راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت همراستا پروژه انتخابات بلاکچینی خود را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد

مهر ماه سال گذشته اولین پروژه انتخابات مبتنی بر بلاک‌چین در کشور توسط شرکت همراستا و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و وزارت علوم وتحقیقات کلید خورد. حال پس از گذشت چند ماه از فرایند توسعه، تیم همراستا از تکمیل پروژه خبر داده و اعلام کرده است آمادگی دارد این پروژه را در اختیار سایر نهادها و سازمان‌ها قرار دهد.

امید دبیری‌نژاد، مدیر مارکتینگ همراستا در این رابطه گفت: «سال گذشته ریاست سازمان فناوری اطلاعات در یک پست توئیتری از تمامی فعالان حوزه بلاکچین دعوت کرد تا در صورتی که توان فنی و دانش لازم جهت پیاده‌سازی انتخابات بر بستر بلاکچین را دارند به صورت آزمایشی و در مقیاس کوچک توسعه انتخابات یک صنف یا انجمن را با کمک فناوری زنجیره‌بلوک به عهده بگیرند. با اعلام آمادگی همراستا و چند شرکت دیگر در نهایت طی تفاهمنامه‌ای مقرر شد تیم توسعه همراستا با حمایت سازمان فناوری اطلاعات اجرای این پروژه را برای انجمن‌های زیرمجموعه وزارت علوم بر عهده بگیرد. پس از تفاهم‌های اولیه شرکت همراستا بخشی از تیم توسعه خود را به صورت تمام وقت بر پیاده‌سازی این پروژه متمرکز کرد و امروزه اولین پروژه انتخابات زنجیره‌‌بلوکی کشور آماده عملیاتی شدن است.»

او ادامه داد: «متاسفانه در سال جدید با نظر ریاست سازمان فناوری اطلاعات و بنا به مصالحی این پروژه فعلاً در دستور کار جاری آن سازمان قرار ندارد و از عملیاتی کردن آن جلوگیری شده است. با توجه به درک صحیح مدیران وزارت علوم از پتانسیل‌های فناوری زنجیره ‌بلوک و همچنین نیاز آن وزارت به انتخابات الکترونیکی پروژه انتخابات مبتنی بر بلاکچین، در مرحله آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم قرار دارد و به زودی برای اولین بار در کشور عملیاتی می‌شود.»

به گفته دبیری نژاد با توجه به تلاش‌های تیم توسعه همراستا و همچنین درجهت آشنایی بیشتر سازمان‌های اجرایی کشور با پتانسیل‌های فناوری زنجیره‌بلوک، تصمیم گرفته شده تا با همراهی شرکای تجاری این شرکت؛ محصول نهایی را در اختیار هر سازمان و نهاد دیگر که مشتاق استفاده از آن باشند قرار گرفته شود و از آنجا که هدف این پروژه بیشتر آشناسازی سازمان‌ها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های فناوری بلاکچین بوده، آن را بدون دریافت هرگونه هزینه به صورت آزمایشی و برای برگزاری یک پروسه انتخاباتی در اختیار نهادهای ذیربط قرار دهد.

مدیران و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای کشوری که تمایل دارند اطلاعات بیشتری در رابطه با این پروژه یا سایر قابلیت‌های فناوری زنجیره‌بلوک متناسب با نیاز سازمان خود به دست آورند، می‌توانند از طریق تلفن یا ایمیل با شرکت همراستا (hamrasta.com) در تماس باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.