راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حذف سرویس رمز یک‌بارمصرف برای برخی از خدمات سامانه بانک سینا / افزایش سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت و تمدید خودکار کارت‌های منقضی‌شده

به‌منظور تسهیل و تسریع در انجام خدمات بانکی با اینترنت بانک سینا، سرویس رمز یک‌بارمصرف برای برخی از خدمات این سامانه حذف شد. با تمهیدات اندیشیده شده و به منظور کاربری آسان‌تر اینترنت بانک، کاربران برای انجام تراکنش‌های خرید شارژ، پرداخت قبض، پرداخت اقساط تسهیلات نیازی به استفاده از رمز یک‌بارمصرف (بلیط امنیتی) ندارند اما برای ورود به سامانه اینترنت بانک و انجام عملیات انتقال وجه، استفاده از این رمز کماکان ضروری است.

خدمت رمز یک‌بارمصرف (بلیط امنیتی) اینترنت بانک در راستای اقدامات صورت گرفته از سوی بانک سینا برای افزایش ضریب امنیت و استحکام سامانه‌های اینترنتی و نرم افزارهای بانکی راه اندازی شده است.

نحوه استفاده از این خدمت برای کاربران اینترنت بانک سینا بدین صورت است که در هنگام ورود به سامانه یا انجام عملیات بانکی مختلف شامل انتقال وجه از سپرده (عادی، مستمر، پایا و ساتنا) یک رمز یک‌بارمصرف با عنوان بلیط امنیتی به شماره تلفن همراه مشتری که در بانک ثبت شده است، ارسال می‌شود که با وارد کردن این کد در قسمت مربوط به بلیط امنیتی، عملیات مربوطه انجام می‌پذیرد. امکان تعریف سرویس اینترنت بانک و بازیابی رمز عبور به صورت غیرحضوری نیز به قابلیت‌های سامانه اضافه شده است.

همچنین این بانک در راستای کمک به مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، ضمن افزایش سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت در بانک، تاریخ کارت‌های منقضی‌شده مشتریان بانک در تیرماه جاری برای یک‌سال دیگر به صورت خودکار تمدید شد.

به منظور کاهش مراجعات به شعب و عدم جابه‌جایی وجوه نقد، سقف انتقال وجه کارت‌به‌کارت شتابی و درون بانکی از طریق درگاه‌های اینترنتی، کیوسک و خودپرداز در بانک سینا از مبلغ 30 میلیون ریال در هر شبانه روز از مبدأ هر کارت به 60 میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

به منظور تسهیل در استفاده مشتریان از درگاه‌های غیرحضوری، تاریخ انقضای کارت نقدی مشتریان بانک سینا در تیرماه ۹۹ برای دارندگان شماره موبایل معتبر در سیستم بانک، به مدت یک‌سال تمدید شد.

پیش‌تر این بانک طبق دستورالعمل‌های صادره بانک مرکزی به جهت رفاه حال مشتریان، نسبت به افزایش انتقال وجه تا سقف مجاز اعلام شده و نیز تمدید کارت‌ها در ماه‌های گذشته اقدام کرده بود.

منبع روابط عمومی بانک سینا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.