راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا موسسه مالی و اعتباری کوثر بانک می‌شود؟

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر از مذاکره با بانک مرکزی برای دریافت مجوز تبدیل شدن به بانک خبر داد و گفت: تا قبل از خردادماه امسال نماد موسسه برای خرید و فروش سهام در بورس فعال می‌شود.

 

کوثر جز چهار بانک برتر؟

عیسی رضایی با اعلام اینکه طبق پیش بینی‌های صورت گرفته موسسه مالی و اعتباری کوثر باید در سال 94 جزو 5 بانک برتر کشور باشد، گفت: صندوق جوانان خیر در سال گذشته با اصرار بانک مرکزی در موسسه ادغام شد.

مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با اشاره به این موضوع که هم اکنون موسسه از طریق 350 شعبه در کشور فعالیت دارد، افزود: در حدود 2 سال از فعالیت موسسه حدود 4 هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب شده و بخش عمده منابع نیز در جامعه هدف هزینه می‌شود.

 

سال 92، سال بهبود دهی در خدمات کوثر

رضایی ادامه داد: سال گذشته به نوعی حماسه در مباحث پولی و بانکی کشور داشتیم و این روند را در سال جاری هم ادامه می‌دهیم. هم اکنون گسترش کمی موسسه به پایان رسیده و بحث بهبود خدمات دهی کیفی در سال 92 دنبال می‌شود. همچنین ارتقاء سطح آموزش و دانش پرسنل و برآورده سازی اهداف جامعه هدف نیز از اولویت‌های موسسه محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه از طریق افزایش سرمایه‌ای که خواهیم داشت سرمایه اولیه ایجاد بانک تامین می‌شود و امسال گام‌های اساسی را برای تبدیل شدن به بانک برخواهیم داشت. مجوز افزایش سرمایه صادر شده و هماهنگی‌های اولیه نیز با بانک مرکزی در این رابطه صورت پذیرفت.

 

تمرکز فعلا روی دریافت مجوز است

مدیرعامل کوثر با اشاره به هماهنگی با بورس برای فعال شدن نماد کوثر در بورس تا قبل از خردادماه سال جاری افزود: باید قبل از تبدیل شدن موسسه به بانک برخی موارد روشن شود. با ادغام صندوق جوانان خیر، 1000 میلیارد تومان مطالبات وجود دارد که بانک مرکزی باید تکلیف آن را مشخص کند.

به گفته رضایی، کوثر به دنبال انجام فعالیت‌های بین المللی نیز است اما در حال حاضر برای تبدیل شدن به بانک باید مصوبه شورای پول و اعتبار را نیز بگیرد. در دو سال از فعالیت موسسه حدود 4 هزارمیلیارد تومان جذب منابع صورت گرفته و حدود 2 هزارمیلیاردتومان نیز تسهیلات پرداخت شد. وی از برنامه ریزی برای جذب 10 هزارمیلیارد تومان منابع در سال جاری خبر داد و گفت: تمرکز فعلی موسسه برای دریافت مجوز از بانک مرکزی است و پس ازآن اتصال به شبکه شتاب بانکی انجام می‌شود.

منبع: مهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.