راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزیدگان چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال معرفی شدند

اختتامیه چهارمین دوره ارزیابی ملی تحول دیجیتال به‌صورت آنلاین از طریق پلتفرم لنز سه‌شنبه، ۱۴ مردادماه  در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد و برگزیدگان این دوره معرفی شدند. این رویداد قرار بود اسفندماه سال ۱۳۹۸ برگزار شود که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

مهدی شامی زنجانی دبیر علمی ارزیابی ملی تحول دیجیتال در این نشست تاریخچه‌ای از دوره‌های پیشین رویداد تحول دیجیتال را توضیح داد و گفت: «ما همیشه در دوره‌های مختلف منتقد جوایز بوده‌ایم. سعی کرده‌ایم نقدهایی که داشتیم را درست به کار بگیریم. ما نمی‌خواستیم جایزه بدهیم. می‌خواستیم که فرهنگ‌سازی و مفهوم تحول دیجیتال را ترویج کنیم. کار دانشگاه این نیست که نگاه کسب‌وکاری داشته باشد، بلکه نگاه ماموریتی دارد. دانشگاه ماموریتی برای خود در حوزه فرهنگ‌سازی قائل است و ما فکر می‌کردیم که این رویداد می‌تواند بستر خوبی باشد برای اینکه بتوانیم صنعت خود را با این مفهوم درگیر کنیم.»

او در ادامه گفت: «در سال ۱۳۹۵ برگزاری رویداد کار سختی بود، چراکه بسیاری با مفهوم تحول دیجیتال آشنا نبودند. اما جلوتر که آمدیم بلوغ کار افزایش پیدا کرد. یکی از مواردی که از همان ابتدا روی آن تاکید داشتیم مدل قابل دفاع برای ارزیابی بود. درواقع مساله ارزیابی یعنی مدل ارزیابی. ما امروز با ۱۰ بعد و ۱۰۰ شاخه در حال کار کردن با سازمان‌ها هستیم. مساله بعدی ما آموزش بود. فرایند ما با آموزش شروع می‌شود و پس از آن با بازخورد پایان میابد.»

شامی زنجانی با اشاره به اینکه در دوره آخر صنایع متنوعی شرکت کردند، بیان کرد: «این مورد تمایزی است که رویداد امسال با دوره‌های پیشین داشته است. در این دوره نظام بانکی، صنعت فناوری اطلاعات، صنعت آموزش و بخش‌های حاکمیتی و دولتی حضور داشتند. امیدواریم در سال‌های بعد این صدا به سازمان‌های بیشتری برسد.»

او نکات بارز این دوره را برشمرد و در این باره توضیح داد: «ما همیشه سعی کرده‌ایم به گروه‌های مختلف بگوییم که تحول دیجیتال بیش از آنکه یک فرایند فنی باشد، یک فرایند انسانی و اجتماعی است. ما از دل صنعت و ارزیابی هم به این نتیجه رسیده‌ایم. در تحول دیجیتال یک بال فناورانه و یک بال انسانی و اجتماعی داریم. سازمان‌ها در دوره سوم و چهارم نمره رهبری آنها از نمره فنی آنها پایین بوده است. یعنی زیرساخت‌های فناورانه جلوتر از توان رهبری و تبدیل آن به ارزش است.»

به‌گفته او اگر بخواهیم یک تغییر را در سازمان جا بندازیم، کار سختی خواهیم داشت. تغییر یک نگاه بلندمدت است و باید منتظر باشیم تا نتیجه آن را ببینیم. کمترین نمره نیز به استعداد دیجیتال بر می‌گردد ما دچار ضعف شدید در تأمین افراد مستعد در حوزه دیجیتال برای سازمان‌ها هستیم. بررسی کنید که چند دانشگاه کشور خروجی آن متخصص تحول دیجیتال بوده است. سازمان‌ها هم با کمبود تأمین نیرو در این زمینه روبه‌رو هستند.

او در پایان اضافه کرد که در سال ۱۳۹۹ قادر به برگزاری پنجمین رویداد ملی تحول دیجیتال به‌صورت حضوری نخواهیم بود و امیدواریم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ رویداد خود را به‌صورت حضوری برگزار کنیم.  

در پایان این رویداد تقریباً سه ساعته برگزیدگان چهارمین رویداد ملی تحول دیجیتال در محورهای زبدگی دیجیتال، نواوری دیجیتال، رهبری دیجیتال و برگزیده سال تحول دیجیتال شناخته شدند.


برگزیدگان محور زبدگی دیجیتال


تقدیرنامه اهتمام به زبدگی دیجیتال:

بانک رفاه کارگران
رضا قاسمی‌پور، مدیر طرح و برنامه بانک رفاه

تندیس برنزین سطح سه زبدگی دیجیتال:

موسسه آموزش عالی مهر البرز‌‌
مجتبی هداوند، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و راهبردی مهر البرز

بیمه رازی
مهدی ملکی، معاون برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه رازی

بانک سینا
شاهرخ دلگشا، مدیر سیستم‌های نرم‌افزاری بانک سینا

تندیس برنزین سطح دو زبدگی دیجیتال:

به پرداز جهان
مسعود ظهرابی، مدیر ارشد دیجیتال به پرداز جهان

بانک انصار
مصطفی امینی، مدیر پروژه تحول دیجیتال بانک انصار

تندیس برنزین سطح یک زبدگی دیجیتال:

شرکت ملی پست ایران
محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
سردار احمد دولتخواه، معاون فاوای ناجا

تندیس سیمین سطح سه زبدگی دیجیتال:

داتین
حمیدرضا آموزگار، معاون توسعه محصول داتین که به نمایندگی از ایشان سرکارخانم مهدیه نوروزیان معاون برنامه ریزی و توسعه داتین این تندیس را دریافت کرد

بانک ملت
حسین نیک‌اخلاق، رئیس اداره کل سازمان و بهبود روش‌های بانک ملت

تندیس زرین سطح سه زبدگی:

شرکت ایرانسل
باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل


برگزیدگان محور نوآوری دیجیتال


گواهینامه اهتمام به نوآوری دیجیتال:

شرکت پژوهش و توسعه ناجا با اپلیکیشن پلیس من

تندیس برنزین نوآوری دیجیتال:

ایرانسل برای اپلیکیشن ایرانسل من

تندیس سیمین نوآوری دیجیتال:

به پرداز جهان با سامانه آرا

تندیس زرین نوآوری دیجیتال:

نیروی انتظامی با سامانه بیومتریک ناجا


محور رهبری دیجیتال


تقدیرنامه اهتمام به رهبری دیجیتال:

مجید هادی، معاون فناوری اطلاعات بانک سینا

حمید آموزگار، معاون توسعه محصول شرکت داتین

تندیس برنزین رهبری دیجیتال:

مهدی ملکی، معاون برنامه‌ریزی و نوآوری بیمه رازی

تندیس سیمین رهبری دیجیتال:

محمدرضا قادری، عضو هیات مدیره شرکت ملی پست

تندیس زرین رهبری دیجیتال:

حسن جابر

معاون عملیات شرکت ایرانسل

برگزیده سال تحول دیجیتال:

شرکت ایرانسل

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.