راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تا شهریورماه تشکیل می‌شوند

ستاد آزادسازی سهام عدالت از تشکیل ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، افرادی که در استان‌ها حضور دارند به عنوان سهام‌دار این شرکت‌ها انتخاب می‌شوند. مشمولانی که سهامداری به روش غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، پس از انجام فرآیند آزادسازی می‌توانند سهام خود را یکجا بفروشند یا همچنان سهام خود را حفظ کنند. نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حداکثر تا شهریورماه سال جاری در بورس تهران باز و قیمت‌گذاری می‌شود.

پس از آن سهامداران می‌توانند قیمت هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری استانی، ارزش روز و جمع کل دارایی‌های خود را ملاحظه و در نهایت نسبت به معامله سهام اقدام کنند. به‌طور کلی ۴۹ میلیون نفر ایرانی از سال ۱۳۸۴ دارنده سهام عدالت هستند.

بر اساس این گزارش، در فرآیند اولیه ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر روش سهامداری مستقیم و بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنان روش سهامداری غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند. مقرر شده، سهام شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت هرچه سریعتر به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت منتقل شود تا فرآیند آزادسازی سهام این شرکت‌ها حداکثر تا شهریور ماه سال جاری جنبه عملیاتی به خود گیرد.

منبع پایگاه خبری سنا
5 دیدگاه
  1. ... می‌گوید

    من ۱۳ خرداد فروختم سهام و الان ۳۰ تیر بانک رفاه لطفا پاسخگو باش نیاز داریم به خدا

  2. اسفندیار فتحی آذر می‌گوید

    دو اونیم ماه فورختم خبر نداد

  3. ناشناس می‌گوید

    من ۱۲خردادفروختم ازطریق بله
    چرا۳۰درصدبرام نمیریزن اخه

  4. ذکریا می‌گوید

    سلام تورو خدا جواب گوه باشید جان عزیزانتان من سهام عدالت مادرم با برادرم فروختم در ماه خرداد99
    ولی هیچ پولی نیومده من ک دیرتر چند روز فروختم پول من آمد ذکریا درپه برادرم عبدالحق درپه مادرم فامیلی رازبان و سهام عدالت برادرم دیگه فیصل خبری نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.