راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت شد

رئیس‌جمهور دیروز رضا رحمانی را از وزارت صنعت، معدن و تجارت برکنارو حسین مدرس خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرد.

دیروز خبرهایی شنیده شد که علت برکناری رحمانی را نابسامانی بازار خودرو اعلام می‌کرد. در متن حکم روحانی برای وزیر جدید نیز اشاره‌ای به این موضوع شده است:

«انتظار دارد نظر به ضرورت توجه ویژه به جهش تولید که در شرایط تحریم‌های ظالمانه موجب ارتقاء اقتدار و عزت ملی خواهد بود، ضمن افزایش هماهنگی درون سازمانی و تعامل مؤثر با دستگاه‌های ذیربط اعم از بخش دولتی و غیردولتی و صرف تمام توان و وقت خود را نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مجموعه همکاران و آرای صاحب‌نظران نسبت به مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی، ساماندهی قیمت خودرو، رفع موانع تولید و تعمیق ساخت داخل، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و بهبود فضای کسب و کار اقدام نمایید.»

به گزارش همشهری آنلاین، حسین مدرس خیابانی دانش‌آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی حدود ۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسئولیت‌هایی چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیر کل تامین و توزیع کالا، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران و همچنین نزدیک به ۱۰ سال بعنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتور سازان (تراکتورسازی ایران) ، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات را در کارنامه خود دارد.

همچنین رضا رحمانی که از آبان‌ماه ۱۳۹۷ به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرد، دانش‌آموخته کارشناسی حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از سازمان مدیریت صنعتی و دکترای مدیریت از دانشگاه صنایع و معادن است. رحمانی فعالیت شغلی خود را از وزارت صنایع و معادن آغاز کرد. او در سه دوره هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تبریز در مجلس حضور داشت و در دوره نهم نیز ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت. او در فاصله سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.