راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

روحانی در جلسه هیات دولت: سامانه جامع تجارت برای مبارزه با فساد، آبان ماه رونمایی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در جلسه امروز هیات دولت در خصوص افتتاح سامانه‌ای جامع برای جلوگیری از فساد گفت: «سامانه‌ای که در نهم آذر افتتاح می‌شود، سامانه جامع تجارت خواهد بود. در این سامانه دیگر بحث گمرک، انبار و احتکار در کار نیست و همه بخش‌ها باید زیر نظر این سامانه باشد و همه اقدامات بانک مرکزی زیر نظر این سامانه قرار بگیرد.

همچنین روحانی با بیان اینکه در این ایام، تلاش زیادی کردیم اقتصاد ما مسیر دیجیتالی را طی کند، اظهار کرد: «در این دوران کرونایی، باید تماس‌های حضوری را به تماس‌های دیجیتالی تبدیل کنیم. سامانه‌ای را افتتاح کردیم که مدارک تحصیلی دانش‌آموختگان را داشته باشد و دیگر لازم نیست افراد مدارک را کپی کرده و با خود اینسو و آنسو ببرد. این سامانه در اختیار همگان است و هر کس با کدی که نیاز است، می‌تواند همه مدارک تحصیلی خود را ببیند.»

او گفت: «سامانه دیگری که در نهم آذر (۹۹/۹/۹) افتتاح می‌شود، سامانه جامع تجارت خواهد بود. ماه‌ها و سال‌ها است که این سامانه را دنبال می‌کنم تا از روزی که ثبت سفارش می‌شود تا مغازه‌ای که آن جنس به فروش می‌رسد، ما آن را ببینیم. دیگر بحث گمرک، انبار و احتکار در کار نیست و همه بخش‌ها باید زیر نظر این سامانه باشد و همه اقدامات بانک مرکزی زیر نظر این سامانه قرار بگیرد.»

به گفته رییس دولت دوازدهم، دیروز اقدامات آن مرور شد. امروز برای کسانی که تلاش کردند، تقدیرنامه ارسال می‌شود و کسانی که عقب هستند، از آن‌ها سؤال می‌شود. دولت الکترونیک وظیفه ماست. وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت در داخل این سامانه فعالیت می‌کند، برق، کاغذ و آب دیگر کاغذی نیست و همه پرداخت‌ها الکترونیکی می‌شود.

روحانی یادآور شد: «ما هفته آینده به مردم این خبر خوش و تبریک را می‌دهیم ده سال تحریم ظالمانه تسلیحاتی یکشنبه هفته آینده رفع می‌شود چهار سال سر این موضوع با آمریکا جنگیدیم چهار سال آمریکا این در و آن در می‌زد این که روز ۲۷ مهرماه اتفاق نیافتد این روز اتفاق می‌افتد.»

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم در فشار اقتصادی قرار دارند تاکید کرد: «به مردم اطمینان می‌دهیم دولت برای تأمین ارز مورد نیاز کشور و کالاهای مورد نیاز همه توان خود را به کار برده و می‌برد لحظه‌ای از درد و مشکلات و مصائب مردم غافل نیست.»

منبع ایرنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.