راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آشنایی با بازار و شیوه‌های پرداخت خرد در فرانسه / بازار بزرگ تجارت الکترونیکی در قلب اروپا

در ادامه فرایند انتشار گزارش‌های شرکت ورلدپی درخصوص بازار پرداخت خرد در حوزه تجارت الکترونیکی کشورهای مختلف جهان، نوبت به کشور فرانسه رسید. در آخرین گزارش منتشرشده از این شرکت، گزارش مربوط به کشور چین را منتشر کردیم که می‌توانید از طریق لینک زیر، آن را مطالعه کنید.

باتوجه به آمار رسمی سال 2019، فرانسه جزو هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا است که البته براساس قدرت برابری خرید، فرانسه جزو دهمین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می‌شود. این کشور اقتصاد متنوعی دارد و صنایع شیمی نقش اساسی در اقتصاد فرانسه ایفا و همچنین به توسعه سایر فعالیت‌های تولیدی و رشد اقتصادی، کمک می‌کند.

وقتی صحبت از تجارت الکترونیکی می‌شود، فرانسه جزو سه کشور بزرگ اروپا به حساب می‌آید. این کشور در کنار آلمان و بریتانیا سهم عظیمی از تجارت اروپا را به خود اختصاص داده‌ است. ارزش بازار تجارت الکترونیکی فرانسه در سال 2019، 103.4 میلیارد یورو بوده و پیش‌بینی می‌شود که این رقم در سال 2020 به 115.2 میلیارد یورو برسد. حوزه تجارت الکترونیکی در فرانسه حوزه بالغی است و بیش از 120 هزار وب‌سایت تجارت الکترونیک فعال در فرانسه وجود دارد که محبوب‌ترینشان آمازون است. البته در کنار آمازون، بازیگران محلی هم در این حوزه قدعلم کرده‌اند که می‌توان در این میان به Cdiscount، Vent-privee، La redoute Fnac و Priceminister اشاره کرد.

خریداران آنلاین فرانسوی بیشتر ترجیح می‌دهند که هنگام پرداخت از کارت‌های بانکی استفاده کنند. انتقال پول، کارت‌های بانکی و پی‌پال جزو ابزارهای معروف پرداخت آنلاین در فرانسه هستند. البته یک بازیگر محلی به نام Paylib هم وجود دارد که کیف پول دیجیتالی‌اش توسط اکثر بانک‌های کشور پشتیبانی می‌شود. بیش از 40 میلیون نفر از کیف پول پی‌لیب استفاده می‌کنند.

بین سال‌های 2014 تا نیمه اول سال 2019، شرکت‌های فین‌تک در فرانسه توانستند 1.7 میلیارد دلار جذب سرمایه از طریق 190 معامله، داشته باشند. حدود 86 درصد این قراردادها و معاملات در شهر پاریس صورت گرفته است. این شهر در به دست آوردن عنوان هاب فین‌تک با شهرهای برلین و لندن در رقابت است.

تصویر زیر می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره پرداخت خرد در فرانسه در اختیارتان بگذارد. برای مشاهده عکس با کیفیت بالاتر، روی آن کلیک کنید.

1 دیدگاه
  1. ابوالفضل می‌گوید

    خیلی بد هست این گزارش ما دوست داریم بدونیم توی غرب و کشورهای دیگر دنیا شیوههای پرداخت خرد چگونه است منظورمون از چه دیوایس و متدی استفاده میکنند البته که امار نیز جالب است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.