راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیمه کرونا چیست و چگونه عرضه می شود؟

شرکت‌های بیمه سامان و سرمد بیمه کرونا را در طرح‌های 4گانه و 12گانه به فروش می‌رسانند.

شیوع ویروس کرونا و در پی آن تهدید بقای انسان به نوآوری در شماری از صنایع از جمله صنعت بیمه انجامیده است، سرآمدان این نوآوری در ایران بیمه‌های سامان و سرمد هستند که بیمه کرونا را در چندین طرح و نرخ ارائه کرده‌اند. این طرح‌ها هزینه‌های درمان، غرامت ناشی از بستری و بازماندن از کار و همچنین هزینه فوت و نقص عضو را دربرمی‌گیرد. بیمه‌های یادشده امکان خرید به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور در دفاتر بیمه‌ای را هم فراهم آورده‌اند.


بیمه سامان و طرح‌های 4گانه


بیمه سامان

بیمه کرونای شرکت بیمه سامان هزینه بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-19 را پرداخت می‌کند، این بیمه همچنین غرامت بستری به ازای هر روز بازماندن از کار را به مدت یک ماه می‌پردازد و پرداخت هزینه فوت را هم دربرمی‌گیرد. هزینه فوت مطابق روال سایر بیمه‌ها به کسی پرداخت می‌شود که بیمه‌شده تعیین کرده است.

بیمه کرونای سامان که امکان خرید آنلاین آن، بدون نیاز به حضور در نمایندگی وجود دارد، در 4 طرح ارائه می‌شود. هر 4 طرح در بازه‌های زمانی یک‌ساله، 6 ماهه و 3 ماهه تعریف شده است.

در طرح پلاتین در صورت فوت به علت ابتلا به کووید19 و یا ابتلا به دیگر عوارض جسمی همچون نقص عضو، 200 میلیون تومان به بیمه شونده پرداخت می‌شود، همچنین در این طرح برای بستری بیمارستانی و همه هزینه‌های پزشکی از جمله آزمایش و دارو 20میلیون و برای غرامت بستری به مدت یک ماه 300هزار تومان در هر روز پرداخت می‌شود.

این ارقام در طرح طلایی به 100 میلیون، 10 میلیون و 250 هزار تومان کاهش می‌یابد، در طرح نقره‌ای به 70میلیون، 7 میلیون و 200هزار تومان و در طرح برنزی به 50میلیون، 5میلیون و 100هزار تومان می‌رسد.

بهای طرح پلاتین در بازه زمانی یک‌ساله 644هزار تومان، 6ماهه 465هزار و290 تومان و 3ماهه 257هزار و600  تومان است.

این ارقام در طرح طلایی به 348هزار تومان، 251هزارو430 تومان و 139هزار و200 تومان کاهش می‌یابد و در طرح نقره‌ای به 250هزارو100 تومان، 180هزارو697 تومان و 100هزارو40 تومان و در طرح برنزی 167هزارو500 تومان، 121هزارو 18تومان و 67هزار تومان می‌رسد.

بیمه سامان، سامانه آنلاین www.si24.ir را برای خرید غیرحضوری تعریف کرده است.  

مریم زمردیان مدیر روابط عمومی بیمه سامان در تشریح بیشتر بیمه کرونای این شرکت به راه‌پرداخت گفت: «متقاضیان برای تمایل به پرداخت هزینه‌های بیمه به‌صورت قسطی باید با دفاتر بیمه به توافق برسند و در خرید آنلاین امکان خرید اقساط وجود ندارد.»

او در پاسخ به این سوال که چگونه بیمه سامان تشخیص می‌دهد، خریدار بیمه در هنگام خرید مبتلا به کووید-19 نبوده، پاسخ داد: «هزینه‌هایی که بیمه سامان پرداخت می‌کند در قبال بستری در بیمارستان، فرآیند درمان و داروها است و هزینه آزمایش و تست کرونا در تعهدات این بیمه‌نامه نیست، بلکه پس از ابتلا و بستری است که مزایای بیمه به بیمه‌شده تعلق می‌گیرد، در واقع برای تخصیص این بیمه دوره انتظار در نظر گرفته شده و این شرایط به هنگام خرید در بیمه‌نامه ذکر شده است.»

زمردیان همچنین در جواب این پرسش که اگر تا قبل از پایان مهلت بیمه، شیوع کرونا به پایان برسد، تکلیف زمان باقی‌مانده‌ای که بیمه‌شده تحت پوشش است چیست، اظهار کرد: «ما در بسته‌های تعریف شده بازه‌های زمانی 3 و 6 ماهه و یک‌ساله در نظر گرفتیم تا  بیمه‌گذار حق انتخاب داشته باشد، اما در صورت پایان شیوع کرونا در هر زمانی، هزینه‌ای به بیمه‌شده برنمی‌گردد.»


بیمه سرمد و طرح‌های 12گانه


بیمه سرمد

طرح‌های 12گانه بیمه کرونای سرمد در یک بازه زمانی یک‌ساله تعریف‌شده‌اند و شامل هزینه پزشکی و پوشش بیمه فوت می‌شوند. پرداخت هزینه‌های پزشکی از 1 تا 10 میلیون و پوشش فوت از 10 تا 50 میلیون تعیین‌شده است. حق بیمه نیز از 21هزارو800 تومان تا 163هزار و500 تومان متغیر است. همچنین بیمه سرمد امکان خرید خدمات خود را به‌صورت آنلاین در سامانه webapp.sarmadins.ir عرضه کرده است.

در این بیمه، بیمه‌گذار هنگام پرداخت حق بیمه کرونا گواهی و تایید می‌کند که پیش از صدور بیمه‌نامه آگاه به ابتلای خود به بیماری کرونا یا ناقل این ویروس نیست و در زمان تکمیل گواهی‌نامه در سلامت کامل به سر می‌برد و همچنین سابقه ابتلا به بیماری قلبی-عروقی، فشار خون، سکته قلبی و مغزی، بیماری تنفسی (مانند سرفه مزمن)، تنگی تنفسی، خلط چرکی و خونی، سل ریوی، آمفیزیم، بیماری‌های عفونتی (مانند هپاتیت، تب مالت، مالاریا، ایدز)، بیماری‌های خونی، انواع سرطان، دیابت، خونریزی‌های بدون علت و رماتیسم مفصلی را ندارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.