راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل شاپرک: برای دریافت کارمزد منتظر جواب بانک‌مرکزی هستیم

سامان قطبی با بیان اینکه در حال حاضر کارمزدی از هیچ تراکنشی دریافت نمی‌شود، در پاسخ به این سوال که عده‌ای از مغازه‌داران و فروشندگان و یا خریداران در مورد شاپرک ابهاماتی از جمله کسر درصدی کارمزد دارند، گفت: البته پیشنهادی مبنی بر دریافت کارمزد بابت خدماتی که شرکت های psp می‌دهند به بانک مرکزی ارسال شده و منتظر پاسخ بانک مرکزی در این زمینه هستیم.

saman-ghotbi-interview-third-part-1-way2pay-91-09-23

وی با بیان این که از نگاه موسساتی که سرویس می‌دهند باید مبلغ ناچیزی هزینه به عنوان کارمزد استفاده از خدمت از مصرف‌کننده آن دریافت شود، گفت: این کار با نظر بانک مرکزی و با نگاه به منافع پذیرفته‌شدگان و با نظر صنوف خواهد بود.

مدیرعامل شاپرک در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی تشکیل شرکت شاپرک نظارت بر عملکرد شرکت‌های عرضه کننده خدمات پرداخت (PSP) برای اطمینان از گردش صحیح و امن اطلاعات است، گفت: اطلاعات بانکی، حوزه خصوصی افراد است که صرفا بانک صاحب حساب و فرد امکان دسترسی به آن را دارند که با تشکیل این شرکت توسط شبکه بانکی بر انجام صحیح فنی گردش کار نظارت می شود.

وی با بیان اینکه همچنین امکان ارائه اطلاعات از این شبکه به سایر نهادها وجود ندارد، افزود: حتی شرکت شاپرک هم با توجه به استاندارد تبادل اطلاعات در شبکه‌های بانکی امکان دسترسی به این داده ها را ندارد به عبارت دیگر محرمانه بودن اطلاعات جزو اصول اساسی شاپرک است.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.