راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تحلیلگران مطرح دنیا درباره پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ چه می‌گویند؟

هدف اصلی انسان‌ها از سرمایه‌گذاری، محافظت از دارایی‌هایشان و کسب بیشترین سود در کوتاه‌ترین زمان است. این قضیه به‌خصوص درباره‌ افرادی صحت دارد که وارد دنیای رمزارز می‌شوند. همه‌ی ما داستان‌های واقعی زیادی درباره‌ افرادی شنیده‌ایم که با افزایش ناگهانی قیمت بیت‌کوین میلیاردر شده‌اند. بنابراین طبیعی است که علاقه داشته باشیم، پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی افراد معتبر را بدانیم تا با خیال راحت‌تری به سراغ سرمایه‌گذاری در این حوزه برویم.

در این مطلب، پیش‌بینی‌هایی که از سوی افراد مطرح دنیای رمزارز برای قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۰ ارائه شده را با هم مرور می‌کنیم. بعضی از این افراد پیش‌بینی‌هایی به شدت خوش‌بینانه کرده‌اند و برخی نیز سعی کرده‌اند نگاه منطقی داشته باشند.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی تام لی : ۲۷٫۰۰۰ دلار

تام لی، استراتژیست سابق جی پی مورگان (JP Morgan) و هم‌بنیانگذار و سرپرست بخش پژوهشی فانداسترت (Fundstrat) فکر می‌کند بیت‌کوین پس از هاوینگ می‌تواند بیش از ۱۰۰ درصد سود به سرمایه‌گذاران بدهد. او اخیرا در یک مصاحبه پیش‌بینی کوتاه‌مدت خود از قیمت بیت‌کوین را ۲۷٫۰۰۰ دلار تا پایان تابستان ۲۰۲۰ اعلام کرده است.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی بابی لی : ۳۳۳٫۰۰۰ دلار

بابی لی، مدیرعامل اولین صرافی ارز دیجیتال چین یعنی BTCC، پیش‌تر گفته بود که حدود بیست سال طول می‌کشد تا قیمت بیت‌کوین به یک میلیون دلار برسد. او حالا پیش‌بینی بسیار متفاوتی از قیمت بیت‌کوین ارائه می‌دهد.

او که برادر چارلی لی، سازنده‌ی رمزارز لایت‌کوین است، پیش‌بینی گاوی از نرخ بیت‌کوین می‌دهد که البته آغازی خرسی دارد. او معتقد است از اواخر سال ۲۰۲۰ افزایش قیمت بیت‌کوین شروع می‌شود و در اوایل ۲۰۲۱ به ۳۳۳٫۰۰۰ دلار می‌رسد. در سال ۲۰۲۳ بیت‌کوین با افتی شدید به ۴۱٫۰۰۰ دلار می‌رسد. لی علاوه بر پیش‌بینی نرخ بیت‌کوین، می‌گوید حجم بازار بیت‌کوین به ۷ تریلیون دلار خواهد رسید و از طلا عبور خواهد کرد. او معتقد است پس از آن قیمت بیت‌کوین به ثبات جهانی خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی جان مکافی : یک میلیون دلار

جان مکافی یکی از جنجالی‌ترین علاقه‌مندان بیت‌کوین است که هر چند وقت یک بار پیش‌بینی خود را ارائه می‌دهد. او اخیرا رویکردی خوش‌بینانه‌تر در پیش گرفته و معتقد است بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به یک میلیون دلار خواهد رسید. 

مکافی در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف می‌گوید: «ظرف ده سال دیگر هیچ ارز فیاتی در جهان وجود نخواهد داشت و هر طرف را که نگاه کنی با رمزارز مواجه می‌شوی».

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی رونی موس : ۵۰٫۰۰۰ دلار

رونی موس (Ronnie Moas) بنیانگذار و محقق پژوهشگاه اقتصادی استندپوینت (Standpoint) است. علاوه بر این او یکی از کابران فعال توییتر و تحلیلگران وال استریت است و در برنامه‌‌های تلویزیونی بسیاری شرکت کرده است.

موس پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۰ به ۵۰٫۰۰۰ دلار برسد. او همچنین می‌گوید که ظرف ۱۰ سال، حجم بازار بیت‌کوین از عدد کنونی ۱۵۰ میلیارد دلار به ۲ تریلیون دلار خواهد رسید. 

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی آی هودل : ۱۰۰٫۰۰۰ دلار

پایگاه خبری و تحلیلی چندزبانه‌ی آی هودل (IHODL) جدولی تشریحی از پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ امسال منتشر کرده است.  آن‌ها در این جدول محاسبه کرده‌اند که قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ به ۱۰۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی جاش ریجر : ۱۵۰٫۰۰۰ دلار

جاش ریجر تریدر و سرمایه‌گذار بیت‌کوین از کاربران پرطرفدار توییتر است که بیش از ۶۰٫۰۰۰ فالوئر دارد. او معتقد است که قیمت بیت‌کوین احتمال دارد در سال ۲۰۲۰ به ۱۵۰٫۰۰۰ دلار برسد، هرچند رسیدن به این عدد را در سال ۲۰۳۰ محتمل‌تر می‌داند.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی نیوز بی‌تی‌سی: 55.000 دلار

وبسایت NewsBTC چندان طرفدار ایده‌ اثرگذاری هاوینگ بر قیمت بیت‌کوین نیست. آن‌ها نگاه وسیع‌تری دارند و عوامل مختلفی را برای پیش بینی قیمت بیت‌کوین در نظر می‌گیرند. 

اما بر اساس آمار و داده‌ها، آن‌ها پیش بینی می‌کنند که تا پایان سال ۲۰۲۰ حجم بازار بیت‌کوین به یک تریلیون دلار برسد. این امر قیمت بیت‌کوین را به ۵۵٫۰۰۰ دلار افزایش می‌دهد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی وبسایت کپیتال  : ۳۳٫۰۰۰ دلار

این وبسایت مقاله‌ مفصلی درباره‌ قیمت بیت‌کوین ارائه داده است. آن‌ها معتقدند که در میانه‌ سال ۲۰۲۰ قیمت بیت‌کوین به ۲۵٫۰۰۰ دلار خواهد رسید و تا پایان سال نیز عدد احتمالی ۳۳٫۰۰۰ را رد خواهد کرد.

پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین از سوی پژوهشگاه دارایی دیجیتال: ۶۰٫۰۰۰ دلار

پژوهشگاه دارایی دیجیتال (Digital Asset Research) سال گذشته پژوهشی را منتشر کرد که در آن استدلال می‌کند قیمت بیت‌کوین پس از هاوینگ تا ۶۰٫۰۰۰ دلار افزایش خواهد داشت. تفاوت نتایج این پژوهش با پیش‌بینی‌های قبلی این است که زمان احتمالی آن‌ها برای رسیدن به چنین رقمی سریع‌تر از سایرین و در میانه‌ی سال ۲۰۲۰ است. 


نتیجه نهایی


در حقیقت هیچکس نمی‌تواند مطمئن باشد که قیمت بیت‌کوین را به درستی پیش‌بینی کند و عدد احتمالی‌اش محقق خواهد شد. تا به‌حال افراد معدودی توانسته‌اند قیمت بیت‌کوین را به درستی حدس بزنند. چرا که این ارز دیجیتال به دلیل تازگی‌اش و اینکه تحت تأثیر عوامل مختلفی است، چندان قابل‌پیش‌بینی نیست.

با این حال نکته‌ برجسته‌ای که در تمامی پیش‌بینی‌ها دیده می‌شود، امید به افزایش قیمت بیت‌کوین است. هیچکسی نیست که معتقد باشد روند صعودی این رمزارز، نزولی خواهد شد. هیچکس به مردم پیشنهاد نداده دارایی دیجیتال خود را بفروشند یا آن را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنند. این خود دلیل موثقی است برای اینکه باور داشته باشیم هنوز خرید و فروش بیت‌کوین یکی از بهترین حوزه‌های سرمایه‌گذاری است و اگر با اطلاعات کافی و احتیاط وارد آن شویم، پیروز خواهیم بود.

منبع کوین‌نیک
1 دیدگاه
  1. محمود می‌گوید

    چرا خب خیلیها گفتن که بیتکوین یه دروغه که باعث ازبین رفتن سرمایه تون میشه مثه وارن بافت یا همین آنتی ویروسه چی بود مک کافی یه هفته بعد از ازاد شدنش از زندان کلی شاکی بودو کج خوابیده بودو اومد گفت بیتکوین یه دروغه شیرینه…
    اما خب همونطور ک خودتونم گفتین قابل پیش بینی نیست یعنی ممکنه بره 100هزاردلار بکوبه بیاد رو هزاردلار یا برعکس درکل به وضعیت معده کل ملت جهان بستگی داره قیمتش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.