتر بود انتخابات خود را به شکل آنلاین برگزار کند. در شرایط کرونا نیز این نیاز بیش از گذشته احساس شد».

او در ادامه افزود: «در حال حاضر اتفاقی رخ داده که اختلالاتی در انتخابات به وجود آمده است که این موضوع را می‌توان از دو جنبه مورد ارزیابی قرار دارد. یکی اینکه حجم افراد مراجعه کننده زیاد بوده که مجری محترم انتخابات باید تمهیدات بیشتری برای این شرایط در نظر می‌گرفت».

اسلامی همچنین عنوان کرد: «موضوع دیگر حمله از بیرون به سیستم انتخاباتی است که باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنیم و در قدم بعدی تلاش کنیم که این آرامش را به مخاطبان منتقل کنیم. همچنین باید هیئت مدیره و هیئت نظارت نظام صنفی راه حلی را مدنظر قرار دهند که این انتخابات تمدید شود.

شاید با چند ساعت تمدید انتخابات بتوان این موضوع را در قدم اول برطرف کرد. به دلیل آنلاین بودن انتخابات محدودیتی قطعا در تمدید انتخابات وجود نخواهد داشت و می‌توانند تا زمانی که حضور افراد برای شرکت در انتخابات به میزان مناسبی برسد این تمدید ادامه پیدا کند. در بدترین حالت این است که اعلام تنفس و ابطال انتخابات صورت گیرد که این موضوع به اعتبار نظام صنفی رایانه ای ضربه خواهد زد.»

سخنگوی ائتلاف هم آفرینی همچنین تاکید کرد: «قبل از منافع شخصی و ائتلاف هم آفرینی باید این نکته را در نظر گرفت باید کمک کنیم نظام صنفی در نتیجه این امتحان سربلند خارج شود. باید در نظر داشت که انتخابات در استان‌های دیگر نیز در حال برگزاری است و تنها استان تهران است که با مشکل مواجه شده است. زیرا طی چند هفته اخیر مجری انتخابات تغییر پیدا کرد و پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع را انجام ندادند».

او در خصوص خواسته ائتلاف هم‌آفرینی گفت: «خواسته مشخص ما در شرایط فعلی تمدید انتخابات است زیرا به نظر میرسد اختلال‌ها تا حدی برطرف شود. اگر طی یکی دوساعت آینده مشارکت افزایش پیدا کرد و سیستم به ثبات مشخصی رسید با تمدید تا ساعت 12 شب یا حتی فردا میتواند این کار انجام شود. اما اگر طی ساعات آینده مشکلات پابرجا باشد باید به گزینه های دیگر نیز فکر کرد.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.