راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مشاجره بر سر فروش طلا / طلافروش‌ها: کار نکردیم، پول نداریم

کرونا بیشتر از دو ماه است که مهمان ناخوانده کشور ماست. ایران هیچ‌وقت به‌طور کامل قرنطینه نشد، اما بسیاری از اصناف و مکان‌ها تعطیل شدند. بازار ارز و طلا یکی از بازارهایی بود که به‌مدت 50 روز و تا آخر فروردین تعطیل بود. یعنی معامله‌ای در این بازارها انجام نمی‌شد. پس از باز شدن طلافروشی‌ها و احتمالا در پی بالا رفتن قیمت سکه و طلا، مردم برای فروش طلاهای خود به طلافروشی‌ها هجوم بردند.

از سوی دیگر نقدینگی در واحدهای طلا و جواهر فروشی کاهش پیدا کرده و به‌دلیل عدم وجود نقدینگی طلافروشان از خرید طلا خودداری می‌کنند. همین امر باعث بروز مشاجراتی بین مشتریان و این واحدها شده تا طلافروشان نسبت به خرید طلاهای مردم به مشکل بخورند.


فروش طلا هم دهک پایین و هم بالا را درگیر کرده است


به گزارش خبرگزاری تسنیم، به‌گفته محمد کشتی‌آرای هم افراد دهک پایین و هم افراد دهک بالا به طلافروشی‌ها مراجعه کرده‌اند. دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی‌های خود نسبت به فروش طلاهای خود اقدام می‌کنند.

او معتقد است که با شرایط ویژه‌ای که در جامعه رخ داده باید به واحدهای طلا و جواهر فروشی نیز مهلت داده شود تا بتوانند جنس خود را بخرند. الان پول نقد در طلافروشی‌ها وجود ندارد و نقدینگی این واحدها به شدت کم شده، چون فروشی نداشته‌اند.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به عدم فروش در واحدهای طلا فروشی بعد از بازگشایی بازار، گفت: «مردم الان به فکر سلامت خود هستند و کسی دنبال خرید طلا و جواهر نیست. با اینکه بازار طلا باز است ولی هیچ تردیدی در این بازار مشاهده نمی‌شود.»

او با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مشخص و براساس قیمت ارز و طلای جهانی است، اضافه کرد: «با این حال اما سکه تمام بهار آزادی طرح جدید 250 هزار تومان حباب دارد و با قیمت 6 میلیون و 540 هزار تومان فروخته می‌شود.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.