راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی: به‌زودی پرداخت وام ازدواج الکترونیکی می‌شود

مدیرعامل بانک کشاورزی اعلام کرد که طبق جدیدترین مصوبه برای واحدهای تولیدی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند؛ این بانک ۷.۵ درصد از بدهی را می‌گیرد و مابقی را پنج ساله امهال می‌کند که شرط این امهال، تولیدی بودن واحد است. همچنین، طبق گفته این مدیر بانکی به زودی سامانه پذیرش و پردازش درخواست‌های اعتباری همچون وام ازدواج به صورت الکترونیکی در بانک کشاورزی رونمایی می‌شود.

روح‌اله خدارحمی، مدیرعامل بانک کشاورزی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اینکه این بانک چه میزان تسهیلات معوق از مشتریان خود دارد گفت: «مجموع مطالبات این بانک از فعالان بخش کشاورزی حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان است که در پایان سال رقم مطالبات معوق به ۹۰۰۰ میلیارد تومان رسید و براین اساس نسبت مطالبات غیرجاری به زیر ۱۰ درصد رسید اما اکنون این رقم به ۱۶ درصد رسیده است.

همچنین، سال گذشته ۵۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌ایم و در پایان خرداد، مانده تسهیلات بانک ۱۱۸ هزار میلیارد تومان و مانده سپرده‌های بانک معادل ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت سپرده به اعتبار بانک هم بزرگ‌تر از یک است.»

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به شرکت‌های دانش بنیان افرود: «پروژه‌های نیمه تمامی که در گذشته روی آنها سرمایه‌گذاری شده را هم در اولویت قرار داده‌ایم تا هرچه زودتر آنها هم به بهره‌برداری برسند. علاوه بر این، سعی داریم تا به پروژه‌های دانش بنیان توجه بیشتری کنیم، زیرا تولیدات این بخش یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری و تولید است.»

طبق گفته این مدیر بانکی در حال حاضر بالای ۷۰ درصد تراکنش‌های بانکی به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد و به زودی سامانه پذیرش و پردازش درخواست‌های اعتباری همچون وام ازدواج به صورت الکترونیکی در بانک کشاورزی رونمایی و به این ترتیب از میزان مراجعه و رفت‌وآمد مشتریان به شعب بانک کاسته می‌شود.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.