راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی با نام «تماس» رسما آغاز به کار کرد / مدیرعامل کارگزاری فارابی: از هوش مصنوعی و رباتیک برای پاسخگویی بهتر استفاده خواهیم کرد

12

عصر دیروز، یکشنبه ۲۵ خردادماه مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی با نام «تماس» رسما طی برنامه‌ای با حضور رحمان بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی، علی صحرایی مدیرعامل سازمان بورس تهران، محمد عطایی مدیر نظارت بر کارگزاری‌های سازمان بورس و جمعی از فعالان بازار سرمایه آغاز به کار کرد.

رحمان بابازاده مدیرعامل کارگزاری فارابی در ابتدای این مراسم درباره فلسفه‌ای که این کارگزاری از ابتدای فعالیت خود دارد صحبت کرد و توضیح داد: «در دو سال اخیر در بازار سرمایه اتفاقات بزرگی رخ داده و ما متوجه شدیم که از یک بازار چند صد هزاری که مواجه بودیم، اخیرا به یک بازار چند میلیونی رسیده‌ایم. نکته مثبت این بزرگ شدن این است که عمق بازار سرمایه و درجه نفوذ ما در اقتصاد، همگی اهمیت بازار سرمایه و لزوم کارکردهای دقیق و علمی در آن را خاطر نشان می‌کنند. ما در کارگزاری فارابی فلسفه‌ای داریم که از روز اول با ما است و آن هم فلسفه لبخند است؛ چراکه لبخند حاصل عالی‌ترین واکنش انسانی به درجه عالی از رضایت است. در نتیجه اگر بتوانیم بازار سرمایه را به بازار لبخند تبدیل کنیم و رضایت مشتری را فراهم کنیم، به هدف خود رسیده‌ایم.»


استفاده از هوش مصنوعی و رباتیک برای پاسخگویی بهتر


به گفته بابازاده، برای پاسخگویی هر چه بهتر به مخاطبان، در این مرکز تماس قرار است از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک نیز استفاده شود. «تماس اولین و مجهزترین ارتباط بی‌نقص بازار سرمایه در صنعت کارگزاری خواهد شد. ما با تماس به‌زودی به اولین کارگزار ۲۴*۷ بازار سرمایه تبدیل خواهیم شد و پاسخگوی نیاز مشتریان خواهیم بود؛ در این خصوص نیز سعی خواهیم کرد از ابزارهای هوش مصنوعی و رباتیک استفاده کنیم تا این پاسخگویی را به بهترین نحو انجام دهیم.»

با توجه به صحبت‌های مدیرعامل کارگزاری فارابی، دیروز اولین روزی بود که «تماس» به‌عنوان مرکز پاسخگویی فارابی در دو شیفت تا ساعت ۲۰:۰۰ پاسخ‌گوی مشتریان بازار سرمایه بود و این اتفاق برای اولین بار در کشور در بین کارگزاری‌ها اتفاق می‌افتد.


برنامه‌های متعدد کارگزاری فارابی برای سهامداران عدالت


بابازاده صحبت‌های خود را این‌طور ادامه داد: «سعی می‌کنیم حداکثر تلاش و سرمایه‌گذاری خود را برای گسترش بازار سرمایه انجام دهیم. در این راستا نیز ما با راه‌اندازی سامانه سعدی که برای سهامداران عدالت است، شاهد بیشترین استقبال از این سامانه بودیم.»

مدیرعامل کارگزاری فارابی با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی برای سهامداران عدالت برای نگهداری سهام و آشنایی آن‌ها با بازار سرمایه دارند، توضیح داد: «برنامه‌ای داریم که اگر سازمان بورس و رگولاتور ما را همراهی کنند، سامانه شبکه اجتماعی با نام «صدتحلیل» را که مانع بسیاری از سواستفاده‌های بر بستر شبکه‌های اجتماعی است را راه‌اندازی کنیم. ما آمادگی این را داریم که به سرعت این خدمت را در راستای پالایش بازار به سمت درست ارائه کنیم.»


نیاز به خدمات جدید بر بستر تکنولوژی در بازار سرمایه


علی صحرایی مدیرعامل سازمان بورس تهران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه بازار سرمایه از پایان سال پیش تغییر جهت اساسی داده و مورد توجه عموم قرار گرفته است، توضیح داد: «در ابتدای سال ۱۳۹۸ روزی ۳۵۰ هزار نفر فعال این حوزه بودند که این عدد در حال حاضر به روزی ۸۵۰ هزار نفر رسیده است. علاوه بر این، سهامداران عدالت نیز در حال اضافه شدن به این فعالان هستند. با توجه به این موضوع نیاز هست که سرویس‌های جدیدی بر بستر تکنولوژی به افرادی که به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اند، داده‌ شود که هم پاسخگویی مناسب و هم شفافیت در این حوزه وجود داشته باشد. همچنین با توجه به اینکه نسل جدیدی از افراد وارد بازار سرمایه شده‌اند، خدمات متفاوتی را نسبت به گذشته نیاز دارند. کارگزاری فارابی نیز در این راستا مرکز پاسخگویی خود را راه‌اندازی کرده است.»

علی صحرایی مدیرعامل سازمان بورس تهران

صحرایی با اشاره به اینکه مرکز پاسخگویی با خود آموزش نیز به همراه دارد، گفت که از این مرکز قرار است سرویس‌های راهنمایی به مشتریان ارائه شود که افزایش عمق دانش بازیگران و افزایش سواد مالی را به همراه دارد.


اقدامات مرکز پاسخگویی کارگزاری فارابی


احسان طباطبایی مدیر معاملات کارگزاری فارابی نیز در این مراسم درباره اقدامات این مرکز تماس گفت: «در مرحله اول سعی می‌کنیم مشکل رایجی که افراد دارند را شناسایی کنیم تا تعداد تماس‌ها برای یک موضوع تکراری کم‌تر شود. در واقع سعی می‌کنیم به علامت سوال‌های افراد قبل از اینکه منجر به تماس شود، پاسخ دهیم. همچنین در حال حرکت به سمت سرویس‌دهی ۲۴*۷ هستیم و در اولین روز کاری نیز به‌صورت دو شیفت و تا ساعت ۲۰:۰۰ پاسخگو مشتریان بودیم. علاوه بر این، در حال استفاده از تکنولوژی و هوشمندسازی هستیم. در واقع می‌خواهیم مخاطبان خود را با استفاده از فناوری‌ها شناسایی کنیم که ممکن است چه سوالاتی داشته باشند و در ادامه پاسخگو نیاز آن‌ها باشیم. همچنین در این رابطه از ابزارهای مختلف پاسخگویی مانند ربات‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده خواهیم کرد.»

12 نظرات
  1. سید معین علوی می‌گوید

    هشت خرداد درخواست فروش سی درصد سهام عدالت را به بانک ملت دادیم برایه فروش بعد از پیگیری که پولی واریز نشد درحال حاضر در کارگزاری فارابی برایه فروش گذاشته شده و هر چه با کارگزاران فارابی تماس میگیرم کسی جوابگو نیست بخدا محتاجم و بیکار

  2. محمدرضارازکردانی می‌گوید

    سلام شمارو به اجدادتون قسم میدم ۶۰ روز شده ۳۰ درصد سهام عدالتم رو فروختم بیکارم کارگر فصلیم توخیابون کارتن و پلاستیک با پسر جمع میکنم که کرسنه نمونند دوماه کرایه خونه ندادم روزگار بدی رو سپری میکنم لطفا کمکم کنید الانم که واگذار شده به سامانه سعدی شمارو به قرآن قسم میدم کمکم کنید پیگیری کنید

  3. حمید می‌گوید

    سلام توروبه حضرت عباس اگه اعتقادداریداین پول ماروبدید بخدادوروزدیگه اثاثامومیریزن توکوچه براپول پیش میخوام لطفا یکی جواب ماروبده دستمون به جایی بندنیست

  4. ناشناس می‌گوید

    سلام نزدیک یکماهه کدکارگزاری گرفتم اماهنوز کلمه عبورورمز عبورم نیامده

  5. فرهاد رحمانی می‌گوید

    سلام من بخاطر کورنا ییکارم خرداد همه ثبت ناما کردم نامه بانکم گرفتم چرا براهمه پولو واریز کردن بجز من بقران خدا گرفتارم
    شمارو ب قران کاری کنید

  6. ماهان می‌گوید

    این همه ملت التماس میکنیم اما کسی جواب گویی ما نیست ازخرداد ماه ثبت فروش کردم هنوز سه تاشرکت کامل بفروش نرفته هیچکس جوابگو نیست چراشو خدا میدونه

  7. فرحناز می‌گوید

    سلام تورا به امام حسین سهام را واریز کنید یک ماه که فروخته شد خانم بی سرپرست هستم

  8. اسدالله قاسمی می‌گوید

    سلام اسدالله قاسمی هستم به شماره ملی۴۰۳۰۵۸۰۶۷۱ تقریباً سه ماه است سهام عدالتم را از اپلکیشن ایوا فروختم هنوز به حسابم واریز نشده است لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  9. ناشناس می‌گوید

    سلام سه هفته است سهام فروختم ولی یه ریال بحسابم واریز نشده به قرآن دارم از زندگی سیر میشم میخوام خودمو خلاص کنم این شد زندگی اینم کد ملی ۴۱۹۹۷۱۰۷۷۹

  10. ناشناس می‌گوید

    من این ۱ماه هست سهامم رو فروختم پولی برام واریز نکردن یکی از اون شرکت که سهامم رو فروختم پالایش نفت تهران هست تو رو خدا پول برامون واریز کنین بخدا گرفتاریم

  11. اشرف السادات حسینی می‌گوید

    سلام ۳۰ درصد از سهام عدالت را خرداد برای فروش گذاشتم بخشی از اون واریز شده مابقی الان یک ماه واریزی نداشته لطفاً رسیدگی کنید بلاتکلیف مونده . خواهشاً

  12. اکبر می‌گوید

    چرا افزایش سرمایه صبا در پرتفوی ما قرار نگرفته؟؟؟؟؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.