راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رستوران‌های مک‌دونالد به سیستم پرداخت NFC مجهز شدند

رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد(McDonald) در کانادا نخستین مرکز در این کشور محسوب می‌شوند که سیستم پرداخت‌های موبایلی NFC برای آن‌ها در نظر گرفته شده است تا هزینه خرید مشتریان به صورت مستقیم و از طریق دستگاه‌های موبایلی از حساب بانکی آن‌ها کسر شود.

به گزارش ایستنا، این پرداخت در مرحله نخست تنها از طریق گوشی‌های هوشمند بلک‌بری و به وسیله فناوری NFC و ابزار Interac Flash انجام می‌شود و بر اساس آن تمام رستوران‌های زنجیره‌ای مک‌دونالد در شهر تورنتو بدون هرگونه تماس با مشتری، هزینه خریدهای او را از طریق گوشی هوشمند او کم می‌کنند.

ابزار Interac Flash پس از برقراری ارتباط با حساب بانکی مشتری، اطلاعات مالی او را تکمیل می‌کند و در آن‌واحد حساب او را به میزان خریدی که انجام داده است بدهکار می‌کند.

مارک اوکونل (Mark O’Connell) مدیر شرکت‌های Interac Association و Acxsys Corporation در این خصوص توضیح داد: «این اتفاق جدید در سیستم‌های پرداخت موبایلی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم عرصه پرداخت‌های مالی از این طریق را در کشور کانادا بیش از پیش گسترش دهیم».

لازم به ذکر است که بانک RBC Royal Bank کانادا از اواخر سال گذشته که ابزار Interac Flash عرضه شد مشتریان خود را به این ابزار مجهز کرد. این ابزار به تمامی مشتریان بانک یاد شده امکان می‌دهد تا به صورت رایگان از طریق دستگاه موبایلی خود هزینه مربوط به تمامی خریدها را از حساب بانکی‌شان پرداخت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.