راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شگرد شما برنده شده‌اید؛ فرهنگ‌سازی چاره کار است

در دنیای فناورانه امروز همان قدر که هر روز مردم را به استفاده از فناوری‌های جدید تشویق می‌کنیم از طرف دیگر ه‌مزمان باید برای فرهنگ‌سازی استفاده درست از این فناوری‌ها تلاش کنیم. یکی از این مواردی که به کرات در حال رخ دادن است همین کلاهبرداری‌های پیامکی است که هر بار هم از ساز و کار تقریبا مشابهی استفاده می‌کنند.

در آخرین نمونه این چنین کلاهبردای‌هایی فارس نوشت: “شخصی با هویت نامعلوم با تعداد زیادی از شهروندان تماس گرفته و بیان داشته که «از دفتر خدمات ارتباطی تماس می‌گیرم، شما در قرعه‌کشی مشترکین برنده جایزه 20 میلیون ریالی شده‌اید، برای دریافت این جایزه شماره کارت عابر بانک خود را به شماره تلفن مذکور ارسال کنید.»”

این روزها مواردی از این چنین زیاد گزارش می‌شود و تاسف انگیز تر از آن این که هنوز بسیاری از هم وطنان عزیز فریب این پیامک‌ها را می‌خورند اطلاعات کارت بانکی خود را به شیوه‌های مختلف در اختیار شیادان قرار می‌دهند.

این امر نشان از این دارد که هنوز فرهنگسازی در سطح ملی و گسترده به شکلی درست صورت نگرفته است. البته تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته را نباید نادیده گرفت اما باید این روند فرهنگسازی گسترده تر و یکپارچه تر در سطح ملی صورت گیرد. رسانه‌هایی همچون رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در فرهنگسازی در این حوزه ایفا کنند تا دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.