راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تسهیلات فرا بانک ملت؛ غیرحضوری و بدون ضامن

در راستای توسعه ارائه خدمات بانکی غیرحضوری، بانک ملت اقدام به اختصاص وام با نیاز به کمترین حضور در شعب کرده، وامی که ضامن هم نمی‌خواهد.

چند ماهی می‌شود که سامانه پرداخت غیرحضوری تسهیلات فرا بانک ملت راه‌اندازی شده و مشتریان می‌توانند با استفاده از این سامانه، تسهیلات موردنیاز خود را بدون نیاز به مراجعه مکرر به شعب دریافت کنند. در این سامانه افراد حقیقی بر اساس اطلاعات موجود در نظام پولی و بانکی کشور به‌صورت آنلاین اعتبارسنجی و رتبه‌بندی می‌شوند و بر اساس آن رتبه تسهیلات پیشنهادی را بدون وثیقه و ضامن دریافت می‌کنند. این رتبه از طریق سامانه شرکت رتبه‌بندی اعتباری ایران به دست می‌آید، نهادی فرا بانکی که همه بانک‌ها در آن سهام‌دارند و تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت دارد. این سامانه داده‌های خود را از همه بانک‌ها می‌گیرد و بر اساس این داده‌ها به مشتریان بانک‌ها امتیاز می‌دهد و بدین گونه مشتریان را از پر ریسک تا کم ریسک تقسیم‌بندی می‌کند. تسهیلات بدون ضامن بانک ملت به رتبه‌های برتر این سامانه و افراد کم ریسک تعلق می‌گیرد.


دریافت تسهیلات نیاز به ضامن ندارد


ضمانت وام‌ها براساس رفتارشناسی متقاضی صورت می‌گیرد و منابع هیچ تاثیری در تخصیص این وام ندارد و تنها ملاک، عملکرد مشتری در بازپرداخت وام‌ها در دو سال گذشته است. حتی سفته هم برای ضمانت گرفته نمی‌شود.  


تمام فرآیند درخواست سیستماتیک است


تمام فرآیندهای درخواست تسهیلات به‌صورت سیستماتیک از طریق بانکداری اینترنتی بانک ملت به آدرس ebanking.bankmellat.ir انجام می‌شود. البته بانک ملت مجوز انجام غیرحضوری تمام فرآیند را ندارد و در صورت به تایید رسیدن امضای الکترونیک این بانک می‌تواند فرآیند تسهیلات دهی را به‌طور کامل غیرحضوری انجام ‌دهد. بااین‌حال ثبت درخواست و انجام استعلام‌های موردنیاز به‌صورت مکانیزه و آنلاین و کاملا غیرحضوری انجام می‌شود. هر چند با توجه به الزامات حقوقی و دستورالعمل‌های بانک مرکزی، اخذ امضا بر روی قرارداد باید به‌صورت حضوری انجام شود که برای این کار مشتری در مرحله پایانی و برای دریافت تسهیلات به شعبه خواهد رفت.


تسهیلات بهان و تابش


سقف تسهیلات بدون وثیقه 30میلیون تومان است، از ابتدای اردیبهشت تاکنون به 600 نفر پرداخت‌شده و در 3 تا 6 روز پس از تکمیل مستندات به متقاضی داده می‌شود.

این تسهیلات چهار نوع دارد، نخست مرابحه بهان به مبلغ 30میلیون تومان، دوم کارت اعتباری بهان به مبلغ 20میلیون تومان، سوم کارت اعتباری تابش به ارزش 50میلیون تومان و چهارم مرابحه تابش به رقم 100میلیون تومان. تخصیص تابش‌ها در قبال سپرده‌گذاری بلندمدت و بهان ها بدون ضامن است. مشتریان رتبه برتر می‌توانند یکی از دو نوع تسهیلات بهان را دریافت کنند (یا مرابحه بهان یا کارت اعتباری بهان). متقاضیان تسهیلات لازم است برای آگاهی از جزئیات بیشتر و ارائه درخواست به سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت وارد شوند.

مدت بازپرداخت تسهیلات بدون ضامن تا 60 ماه هم می‌تواند طول بکشد و نرخ سود تسهیلات 18درصد است.

27 دیدگاه
  1. سیاوش حمزه نژاد می‌گوید

    انشالله این گونه تسهیلات گره از کار مردم بگشاید

    1. ناشناس می‌گوید

      ان شالله

    2. هادی می‌گوید

      ان شاء الله

  2. علی می‌گوید

    انشاالله که این دورغ شما راست باشه

  3. ناشناس می‌گوید

    این وام واقعیه!!!!؟؟؟؟؟
    من دارم سپه وام میگیرم گفتن ۱۸درصد حساب کردم ۳۰ درصد شد.
    این چندرصد با حساب ماست.

  4. قدرت می‌گوید

    نحوثبت نام جهت وام به چه صورت است

  5. عبدالخالق منصوری منش می‌گوید

    سلام انشاالله که تسهیلات خوبی به دست مردم بدی

  6. ازاد فتحی زاد می‌گوید

    سلام.درتعجبم برای دریافت وام ازدواج فرزندم ضامن شاغل ازم می خوان.وچندروزی است هرچه تلاش می کنم هنوز موفق نشده ام.جالب اینجاس که خودم وهمسرم هردو بازنشسته اموزش وپرورش هستیم.

  7. خلیل برزگر می‌گوید

    انشاالله که این وام بدن وگره از کارها باز شود حالا باید چکار کنیم

  8. محمد می‌گوید

    با سلام. اونایی که تا حالا از این وام استفاده کردند حتما مردم عادی نبودن یا کارمندای همان بانک یا یکی از خانوادهاشون. پس دیگه بودجه تمام شده. فقط تعریفش شنیدیم. ممنون که اخرش اعلام کردین

  9. ناشناس می‌گوید

    بانک ملت اگه راس میگه پول سهام عدالت مارو که فروختیم بده لازم نکرده وام بده خیرسرش،کلاهبردارا

  10. حسین فاضلی می‌گوید

    باسلام من نیازضروری به وام مرابحه ۳۰ملیونی غیرحضوری دارم چکاربایدبکنم ممنون میشم مراراهنمایی کنیدممنون

    1. ابراهیم محمدی می‌گوید

      ابتدا باید اینترنت بانک خود را از داخل شعب بانک دریافت و فعال کنید، سپس از لینک بانک ملت وارد اینترنت بانک شوید و گزینه ی تسهیلات فرابانک را انتخاب کنید و فرایند ثبت نام را انجام دهید…

      1. الی می‌گوید

        من ثبت نام را انجام دادم نامه کسر از حقوقم به نام تدبیر بانک ملت صادر شده همون رو به شعبه بدم کافیه؟ یا باید دوباره یه نامه واسه شعبه بگیرم؟!

  11. دهقان می‌گوید

    کسی که ضامن وپول در بانک ندارد بهش وام میدن

  12. محمد می‌گوید

    سلام ثبت نام به چه صورت هست بنده هرچه جست و جو میکنم لینک ثبت نامی پیدا نمی کنم
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  13. منصور می‌گوید

    من هم نیاز شدید به وام ۵۰میلیونی دارم، خواهشا بفرمائید چگونه ودر کجا ثبت نام نمایم

  14. منصور می‌گوید

    لینک ثبت نام کجاست

  15. فغانزاده می‌گوید

    لینک ثبت نام در کجا قرار داره؟

  16. میثم دباغ می‌گوید

    من از این وام استفاده کردم هیچ اشنایی هم نداشتم تو مرحله اول 8 هزارتومن هزنه استعلام ازتون کسر میشه و رتبه بندی میشه.حسابهایی که رتبهA باشن میتونن استفاده کنن فقط نزدیک 800 هزارتومن هزینه بیمه عمر و بیمه وام و استعلام های بعدی از مبلغ کسر میشه و همچنین 30 ملیون تومن فاکتور خرید کالای ایرانی لازم داره. اگر شهرستان باشید باید برای تحویل مدارک شعبه که توش حساب دارید رو معرفی کنید و برای ادامه فرایند مراجعه کنید به شعبه. مدارک هم گواهی اشتغال به کار و پرینت صورت حساب 6 ما اخر حسابتون در صورت نیاز هست.کلا هم 7 روز کاری طول میکشه تا وام بدستتون برسه

    1. نادرراستی می‌گوید

      سلام میثم جان شما رتبه چند بودی

    2. سید بیژن افسردیر می‌گوید

      سلام.ببخسید من یک ماه پیش که سایت فرابانک باز بود ثبت ناج کردم منتها سیستم قطع شد تا امروز ک دوباره راه اندازی شد ولی من خواستم ثبت نام کنم نوشت که هیچ تسهیلاتی ب شما تعلق نمیگیرد در صورتی ک من یک ماه پیش بهم تعلق کرفته بود ولی سیستم قط شد.اگه میدونید مشکل من کجاس راهنماییم کنید

  17. محمد می‌گوید

    سلام راهنمایی کنید میخام وام ازدواج بدون ضامن بگیرم از چ سایتی مراجعه کنم

  18. افشین می‌گوید

    دهن مارا سرویس کردین با این وام ازدواج دادنتون بخدا دیگ پیر شدیم همه ظامنام جوره ولی سیستمتآن قبول نمیکنه چیکار کنم دیگ

  19. منصور می‌گوید

    چطوری بفهمیم در نوع تقصیم بندی جزو کدوم دسته هستیم؟

  20. ناشناس می‌گوید

    ایرج مهردادهستم توشرکت میهن کارمیکنم مدت ۱۵سال دراین شرکت کارمیکنم ماهیانه ۱۲ملیون حقوق میگیرم هیچ بدهی ندارم نمیدونم چرابه من وام نمیدین؟

  21. ناهید خسروی نجف ابادی می‌گوید

    ثبت نام در سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملت تسهیلات فرابنک ملت غیر حضوری بدون ضامن به مبلغ 50 میلیون تومان را دارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.