راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمپین نفس کسب‌وکارها را در جذب منابع و به‌منظور مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا فرا می‌خواند

بخش خصوصی به‌واسطه‌ خاستگاه مردمی و اجتماعی خود مسئولیتی بزرگ دارد. مسئولیتی فراتر از شعارها و کمپین‌های تبلیغاتی. پویش نفس بر این باور است که بخش خصوصی همواره و خصوصا در شرایطی حساس مانند این روزها، باید در کنار مردم باشد و تمام توان خود را در افق‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت معطوف برآورده ساختن نیازهای جامعه کند.

پویش نفس که از سوی اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور و تشکل‌های بخش خصوصی آغاز به کار کرده، تلاش می‌کند فعالیت‌های بخش خصوصی را در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا هماهنگ و هم‌راستا کند.

در این راستا، کمپین نفس سعی دارد با کمک کسب‌وکارها و جذب منابع از طریق آنها، دغدغه‌های مردم و کادر درمان را در مواجهه با این بحران حل کند.

کمک به حل معضلات کادر درمانی، تامین هزینه‌های ملزومات درمانی برای بیمارستان‌ها و کادر درمان، استفاده از رمزارزها برای تسهیل جذب منابع خارجی، ایجاد یک شناسه قبض واحد روی ابزارهای پرداختی و راه‌اندازی یک پلتفرم مکان‌محور جهت جذب منابع از اقداماتی است که این کمپین درصدد اجرای آن است.

همچنین قرار است بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، امروز چهارشنبه 28 اسفندماه 1398 کلینیک نفس در فلکه‌ دوم صادقیه تهران راه‌اندازی شود. هدف از راه‌اندازی این درمانگاه این است که بیماران مشکوک وارد بیمارستان نشوند.


راه‌اندازی پروژه جمع‌سپاری مالی


شهاب جوانمردی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در راستای عبور از این بحران از کسب‌وکارها می‌خواهد که طبق فعالیت خود از این کمپین حمایت کنند. به‌گفته‌ او با تلاش خستگی‌ناپذیر گروهی از فعالان بخش خصوصی، اولین پروژه‌ جمع‌سپاری مالی برای کمک به افرادی که کسب‌وکار و درآمدشان به خاطر شیوع کرونا در معرض خطر قرار گرفته روی پلتفرم مهربانه راه‌اندازی شده است. پروژه‌های دیگر جمع‌سپاری نیز در حال طراحی و شکل‌گیری است. سایر پلتفرم‌های جمع‌سپاری نیز در این مسیر حامی و یاریگر بوده‌اند.

او از سایر افراد و پلتفرم‌ها هم دعوت می‌کند تا در طراحی و اجرای این‌گونه حمایت‌های کوچک و بسیار موثر همراه شوند و پیشنهادها و توان خود را برای تکمیل و توسعه‌ این اقدامات و طراحی حمایت‌های دیگر ارائه کنند.



فراهم‌سازی زیرساخت پرداخت قبض روی درگاه‌های پرداخت الکترونیکی یکی دیگر از محورهای فعالیت این پویش است. شهاب جوانمردی با اشاره به این موضوع اضافه کرد: «در این خصوص در حال رایزنی هستیم. همچنین پذیرای تعریف کمک به پویش نفس روی اپلیکیشن‌های پرداخت با کاربران بالا هستیم. در این‌باره، باید تبلیغات خود را جذب کنیم.»


استفاده از رمزارزها برای جذب منابع خارجی


کمپین نفس با استفاده از رمزارزها سعی دارد به جذب منابع خارجی کمک کند و در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای با انجمن بلاکچین ایران و خیریه‌ ابرار انجام شده است. همچنین از کانال‌های دیگری نیز درصدد برقراری این مسیر جهت جذب کمک‌های خارجی است.

بر اساس گزارش این کمپین، کسب‌وکارهای آچاره، دیجی‌کالا و فروشگاه رفاه اعلام آمادگی کرده‌اند که برای حمایت از کادر درمان، خدمات خود را به‌صورت ویژه و با تخفیف به کادر درمان ارائه کنند. جوانمردی اشاره کرد که ما در این خصوص با در نظر گرفتن حریم خصوصی، پیگیر ارائه‌ لیست و کد شناسایی کادر درمان از سمت وزارت بهداشت هستیم. همچنین منتظر اعلام آمادگی سایر کسب‌وکارها برای ارائه‌ این‌گونه خدمات ویژه هستیم.

به‌گفته‌ او در خصوص راه‌اندازی یک پلتفرم مکان‌محور جهت جذب هرگونه کمک‌ داوطلبانه و نیز تشکیل زنجیره‌ ارزش خدمت یا محصول مورد نیاز کمپین، مجموعه‌‌ نقشه و مسیریاب نشان زیرساخت‌های لازم را فراهم آورده است. در این زمینه هم شرکت‌های دیگر می‌توانند از این زیرساخت استفاده کرده و خدمات مکان‌محور متنوعی را برای تسهیل مواجهه با بحران کرونا ایجاد و ارائه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.