راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کاسپین برای جذب استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک فراخوان همکاری داد

شرکت کاسپین در راستای توسعه پلتفرم بانکداری باز خود تحت عنوان «کبالت»، در صدد همکاری با استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک است.

به گزارش راه پرداخت، پلتفرم بانکداری باز (کبالت)، شامل مجموعه‌ای از سرویس‌های مالی بانک‌ها است که این امکان را در اختیار توسعه‌دهندگان و شرکت‌های فین‌تک قرار می‌دهد تا بتوانند برنامه‌های کاربردی و خلاقانه تولید کنند. بنابراین استارت‌آپ‌ها با ارائه محصولات و برنامه‌های پیشنهادی خود می‌توانند از امکان ارائه سرویس‌های بانکی به مشتریان خود در قالب API بهره‌مند شوند.

علیرضا شاهپوری، مسئول واحد نوآوری کاسپین در خصوص مهلت جذب استارت‌آپ‌ها در این مجموعه گفت: «فراخوان جذب استارت‌آپ‌های حوزه بانکی و مالی کاسپین با همکاری شتابدهنده دیموند از ۲۵ آبان‌ماه شروع شده و تا پایان آذرماه امسال ادامه دارد و استارت‌آپ‌های این حوزه می‌توانند در این مدت درخواست خود را ارسال کنند. بعد از پایان دوره لیست استارت‌آپ‌های منتخب که می‌توانند وارد مرحله قرارداد و همکاری با مجموعه کاسپین ‌شوند، اعلام خواهد شد.»

او دلیل همکاری کاسپین با شتابدهنده دیموند را در ارائه این فراخوان توضیح داد و گفت: «با توجه به برگزاری موفق رویداد «بینو» در سال گذشته و تجربه همکاری مناسب و همچنین به دلیل اینکه دیموند به عنوان شتابدهنده فعال در فضای کسب‌وکارهای نوپا، با تعداد زیادی از استارت‌آپ‌های  فعال همکاری می‌کند، تصمیم گرفتیم که از طریق آنها این فراخوان ثبت و اعلام شود. بنابراین متولی این کار شتابدهنده دیموند و شرکت کاسپین است.»


محدودیتی برای جذب استارت‌آپ‌ها وجود ندارد


شاهپوری با اشاره به اینکه محدودیتی برای جذب استارت‌آپ‌ها وجود ندارد، گفت: «استارت‌آپ‌ها در شرایط جذب باید محصولی عملیاتی شده داشته باشند. به‌طور مثال اگر استارت‌آپی فروشگاه اینترنتی را راه‌اندازی کند، نیاز به درگاه اینترنتی یا سرویس پرداخت دارد که در قالب یک قرارداد این سرویس‌ها از سوی مجموعه کاسپین به آن استارت‌آپ داده می‌شود و به دلیل اینکه از طریق فراخوان جذب شده‌اند، مشمول برخی تخفیفات می‌شوند.»

او درباره مزایایی که استارت‌آپ‌ها از طریق این فراخوان از آن بهره‌مند می‌شوند، توضیح داد: «باتوجه به اینکه سامانه کبالت انواع و اقسام سرویس‌های بانکی را ارائه می‌دهد، به دنبال این بودیم که شبکه خود را توسعه دهیم. در توسعه شبکه اولویت ارائه سرویس‌های بانکی با  استارت‌آپ‌هاست. استارت‌آپ‌هایی که از طریق فراخوان درخواست همکاری می‌دهند، مشمول دوره تنفس شده و به آنها برخی تخفیفات بابت اینکه بتوانند به صورت رایگان از سرویس‌های ما استفاده کنند، ارائه داده می‌شود.»

استارت‌آپ‌های واجد شرایط برای ثبت‌نام در این فراخوان می‌توانند از طریق سایت دیموند قسمت ثبت‌نام یا فرم شتابدهی دیموند به این آدرس با مراجعه به قسمت درخواست همکاری، شرکت «تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین» را انتخاب کنند. ضمناً ،استارت‌آپ‌ها باید عبارت «همکاری با کاسپین» را در عنوان درخواست خود، قید کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.