راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک مرکزی لغو مجوز کرد؛ کارت‌های بانکی 4 بانک دولتی از کار افتاد

امروز تهران در تعطیلی ناشی از آلودگی هوا به سر می برد. اما در روزهای تعطیل استفاده از خدمات پرداخت الکترونیک اگر افزایش نیابد، تعطیل نمی‌شود. اما اختلال‌هایی که در خدمات رسانی 4 بانک دولتی ایجاد شده مردم را دچار مشکل کرده است. گفته می‌شود 4 بانک دولتی کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران و پست بانک بخشی از خدمات مربوط به سوئیچ پرداخت الکترونیک خود را از شرکت انیاک می‌گرفتند و با عدم تمدید مجوز این شرکت توسط بانک مرکزی این 4 بانک دچار مشکل شدند.

حکیمی درباره اختلال پیش آمده گفته بود «به علت تایید نشدن صلاحیت فنی یکی از شرکت‌های مرتبط با این بانک‌ها برخی از پایانه‌های خرید و فروش مربوط به این بانک‌ها امکان تراکنش را برای سایر کارت‌های بانک‌ها فراهم نمی کند.»

او گفت تراکنش‌های کارت‌های بانک‌های کشاورزی، تجارت، رفاه کارگران و پست بانک بر روی پایانه‎‌‌های فروش خود آنها مشکلی ندارد و این محدودیت تا چند روز آینده با جابه‌جایی سوئیچ شرکت مربوط مشکلات برطرف می‌شو.

بانک‌های کشاورزی، پست بانک ایران، تجارت و رفاه کارگران از سوئیچ شرکت فن‌آوران انیاک استفاده می‌کردند. به نظر می‌رسد که این بانک‌ها در چند روز آینده برای رفع این مشکل شرکت پرداخت الکترونیک خود را عوض خواهند کرد.

برای جزئیات بیشتر با شرکت فن‌آوران انیاک تماس گرفتیم اما کسی که به تلفن پاسخ می‌داد از تعطیلی شرکت به خاطر آلودگی هوا خبر داد. خبرنگار ما با بانک مرکزی هم تماس گرفت، اما یکی از اپراتورها به ما گفت: “بانک تعطیل است و کارشناسان امروز حضور ندارند. می‌توانید روز دیگری تماس بگیرید و با کارشناسان به صورت مستقیم صحبت نمایید.”

ادامه این خبر را در روزهای آینده می‌توانید دنبال کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.