راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به حال و هوای این روزهای فن‌آوا کارت / کرونا و کسب‌وکارها به روایت تصویر

وضعیت تجربه‌نشده کرونا باعث شد بسیاری از کسب‌وکارها علیرغم میل باطنیشان به فکر دورکاری پرسنل خود بیفتند و زیرساخت‌هایی را برای این موضوع فراهم کنند یا بسیاری از فرایندهای اداری و کاری خود را دستخوش تغییرات زیادی کنند تا خودشان را با شرایط جدید وفق دهند. از همین رو تصمیم گرفتیم برای اینکه تصویر روشن‌تری از وضعیت فعلی کسب‌وکارهای کوچک صنایع مالی داشته باشیم، سری به این کسب‌وکارها بزنیم و با آنها درباره این شرایط سخت گفت‌وگویی داشته باشیم. در این مطلب به سراغ شرکت فن‌آوا کارت رفته‌ایم.

علی سروری مدیرعامل شرکت فن‌آوا کارت اثراتی که شیوع ویروس کرونا روی این شرکت گذاشته را از دو منظر بررسی می‌کند. یکی اثراتی که این بیماری روی صنعت پرداخت کشور گذاشت و باعث شد کل صنعت به لحاظ عدم مراجعه مردم به کسب‌وکارها دچار افول کلی شوند که این موضوع روی کسب‌وکار شرکت فن‌آوا کارت نیز اثرات خود را گذاشت. دومین اثر این بیماری همه‌گیر روی نظام مدیریت پرسنل این شرکت بود. سروری توضیح می‌دهد:‌ «مهم‌ترین اثر این بیماری روی نظام مدیریت پرسنل ما بود چراکه ما یک شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت خدمات فناوری‌محور در حوزه پرداخت هستیم و مهم‌ترین دارایی ما منابع انسانی هست و اثر بیماری کرونا کاهش بهره‌برداری و همکاری ما در فضای همیشگی با پرسنلمان بود که باعث شد تغییرات گسترده‌ای را در نظام مدیریت پرسنل شرکت فن‌آوا کارت داشته باشیم.»

با توجه به صحبت‌های علی سروری، خدماتی که شرکت‌های پی‌اس‌پی‌ ارائه می‌کنند از جنس خدمات تخصصی فناوری‌محور است و وابستگی زیادی به کارمندان دارد، اما در این شرکت تصمیم گرفته شد که امکان دورکاری در مجموعه فن‌آوا کارت فراهم شود. در نتیجه در برخی از حوزه‌های شرکت امکان دورکاری بیش از 60 درصد کارمندان فراهم شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها این روال استمرار پیدا خواهد کرد و برای برخی از بخش‌های شرکت نیز زیرساخت‌های جدیدی فراهم شده که به‌صورت کامل بتوان کارها را به‌صورت برون سپاری و خارج از فضای کاری مدیریت کرد و نیازی به حضور کارمندان در شرکت نباشد.

در ادامه گفت‌وگوی ما با علی سروری مدیرعامل شرکت فن‌آوا کارت را درباره وضعیت این شرکت در دوران کرونا مشاهده می‌کنید.

عکاس: مهدی برهمندپور

ویدئو: تیم بی‌تیتر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.