راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چه کسانی جزو جاماندگان سهام عدالت هستند؟

به‌گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس جاماندگان از سهام عدالت در کشور ۱۰ میلیون نفر هستند

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور در بخش خبری ۲۱ یکشنبه شب شبکه یک سیما درباره جاماندگان سهام عدالت، گفت: «در این موضوع چند بخش را مدنظر قرار دادیم که اولین بخش شامل ۵۲ میلیون نفری می‌شود که در زمان واگذاری سال ۸۵-۸۴ اطلاعات آنها ثبت، اما گزارش نهایی توسط سازمان خصوصی‌سازی حدود ۴۹ میلیون نفر اعلام شد. این در حالی ست که حدود دو میلیون نفر با اینکه دارای برگه سهام هستند، در فهرست اطلاعات سامانه سهام عدالت نام و نشانی ندارند.

او تعدادی از متولدین سال ۱۳۸۵ به بعد خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران را دومین دسته از این فهرست عنوان کرد و ادامه داد: «افرادی که در آن زمان جزو ۶ دهک کم درآمد جامعه بودند بخش سوم از جاماندگان را تشکیل می‌دهند و همچنین کسانی که در شرایط کنونی وضعیت خانوار آنها ارزیابی شود می‌توانند مبنا در این بخش باشند. »

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تعداد کلی جاماندگان سهام عدالت گفت: «در بخش اول حدود دو میلیون نفر و در بخش دوم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و در کل برآوردها حدود ۱۰ میلیون نفر است. براساس واگذاری‌هایی که در سال ۸۵-۸۴ انجام شد قرار بر واگذاری مجموعه شرکت‌های مشمول سهام عدالت به صورت کامل به مردم بود.»

پورابراهیمی گفت: «از مجموع ۵۰ میلیون نفری که مشمول شدند حدود ۶ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سازمان امور ایثارگران هستند. بقیه حدود ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور که دولت به جای اینکه یک میلیون تومان سهام به آنها بدهد در سال ۹۵ مبلغ پانصد هزار تومان به آنها اختصاص داد.»

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «حدود ۴۸ درصد سهام شرکت‌های قابل واگذاری در زمان اجرای سهام عدالت مشمول واگذاری ۱۰۰ درصد بودند که در حال حاضر دولت ۴۸ درصد مالکیت آنها را تصاحب کرده است. ما تلاش می‌کنیم تا دو هفته آینده این طرح را از کمیسیون اقتصادی به صحن مجلس بیاوریم و با اولویت به عنوان اولین دستور جزو مصوبات صحن علنی داشته باشیم.»

منبع پایگاه خبری سنا
2 دیدگاه
  1. بیژن شفیعی می‌گوید

    آیا برادر شهید هم جز این بازماندگان سهام عدالت میشوند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.