راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتشار گزارش «تحول دیجیتال در صنعت بیمه؛ چیستی و چرایی» توسط دیتیجی و با همکاری مدرسه تحول دیجیتال

بیمه یکی از صنایعی است که در جهان به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده است و هر روز اخبار جديدی از توسعه ديجيتال اين صنعت در سطح بين‌المللی شنیده می‌شود. در كشور  نيز تلاش‌هایی در اين زمينه آغاز شده كه با گوشه‌ای از آن در چهارمین دوره ارز يابی ملی تحول دیجیتال كه در سال ۱۳۹۸ انجام شد، آشنا شدیم.

چنين به نظر می‌آيد كه شرکت‌های بیمه‌ای در ایران نیز اهمیت تحول دیجیتال را درک کرده‌اند و در حال برداشتن گام‌های مهمی در این عرصه هستند. در این گزارش به بررسی چیستی و چرایی تحول دیجیتال در صنعت بیمه پرداخته شده است. بخش پژوهش دیتیجی، آمادگی انجام پژوهش‌های مختلف جهت شناسایی و ارائه راهکار برای مسائل و چالش‌های تحول دیجیتال سازمان‌ها را دارد.

این گزارش شامل سه فصل است که در فصل اول به موضوع تحول دیجیتال در صنعت بیمه پرداخته شده است که شامل موضوعات: مروری اجمالی بر صنعت بیمه، تحول دیجیتال: از بازآفرینی صنعت تا تغییر در بیانیه ارزش و روندهای فناوری‌های سال ۲۰۲۰ تاثیرگذار بر صنعت بیمه است.

در بخش «مروری اجمالی بر صنعت بیمه» توضیحاتی مختصر در خصوص ماهیت صنعت بیمه داده شده و در جدولی تعاریف مختلف از اینشورتک وجود دارد.

همچنین در بخش «تحول دیجیتال: از بازآفرینی صنعت تا تغییر در بیانیه ارزش» در خصوص باورهای غلط رایج موجود در تحول دیجیتال نکاتی ذکر شده است.

در فصل دوم این گزارش موضاعی در خصوص تجربه دیجیتال مشتری بیان شده است.

در این فصل به سفر مشتری در صنعت بیمه و تجربیات مشتری در این خصوص نیز اشاره شده است.

فصل سوم گزارش تحول دیجیتال در صنعت بیمه؛ چیستی و چرایی درمورد بیمه در دنیای دیجیتال؛ اکوسیستم و پلتفرم است. در این فصل به موضوعاتی چون اکوسیستم و اقتصاد آینده جهان، بیمه‌ها در اکوسیستم‌های دیجیتال و بازیگران کلیدی اکوسیستم بیمه در ایران اشاره شده است.

امروزه بالغ بر ۳۰ شرکت بیمه‌ای وجود دارد که به بسته به مجوز فعالیت خود بیمه‌نامه‌های مختلفی صادر می‌کنند. باتوجه به تفاوت‌های موجود در انواع بیمه و بازیگران هر یک از اکوسیستم‌ها، جدول زیر به اکوسیستم بیمه خودرو در ایران اختصاص پیدا کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.