راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به فهرست سالانه فین‌تک 50 فوربس / نوآورترین شرکت‌های فین‌تکی سال 2020 کدامند؟

در این مطلب 50 مورد از نوآورترین شرکت‌های فین‌تکی سال 2020 به انتخاب فوربس را که در هشت حوزه عملکردی مختلف، تقسیم‌بندی کرده، معرفی می‌کنیم. در مجموع، 19 مورد از 50 شرکت برتر امسال، یا به عبارتی یک پنجم فهرست، نام‌هایی هستند که برای اولین بار در فهرست برترین فین‌تک‌های فوربس جای گرفته‌اند.

طبق اعلام اکسنجر، در سال 2019، سرمایه‌گذاران مبلغی بالغ بر 53 میلیارد دلار به استارت‌آپ‌های فین‌تکی سراسر جهان تزریق کردند. کارآفرینان حمله رو به جلویی به سمت موسسات مالی چندین و چند ساله آغاز کرده‌اند و سردمداران این حمله، بانک‌های دیجیتال و اینشورتک‌ها هستند.

یک نمونه‌ از استارت‌آپ‌هایی که به مبارزه با موسسات مالی سنتی برخواسته، مانی‌لاین نام دارد. مانی‌لاین یک نئوبانک است که خدماتی از قبیل حساب جاری، کارت‌های اعتباری و برداشت نقدی تا حد مجاز از کارت اعتباری را در اپلیکیشن خود ارائه می‌دهد. علاوه بر قابلیت‌های گفته شده، مدیریت پورتفولیوهای صندوق قابل معامله در بورس نیز جزو خدمات ارائه شده توسط اپلیکیشن این نئوبانک است. این شرکت که بالغ بر شش میلیون کاربر دارد، برای اولین بار در فهرست 50 فین‌تک برتر سال فوربس جای گرفته است.

فین‌تک دیگری که نامش در فهرست 50 فین‌تک برتر سال 2020 فوربس دیده می‌شود، دیو نام دارد. اپلیکیشن این شرکت، بالغ بر 5 میلیون کاربر دارد که برای عضویت در آن، ماهانه مبلغی برابر با یک دلار پرداخت می‌کنند.  ایجاد امتیاز اعتباری و افتتاح حساب جاری بدون دریافت کارمزد و بدون اعمال محدودیت، جزو خدماتی است که کاربران اپلیکیشن مذکور می‌توانند از آن استفاده کنند. دیو توانسته سرمایه‌ای برابر با 76 میلیون دلار را جذب کرده و ارزش خود را به 1.2 میلیارد دلار برساند. نام میلیاردر معروف، مارک کیوبن نیز در جمع سرمایه‌گذاران این شرکت دیده می‌شود.

در حوزه اینشورتک، نام چهار شرکت جدید دیده می‌شود که برای اولین بار وارد فهرست فوربس شده‌اند. یکی از این شرکت‌ها، اتوس نام دارد که از تکنولوژی پیش‌بینی استفاده می‌کند و قیمت بیمه عمر مدت‌دار را ظرف مدت 10 دقیقه به مشتری اعلام می‌کند. اعتبارسنجی داده‌های مربوط به رکوردهای درمانی و دارویی که توسط خود متقاضی گزارش شده‌اند، یکی دیگر از خدماتی است که توسط اتوس ارائه می‌شود. شرکت‌های فعال در حوزه سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر و افرادی نظیر جی-زی، رابرت داونی جونیور، کوین دورانت و ویل اسمیت در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. مبلغی برابر با 107 میلیون دلار در اتوس سرمایه‌گذاری شده و طبق اعلام پیچ‌بوک، ارزش این شرکت به 450 میلیون دلار رسیده است.

در مجموع، 19 مورد از 50 شرکت برتر امسال، یا به عبارتی یک پنجم فهرست، نام‌هایی هستند که برای اولین بار در فهرست برترین فین‌تک‌های فوربس جای گرفته‌اند.

فوربس همواره از استارت‌‌آپ‌هایی که ایده خوبی دارند، استقبال به عمل آورده و کوچک یا بزرگ بودن آن‌ها را در اولویت اول قرار نداده است. پروپل، استارت‌آپی است که تنها 18 میلیون دلار جذب سرمایه داشته و به ارزشی برابر با 55 میلیون دلار رسیده است. اندرسن هورویتز و سرنا ویلیامز جزو شرکت‌هایی هستند که در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اپلیکیشن موبایلی پروپل، که فرش ای‌بی‌تی نام دارد، به جمعیت 2 میلیون نفری دریافت‌کنندگان کوپن‌های موادغذایی دولتی کمک می‌کند حسابشان را چک کنند، به صورت الکترونیکی کوپن‌هایشان را خرج کنند و به جستجوی فرصت‌های شغلی و خدمات اجتماعی بپردازند. بنیان‌گذار پروپل، فرد 32 ساله‌ای به نام جیمی چن است. او در شهر کانزاس و در خانواده‌ای بزرگ شد که در تامین غذای روزانه با مشکل روبرو بودند. وی در دانشگاه استنفورد تحصیل کرده و برای مدت کوتاهی در شرکت‌های لینکدین و فیسبوک فعالیت داشته است.

با ظهور فین‌تک‌های جدید، مبلغ ارزش‌گذاری شده برای شرکت‌هایی که سن‌وسال بیشتری دارند، به سرعت در حال افزایش است. 13 مورد از شرکت‌های انتخابی امسال، ارزشی بالاتر از 2 میلیارد دلار دارند. این آمار در سال گذشته 8 مورد بوده است. در سال 2019، غول پرداخت استرایپ رشدی ناگهانی را در ارزش خود تجربه کرد. طی این سال، ارزش استرایپ از 13 میلیارد دلار به 35 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد؛ این رقم در مقایسه با ریپل که دومین فین‌تک از نظر ارزش محسوب می‌شود، سه و نیم برابر بیشتر است. بانک دیجیتالی چایم نیز توانست تنها در عرض 9 ماه، از یک شرکت 1.3 میلیارد دلاری به فین‌تکی 5.8 میلیارد دلاری تبدیل شود.

فهرست 50 فین‌تک برتر سال 2020

تمامی 50 فین‌تک نوآورانه برتر انتخابی فوربس، در یک مورد مشترک هستند: آن‌ها شرکت‌هایی خصوصی هستند که یا در منطقه ایالات متحده فعالیت می‌کنند یا به ساکنان این کشور خدمات‌رسانی می‌کنند.  کاری که این شرکت‌ها انجام می‌دهند، عبارت است از ارائه خدمات مالی به شکلی آسان‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر

در ادامه، 50 مورد از نوآورترین شرکت‌های فین‌تکی سال 2020 به انتخاب فوربس را که در هشت حوزه عملکردی مختلف، تقسیم‌بندی کرده، معرفی می‌کنیم.


نوع خدمات ارائه شده: وام‌دهی کسب‌وکار به کسب‌وکار


1) برکس

نوع فعالیت: وام‌دهی کسب‌وکار به کسب‌وکار

کشور: ایالات متحده آمریکا

این شرکت خدمات کارت‌های اعتباری شرکتی را به کارآفرینان ارائه می‌دهد. برکس برای هزینه‌های سفر، اشتراک خودرو و بازارهای عمودی از قبیل تجارت الکترونیک و علوم زیستی پاداش‌هایی را در نظر گرفته است. شرکت مذکور در اکتبر گذشته دومین محصول عمده خود، یعنی برکس کش را روانه بازار کرد. برکس کش یک حساب مدیریت وجه شرکتی است که می‌تواند جایگزین حساب بانکی شود.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مقدار سرمایه جذب شده: 315 میلیون دلار از جانب وای کامبینیتر کانتینیوایتی، کلینر پرکینز، دی‌اس‌تی گلوبال و چند شرکت دیگر.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 2.6 میلیارد دلار
  • دستاوردها: داشتن بالغ بر 10 هزار مشتری که نام استارت‌آپ‌های تک‌شاخی از قبیل ایربی‌اندبی، کارتا و فلکسپورت نیز در میان آن‌ها دیده می‌شود.
  • هم‌بنیان‌گذاران: هنریک دوبوگراس 24 ساله و پدرو فرانچسکی 23 ساله، پس از انصراف از ادامه تحصیل در دانشگاه استنفورد، به صورت مشترک سمت مدیر عاملی این شرکت را به عهده گرفتند.

2) کبج

نوع فعالیت: وام‌دهی کسب‌وکار به کسب‌وکار

کشور: ایالات متحده آمریکا

کبج از طریق یک سیستم خودکار، تسهیلات اعتباری را ارائه می‌دهد. این سیستم قادر است در هر دقیقه، اعتباری برابر با 200 هزار دلار را تایید کند. شرکت مذکور در اکتبر سال 2019،  سرویسی به نام کبج پیمنتس را راه‌اندازی کرد. کبج پیمنتس یک ابزار پردازش پرداخت است که به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند صورت‌حساب‌ها و حساب‌های دریافتنی خود را مدیریت کنند.

  • سال تاسیس: 2008
  • مدیر اجرایی: راب فراوین
  • تعداد کارمند: 500 نفر
  • محل استقرار دفتر مرکزی: آتلانتا، جورجیا
  • مقدار سرمایه جذب شده: 489 میلیون دلار از جانب سافت‌بانک ویژن فاند، بلوران ونچرز، مور دیویدو ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 1.2 میلیارد دلار
  • دستاوردها: ارائه بیش از 9 میلیارد دلار وام، که سه میلیارد دلار آن در سال 2019 و به 220 هزار کسب‌وکار کوچک اعطا شده است.
  • هم‌بنیان‌گذاران: راب فراوین که 51 ساله است و سمت مدیر عامل شرکت را به عهده دارد. کاترین پترالیا که 49 ساله است و سمت ریاست شرکت را به عهده دارد و مارک گورلین که پیش‌تر سمت نایب رئیس را به عهده داشت.

نوع خدمات ارائه شده: بلاکچین و بیت‌کوین


3) آکسونی

نوع فعالیت: بیت‌کوین و بلاکچین

کشور: ایالات متحده آمریکا

کمپانی آکسونی از تکنولوژی بلاکچین برای پیاده‌سازی زیرساخت‌ بازارهای مالی استفاده می‌کند. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت، راه‌اندازی مخزن اطلاعات تجاری شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه بوده است. شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه، مشتقات اعتباری را در سراسر جهان مورد پیگیری قرار می‌دهد. گلدمن ساکس، سیتی‌گروپ و چند بانک دیگر نیز به تازگی به منظور مبادله سهام، از زیرساخت جدید ارائه شده توسط آکسونی استفاده کرده‌اند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مقدار سرمایه جذب شده: 59 میلیون دلار از جانب سیتی، گلدمن ساکس، جی‌پی مورگان، نیسا و اندرسن هورویتز.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 171 میلیون دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: مخزن اطلاعات تجاری، داده مشتقات اعتباری، به ارزش 10 تریلیون دلار را مدیریت می‌کند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: گرگ اسکوی که 33 ساله است و سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد. جف اسکوی که 34 ساله است و سمت مدیر ارشد فنی شرکت را به عهده دارد. این دو برادر، پیش‌تر در همکاری با یکدیگر، تریدبلاک را تاسیس کرده بودند و به تاجران سازمانی بیت‌کوین خدمت‌رسانی می‌کردند.

4) چین‌آنالیسیس

نوع فعالیت: بلاکچین و بیت‌کوین

کشور: ایالات متحده آمریکا

چین‌آنالیسیس در ابتدا کارش را با ساخت ابزاری آغاز کرده بود که مجریان قانون به کمک آن می‌توانستند جرایم و تخلف‌های رگولاتوری را در حوزه بلاکچین مورد ردیابی قرار دهند؛ ولی بعدها یک محصول دیگر را معرفی کرد. محصول جدید به موسسات مالی کمک می‌کند خودشان را با قوانین شناخت مشتری و مبارزه با پولشویی حوزه کریپتو منطبق کنند. جدیدترین محصول چین‌آنالیسیس، «کریپتوس» نام دارد و یک مرکز تهاتر بین بازیگران فضای ارزهای رمزنگاری شده محسوب می‌شود. در سال 2018، درآمد چین‌آنالیسیس به هشت میلیون دلار رسید. طی سال بعدی، این رقم به دو برابر افزایش یافت؛ در نتیجه نام چین‌آنالیسیس در فهرست استارت‌آپ‌های میلیارد دلاری سال 2019 فوربس قرار گرفت.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مقدار سرمایه جذب شده: 45 میلیون دلار از جانب اکسل، بنچمارک و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 266 میلیون دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: چین‌آنالیسیس توانسته به 250 مشتری خدمت‌رسانی کند که دولت ایالات متحده آمریکا، بارکلیز و بیترکس جزو آن‌ها هستند.
  • هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل: مایکل گروناگر 49 ساله. مدیر ارشد فروش: جاناتان لوین 29 ساله که یکی از قدیمی‌های فهرست 30 فرد موفق زیر30 سال فوربس به شمار می‌رود. مدیر ارشد فنی سابق: جان مولر 48 ساله.

5) کوین‌بیس

نوع فعالیت: بلاکچین و بیت‌کوین

کشور: ایالات متحده آمریکا

کوین‌بیس پس از شناخته شدن به‌عنوان یک صرافی کریپتوی امن و منطبق با قانون، زمینه‌های فعالیت خود را گسترش داده و نسبت به عرضه خدمات متولی‌گری کریپتو به موسسات اقدام کرده است. ارائه یک کیف پول شخصی و ارزهایی که عملکرد بهتری در حفظ حریم شخصی دارند نیز جزو جدیدترین خدمات کوین‌بیس به شمار می‌روند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مقدار سرمایه جذب شده: 525 میلیون دلار از جانب اندرسن هورویتز، تایگر گلوبال منیجمنت، یونیون اسکوئر ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 8.1 میلیارد دلار
  • دستاوردها: کوین‌بیس کاستدی 200 مشتری نهادی دارد و دارایی‌هایی با ارزش 8 میلیارد دلار را نگهداری می‌کند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: برایان آرمسترانگ که 37 ساله است، سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد و بر اساس دارایی‌هایش در کوین‌بیس، یک میلیاردر محسوب می‌شود. فرد ارسام که 31 ساله است، عضو هیئت مدیره محسوب می‌شود.

6) اِوِرلجر

نوع فعالیت: بلاکچین و بیت‌کوین

کشور: بریتانیا

اورلجر یک بلاکچین را توسعه داده که نحوه انتقال کالا از مرکز تولید مواد خام تا محل فروش را مورد ردیابی قرار می‌دهد. این شبکه برای اولین بار در ردیابی الماس به کار گرفته شد تا به کاربر اطمینان بدهد الماسی که خریداری کرده، اصل است و از تامین‌کننده قانونی خریداری شده است. در حال حاضر، اورلجر سرویس خود را به ردیابی کبالت نیز تعمیم داده و با وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا و یک گروه تجارت باتری در کشور نیوزلند قرارداد بسته است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: لندن
  • مقدار سرمایه جذب شده: 20 میلیون دلار از جانب تنسنت، گرافن، راکوتن و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 100 میلیون دلار
  • دستاوردها: تا به امروز، دو میلیون قطعه الماس به وزن 900 هزار قیراط توسط بلاکچین اورلجر مورد پیگیری قرار گرفته‌اند. 100 فروشگاه از جواهرفروشی زنجیره‌ای فرد میر ایالات متحده از این سرویس استفاده می‌کنند.
  • بنیان‌گذار و مدیر عامل: لیان کمپ 47 ساله که اهل استرالیا است.

7) مِیکِردائو

نوع فعالیت: بلاکچین و بیت‌کوین

کشور: ایالات متحده آمریکا

پلتفرم مالی توزیع‌شده میکردائو به درخواست‌کنندگان وام امکان می‌دهد از ارزهای رمزنگاری شده ناپایدار به عنوان وثیقه برای دریافت وام‌های‌ استیبل‌کوینی استفاده کنند. استیبل‌کوین مذکور «دای» نام دارد و توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. دریافت‌کننده این نوع از وام باید بهره آن را پرداخت کند، ولی اگر ارزش وثیقه‌ای که به امانت سپرده به شکل چشمگیری سقوط کند، میکردائو آن را به فروش می‌رساند تا وام را تسویه کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مقدار سرمایه جذب شده: 63 میلیون دلار از جانب اندرسن هورویتز، دراگون‌فلای کپیتال و پلی‌چین.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 500 میلیون دلار
  • دستاوردها: مِیکِردائو طی سال گذشته میلادی توانست به سودی برابر با 10 میلیون دلار دست پیدا کند. پلتفرم این شرکت توجه بیش از 400 توسعه‌دهنده خارجی را به سمت خود جلب کرده است.
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: رون کریستنسن 29 ساله. او زمانی که هنوز در دانشگاه تحصیل می‌کرد، ترای چاینا را راه‌اندازی کرد تا معلم‌های زبان انگلیسی را به کشور چین انتقال دهد.

8) ریپل

نوع فعالیت: بلاکچین و بیت‌کوین

کشور: ایالات متحده آمریکا

ریپل تسهیلات مربوط به پرداخت‌های بین‌المللی را ارائه می‌دهد. بنیان‌گذاران این شرکت، ارز رمزنگاری شده‌ای به نام XRP را عرضه کرده‌اند که 300 کاربر سازمانی دارد. استاندارد چارترد و سانتاندر جزو همین کاربرها هستند. ریپل در سال 2019 میلادی، 500 میلیون دلار XRP فروخت و بخشی از این مبلغ را به توسعه هر چه بیشتر خودش اختصاص داد. شرکت مذکور همچنین 50 میلیون دلار در مانی‌گرام سرمایه‌گذاری کرد. در حال حاضر، مانی‌گرام در 10 درصد از تراکنش‌های بین مرزی به مقصد مکزیک، از ارز رمزنگاری شده XRP استفاده می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مقدار سرمایه جذب شده: 293 میلیون دلار از جانب اکسنجرز، اندرسن هورویتز، گوگل ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 10 میلیارد دلار
  • دستاوردها: در حال حاضر، 12 میلیارد دلار XRP دارد که در حساب‌های امانی نگه داشته شده‌اند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: کریس لارسن که 59 ساله است و مدیر ارشد اجرایی شرکت به شمار می‌رود، جد مک‌کالب که 49 سال دارد. آرتور بریتو. برد گارلینگ‌هاوس که 49 ساله است، مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود و پیش‌تر به‌عنوان رییس در شرکت ای‌اوال فعالیت کرده است.

نوع خدمات ارائه شده: بیمه


9) اتوس

حوزه فعالیت: بیمه

کشور: ایالات متحده آمریکا

اتوس از تکنولوژی پیش‌بینی برای قیمت‌گذاری بیمه عمر مدت‌دار استفاده می‌کند. اپلیکیشن این شرکت قیمت‌گذاری را تنها در عرض 10 دقیقه انجام می‌دهد و بدون نیاز به آزمایش پزشکی، صحت داده‌های گزارش شده توسط خود کاربر را بر اساس رکوردهای پزشکی و دارویی واقعی او مورد بررسی قرار می‌دهد. بیمه‌نامه‌های اتوس مختص بستر همین شرکت طراحی شده‌اند، بازه زمانی 10 تا 30 سال را شامل می‌شوند و تا سقف 1.5 میلیون دلار را تحت پوشش قرار می‌دهند. خدمات اتوس در تمامی ایالت‌های آمریکا به جز نیویورک در دسترس است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مقدار سرمایه جذب شده: 107 میلیون دلار از جانب جی‌وی، اکسل، سکویا کپیتال و سایر شرکت‌ها. در بین سرمایه‌گذاران، نام سلبریتی‌هایی از قبیل جی-زی، رابرت داونی جونیور، کوین دورانت و ویل اسمیت نیز به چشم می‌خورد.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 450 میلیون دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: به منظور صدور بیمه‌نامه، با شرکت‌های رده بالایی از قبیل لگال اند جنرال آمریکا وارد مشارکت شده و به‌عنوان بیمه‌گر اتکایی، با مونیخ ری و آرجی‌ای همکاری دارد.
  • هم‌بنیان‌گذاران: پیتر کالیس که 30 ساله است و سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد. لینگک وانگ که 29 ساله است و مدیر ارشد فنی شرکت محسوب می‌شود. این دو طی زمان تحصیل در مدرسه کسب‌وکار استنفورد، هم‌اتاقی بوده‌اند و همان زمان بوده که جرقه راه‌اندازی اتوس در ذهنشان زده شده است.

10) هیپو اینشورنس

حوزه فعالیت: بیمه

کشور: ایالات متحده آمریکا

هیپو به صورت تخصصی روی بیمه منازل مسکونی متمرکز است و با به‌کارگیری امکاناتی همانند داده‌های عمومی، تصاویر ماهواره‌ای و دستگاه‌های خانگی هوشمندی از قبیل ردیاب نشت آب، فرآیند درخواست بیمه را ساده‌‌سازی کرده و تعداد ادعاهای خسارت را به حداقل مقدار ممکن کاهش می‌دهد. این شرکت در ماه نوامبر گذشته، نسبت به کسب مالکیت شلتر اقدام کرد و با استفاده از پلتفرم این شرکت، سالانه دوبار خانه‌ها را از نظر تعمیر و نگهداری مورد بررسی قرار می‌دهد. هیپو اینشورنس در 21 ایالت مجوز فعالیت دارد و قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، گستره خدماتش را به کل کشور افزایش دهد.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: پالو آلتو، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2015
  • مقدار سرمایه جذب شده: 209 میلیون دلار از جانب باند، فلسیس ونچرز و لنار کورپ.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: یک میلیارد دلار
  • دستاوردها: سال گذشته حق‌بیمه‌ها بیش از پنج برابر افزایش پیدا کرد، ولی 90 درصد مشتریان به هیپو وفادار مانده‌اند و از خدمات آن استفاده می‌کنند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: عساف واند که 45 ساله است و سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد. ایال ناوون که 39 ساله است و مدیر ارشد فنی شرکت محسوب می‌شود. این دو فرد، کارآفرینان سریالی هستند و در اسرائیل به دنیا آمده‌اند.

11) اینشوریفای

حوزه فعالیت: بیمه

کشور: ایالات متحده آمریکا

اینشوریفای یک سایت برای مقایسه بیمه‌نامه‌ها است و از ابتدای راه‌اندازی در سال 2016 تا به امروز، امکان مقایسه بین 130 هزار بیمه‌نامه خودرو را فراهم کرده است. این فین‌تک در حال حاضر گسترده خدماتش را افزایش داده و در حوزه بیمه عمر و منزل مسکونی نیز وارد شده است. مدیرعامل این سایت، اسنجینا زکریا نام دارد که یک مهاجر بلغاری است و قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، امکان خرید آنلاین تمامی انواع بیمه‌نامه را فراهم کند، به طوری که لزومی نداشته باشد خریدار به شکل مستقیم با کارگزار وارد مکالمه شود. زکریا اطمینان‌خاطر داده که اینشوریفای داده‌های کاربرانش را به سایر واسطه‌ها نمی‌فروشد.

  •  محل استقرار دفتر مرکزی: کمبریج، ماساچوست
  • مقدار سرمایه جذب شده: 30 میلیون دلار از جانب هرست ونچرز، ام‌تک کپیتال، مس‌ میوچوال ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • دستاوردها: 67 درصد بیمه‌نامه‌های خودرو به شکل آنلاین و بدون نیاز به وساطت کارگزارهای انسانی منعقد شده‌اند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: اسنجینا زکریا که 43 ساله است و سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد. همسر او جرج زکریا که 46 ساله است و مدیر ارشد فنی کایاک نیز به شمار می‌رود و تاد کیریازوف که 35 ساله است و مدیر محصول اینشوریفای محسوب می‌شود.

12) لیموناد

حوزه فعالیت: بیمه

کشور: ایالات متحده آمریکا

لیموناد بیمه مستاجری را به قیمت حداقل پنج دلار در ماه و بیمه صاحب‌‌خانه را به قیمت حداقل 25 دلار در ماه به فروش می‌رساند. این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند طی 90 ثانیه، شرایط فرد را مورد بررسی قرار داده، پوشش بیمه‌ای او را تایید کرده و خسارت را در کمتر از سه دقیقه، به حساب او واریز کند. یکی از اقداماتی که لیموناد با هدف کاهش آمار ادعاهای دروغین انجام داده، این است که پس از کسر مبالغ خسارت، هزینه‌ها و کارمزد ثابت، مابقی را به حساب خیریه‌هایی واریز می‌کند که خود بیمه‌گزاران انتخاب کرده‌اند. در حال حاضر، این شرکت در 26 ایالت، واشنگتن دی.سی و آلمان فعال است و در آینده‌، سراسر ایالات متحده و اروپا را تحت پوشش قرار خواهد داد.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • سال تاسیس: 2015
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 480 میلیون دلار که 300 میلیون دلار آن، تابستان سال گذشته از سوی سافت‌بانک و در سری D جذب سرمایه به شرکت تزریق شده است. در مراحل پیشین جذب سرمایه، الیانز، سکویا و الف روی این شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 2.1 میلیارد دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: لیموناد بیش از 500 هزار مشتری دارد و سالانه 115 میلیون دلار درآمد پایدار به دست می‌آورد. نسبت زیان به حق بیمه این شرکت، از 368 درصد در سه‌ماهه اول سال 2017، به 73 درصد در سه‌ماهه چهارم سال 2019 کاهش یافته است.
  • هم‌بنیان‌گذاران: دنیل شرایبر که 48 ساله است و مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود و شای وینینجر که 46 ساله است و سمت مدیر ارشد عملیاتی را به عهده دارد.

13) نکست اینشورنس

حوزه فعالیت: بیمه

کشور: ایالات متحده آمریکا

نکست اینشورنس شرکت بیمه‌گری است که به‌عنوان یک نمایندگی متخصص در کسب‌وکارهای کوچک کارش را آغاز کرد. این شرکت در حوزه‌هایی از قبیل بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه‌ای، بیمه خودروهای تجاری و جبران خدمات کارکنان فعالیت دارد و عمده خدماتش را از طریق گوشی تلفن همراه عرضه می‌کند. نکست اینشورنس خدماتش را به صورت پکیج، به افراد مشخصی از قبیل مربیان شخصی، پیمانکاران و رستوران‌ها می‌فروشد. این بیمه‌گر در تمامی ایالت‌ها به غیر از نیویورک فعالیت دارد و در 26 ایالت، به عنوان یک شرکت دارای مجوز شناخته می‌شود.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: پالو آلتو، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2016
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 381 میلیون دلار از جانب مونیخ ره، تی‌ال‌وی ونچرز، ریبیت کپیتال و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: بیش از یک میلیارد دلار
  • دستاوردها: به 79 هزار کسب‌وکار کوچک خدمت‌رسانی می‌کند. حق بیمه ناخالص صادره این شرکت، از اوت سال پیش تاکنون با نرخ سالانه 77 میلیون دلاری همراه بوده است.
  • هم‌بنیان‌گذاران: گای گلدشتاین که 52 ساله است و سمت مدیر عاملی شرکت را به عهده دارد، آلون هاری که 43 ساله است و مدیر ارشد فناوری شرکت محسوب می‌شود و نیسیم تاپیرو که 49 سال دارد و معاون رئیس بخش تحقیق و توسعه به شمار می‌رود.

14) روت اینشورنس

حوزه فعالیت: بیمه

کشور: ایالات متحده آمریکا

روت اینشورنس یک بیمه‌گر خودرو محسوب می‌شود. این شرکت با استفاده از اپلیکیشن گوشی همراه هوشمند، صلاحیت رانندگان را مورد بررسی قرار می‌دهد و بر اساس آن، تعرفه بیمه را مشخص می‌کند. اپلیکیشن مذکور، 200 متغیر مختلف از قبیل ترمز گرفتن و تعداد مایل‌های طی شده را مورد سنجش قرار می‌دهد. سال گذشته، روت تصمیم گرفت فرآیند پردازش ادعاها را داخل شرکت انجام دهد. این شرکت همچنین گستره فعالیت‌هایش را افزایش داده و بیمه مستاجری را نیز به فهرست خدماتش افزوده است. کاربران می‌توانند کالاهای سرقتی از خودرو، آپارتمان یا اتاق هتل را تحت پوشش بیمه روت قرار دهند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: کلمبوس، اوهایو
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 528 میلیون دلار از جانب کوتو، دی‌اس‌تی گلوبال، تایگر گلوبال منیجمنت و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 3.65 میلیارد دلار
  • دستاوردها: روت طی 9 ماه اول سال 2019، از طریق دریافت مستقیم حق بیمه، بیش از 307 میلیون دلار درآمد داشته است. این در حالی است که مبلغ مذکور در کل سال 2018 برابر بوده با 106 میلیون دلار.
  • هم‌بنیان‌گذاران: الکس تیم 31 ساله که مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود و از 14 سالگی در شرکت بیمه پدرش به کار مشغول شده است. دن منگس که 34 سال دارد، مدیر ارشد فنی شرکت است و پیش از آن‌که پی‌پال نسبت به کسب مالکیت برین‌تری اقدام کند، سمت مدیر ارشد فنی برین‌تری را به عهده داشته است.

نوع خدمات ارائه شده: سرمایه‌گذاری


15) بترمنت

حوزه فعالیت: سرمایه‌گذاری

کشور: ایالات متحده آمریکا

بترمنت در حوزه ارائه خدمات مشاوره رباتیک، یک پیشگام محسوب می‌شود و به تازگی تولد 10 سالگی خودش را جشن گرفته است. این شرکت که اکنون وارد دومین دهه حیات خود شده است، بالغ بر 22 میلیارد دلار دارایی را تحت مدیریت دارد. بترمنت اهداف و سطح تحمل ریسک افراد را ارزیابی می‌کند و بر اساس آن‌ها، پورتفولیوهای متناسب را در قالب حساب‌های مشمول مالیات و حساب‌های بازنشستگی شخصی به افراد پیشنهاد می‌دهد. کارمزدی که بترمنت برای این سرویس از کاربرانش کسر می‌کند، 0.25 درصد دارایی‌ها در هر سال است. کاربرانی که بیش از 100 هزار دلار در حسابشان داشته باشند و بخواهند به برنامه‌ریز مالی انسانی دسترسی داشته باشند، باید سالیانه 0.4 درصد از دارایی‌هایشان را به‌عنوان کارمزد پرداخت کنند. بترمنت محصولات خود را گسترش داده و برنامه 401 (کی) و مشاوره مالی را نیز تحت پوشش قرار داده است. در حال حاضر، بترمنت در تلاش است وارد عرصه خدمات بانکداری شود. حساب نقدی پربازده، حساب جاری و کارت نقدی، نمونه‌هایی از محصولاتی هستند که بترمنت به تازگی نسبت به طراحی و ارائه آن‌ها اقدام کرده است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 275 میلیون دلار از جانب کینویک، بسمر ونچرز پارتنرز، منلو ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 800 میلیون دلار با استناد به پیچ‌بوک
  • دستاوردها: حساب جدید ذخیره نقدی پربازده، با استقبال چشمگیری روبرو شد، به طوری که در همان چند هفته اول، مردم بالغ بر 1 میلیارد دلار از دارایی‌هایشان را در این حساب سپرده‌گذاری کردند. 
  • هم‌بنیان‌گذاران: جان استاین که 40 سال دارد، مدیر عامل شرکت محسوب می‌شود و بترمنت را در دوران بحران اقتصادی، وقتی 28 ساله بوده، راه‌اندازی کرده است. الی بروورمن که پیش‌تر سمت مدیر ارشد عملیاتی شرکت را به عهده داشت.

16) آی‌کپیتال نتورک

حوزه فعالیت: سرمایه‌گذاری

کشور: ایالات متحده آمریکا

مشاوران مالی و آن دسته از مشتریان مشاوران مالی، که ارزش خالص بالایی دارند را به صندوق‌های سهام اختصاصی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و صندوق‌های پوشش ریسک متصل می‌کند. حداقل رقمی که کاربران می‌توانند در هر صندوق سرمایه‌گذاری کنند، 25 هزار دلار است. رقم مذکور در مقایسه با حداقل‌ رقم لازم برای سرمایه‌گذاری در سرویس‌های سنتی، بسیار کمتر است و این امر یک مزیت به شمار می‌رود. آی‌کپیتال نتورک با 55 شریک برچسب سفید همکاری دارد که بلک‌استون، د کارلایل گروپ و بروک‌فیلد نمونه‌هایی از این شرکت‌ها هستند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 80 میلیون دلار از جانب بلک‌راک، بلک‌استون، بی‌ان‌وای ملون و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 700 میلیون دلار به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: بعد از جذب سرمایه از صندوق‌ تغذیه‌کننده بانک آمریکا، سال 2019 را در حالی به پایان رساند که مبلغ سرمایه‌گذاری شده از طریق پلتفرم‌ این شرکت، به 47 میلیارد دلار رسیده بود. این رقم در سال 2018، تنها 9 میلیارد دلار بوده است.
  • هم‌بنیان‌گذاران: لارنس کالکانو که 57 ساله است، سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد و به مدت 17 سال در گلدمن ساکس فعالیت کرده است. دن ونه که 44 ساله است و نیک ورونیس که 55 سال دارد نیز شرکای مدیریتی به شمار می‌روند.

17) کیندور

حوزه فعالیت: سرمایه‌گذاری

کشور: ایالات متحده آمریکا

یک سرویس مشاوره هیبریدی انسانی – رباتیک است و برای بومرهایی طراحی شده که قصد دارند سرمایه‌های مالی‌شان را تا پس از دوران بازنشستگی حفظ کنند. کیندور با تبلیغ برنامه‌های روباتی توجه‌ها را به سمت خود جلب کرده و دو سطح متفاوت از خدمات را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. سرویس اول، ارائه رهنمودهای شخصی‌سازی‌شده در مورد برداشت هوشمندانه پول از حساب‌های بازنشستگی با هدف بررسی رقم مالیات پرداختی است که از 99 دلار به ازای هر سال شروع می‌شود. دومین سرویس، مدیریت جامع پول است که در آن، یک تحلیلگر مالی مجاز به شکل شخصی، به کاربر مشاوره می‌دهد و چک حقوق بازنشستگی کاربر به شکل ماهیانه به او ارسال می‌شود. هزینه این سرویس، برای حساب‌های بالای 500 هزار دلار، 0.25 درصد دارایی و برای حساب‌های با مبالغ پایین‌تر، 0.5 درصد دارایی است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 11 میلیون دلار از جانب آنتمیس، اینسپایرد کپیتال، پوینت 72 ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 35 میلیون دلار به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: کیندور در آوریل سال گذشته راه‌اندازی شده است. در این مدت، بالغ بر 21 هزار کاربر که در مجموع مبلغی برابر با 14 میلیارد دلار در حساب‌های پس‌انداز بازنشستگی‌شان دارند، با استفاده از سرویس کیندور به شکل رایگان برنامه مالی دریافت کرده‌اند.
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: رین هورگان که 42 ساله است و به مدت 17 سال در جی‌پی‌مورگان به فعالیت مشغول بوده است. تاسیس کیندور زمانی به فکر او رسید که مشاهده کرد پدر و مادرش در دوران بازنشستگی، برای مدیریت پول به مشکل خورده‌اند.

18) استش

حوزه فعالیت: سرمایه‌گذاری

کشور: ایالات متحده آمریکا

اپلیکیشن استش در ازای کسر کارمزد ثابت یک الی 9 دلار در ماه، مجموعه‌ای از خدمات را در اختیار سرمایه‌گذاران تازه‌کار قرار می‌دهد که خرید خرد سهام و سرمایه‌گذاری در صندوق‌های قابل معامله در بورس نمونه‌هایی از این خدمات هستند، شرکت مذکور با کسر کارمزد حداقل 5 دلار، سرویس‌های مرتبط با حساب‌های بازنشستگی شخصی سنتی و Roth را به متقاضیان عرضه می‌کند. افتتاح حساب جاری بدون کارمزد و ارائه کارت نقدی نیز جزو خدماتی هستند که استش در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. سرویس کارت‌ نقدی جدید این شرکت دارای پاداش است و بخشی از مبلغ خرید را به کاربر بازمی‌گرداند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 192 میلیون دلار از جانب بریر کپیتال، کوتو منیجمنت، یونیون اسکوئر ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 585 میلیون دلار به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: در مدت پنج سالی که از راه‌اندازی استش می‌گذرد، بیش از چهار میلیون مشتری از خدمات آن استفاده کرده‌اند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: برندون کریگ که 45 ساله است و مدیرعامل شرکت به شمار می‌رود. اد رابینسون که 36 ساله است و سمت ریاست شرکت را به عهده دارد. این دو در یک شرکت فعال در حوزه اوراق بهادار یکدیگر را ملاقات کردند که در آن زمان، کیگ بخش تجارت الکترونیک آن شرکت را مدیریت می‌کرد.

نوع خدمات ارائه شده: پرداخت


19) فَت‌مرچنت

حوزه فعالیت: پرداخت

کشور: ایالات متحده آمریکا

در گذشته، کسب‌وکارهای کوچک مجبور بودند برای پردازش تراکنش‌های آنلاین و حضوری، از چند شرکت سرویس‌دهنده مختلف استفاده کنند. همچنین این کسب‌وکارها اگر می‌خواستند داده‌های فروش‌شان را تحلیل کنند، باید بودجه مجزایی برای استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل کنار می‌گذاشتند. فت‌مرچنت تمامی این خدمات را در قالب یک محصول جمع‌آوری کرده و با دریافت نرخ اشتراک ماهیانه، آن را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. محصول خدماتی فت‌مرچنت در مقایسه با پردازنده‌های سنتی که بر اساس تعداد تراکنش هزینه دریافت می‌کنند، 30 الی 40 درصد ارزان‌تر است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: اورلاندو، فلوریدا
  • سال تاسیس: 2014
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 18 میلیون دلار از جانب فولکرام اکوئیتی پارتنرز.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 140 میلیون دلار
  • دستاوردها: در سال 2019، به پنج هزار مشتری خدمت‌رسانی کرده و در مجموع تراکنش‌هایی به ارزش 2.3 میلیارد دلار را مورد پردازش قرار داده است. نمایندگان فروش بی‌ام‌دبلیو و فروشگاه‌های پیرل ویژن جزو مشتریان فت‌مرچنت به شمار می‌روند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: سونیرا مادانی که 32 ساله است و مدیرعامل شرکت به شمار می‌رود. سال رحمت‌الله، برادر مادانی که 30 ساله است و سمت ریاست شرکت را به عهده دارد. ژاک فان که 34 ساله است و مدیر ارشد فنی شرکت محسوب می‌شود. لیندزی لنگ که 27 ساله است و مدیریت ارشد استراتژی شرکت را انجام می‌دهد.

20) فینیکس

حوزه فعالیت: پرداخت

کشور: ایالات متحده آمریکا

به شرکت‌ها امکان می‌دهد فرآیند پردازش پرداخت را کنترل کنند و سهم بیشتری در کارمزد پرداختی توسط تاجران داشته باشند. آن دسته از کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ که از نرم‌افزار فینیکس استفاده می‌کنند، در مقایسه با شرکت‌هایی که از پردازندگان پرداخت سنتی استفاده می‌کنند، به ازای هر تراکنش، 0.4 درصد بیشتر درآمد دارند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 55 میلیون دلار از جانب بین کپیتال ونچرز، هوم‌برو، سکویا کپیتال و سایر شرکت‌ها.
  • دستاوردها: بیش از 50 مشتری را به سمت خود جذب کرده است. یکی از این مشتری‌ها، شرکتی کانادایی به نام لایت‌اسپید است که به فروش نرم‌افزارهای پذیرش کارت اعتباری می‌پردازد و سالیانه، 17 میلیارد تراکنش را پردازش می‌کند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: ریچی سرنا که 32 ساله است، پیش‌تر به عنوان مشاور با بوز اند کمپانی همکاری داشته و اکنون سمت مدیر عاملی فینیکس را به عهده دارد. سین دانوان که 36 ساله است و به مدت 14 سال در یکی از شرکت‌های بزرگ پردازنده پرداخت، به نام ونتیو فعالیت داشته است. وانتیو در حال حاضر با نام ورلدپی شناخته می‌شود.

21) مارگتا

حوزه فعالیت: پرداخت

کشور: ایالات متحده آمریکا

این پردازنده تراکنش‌های کارت نقدی، به شرکت‌هایی که برای کارکنان یا مشتریانشان کارت صادر می‌کنند، امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر تراکنش‌های تایید شده داشته باشند. اینستاکارت که یک سرویس تحویل خواروبار است، برای این‌که بتواند اقلام خریداری شده توسط سفارش‌دهندگان را کنترل کند و از آمار کلاهبرداری بکاهد، از مارگتا استفاده می‌کند. همچنین اسکوئر در سرویس کش اپ خود که با سرعت بالایی در حال رشد است، از خدمات مارگتا بهره‌ برده است. کش اپ خدمات خرید خرد، انتقال پول و خرید سهام را به کاربران خود عرضه می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: اوکلند، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 378 میلیون دلار از جانب ویزا، 83 نورت (که پیش‌تر با نام گری‌لاک اسرائل شناخته می‌شد)، کوتو منیجمنت و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 1.9 میلیارد دلار
  • دستاوردها: از سال 2016 به بعد، هر سال درآمد خود را دو برابر کرده است؛ به‌طوری‌که به تخمین فوربس، در سال 2019 به درآمدی برابر با 300 میلیون دلار دست یافته است.
  • هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل: جیسون گاردنر که 50 سال دارد و سابقه تاسیس شرکت دیگری را نیز دارد. وی در سال 2004 شرکتی را راه‌اندازی کرد که در حوزه پرداخت اجاره سرویس‌دهی می‌کرد. مانی‌گرام این شرکت را به قیمت 28 میلیون دلار خرید.

22) پِی‌اونیر

حوزه فعالیت: پرداخت

کشور: ایالات متحده آمریکا

امکان دریافت وجه با ارزهای خارجی را برای فروشندگان شخص ثالث و میزبانان بازارگاه‌هایی از قبیل آمازون، والمارت‌دات‌کام و ایربی‌ان‌بی فراهم می‌کند. پِی‌اونیر به جزئیات فروش فروشندگان آمازون و والمارت دسترسی دارد و از این طریق می‌تواند میزان ریسک آن‌ها را مورد ارزیابی قرار دهد؛ از این رو، از سال گذشته نسبت به ارائه خدمات وام‌دهی به این فروشندگان اقدام کرده است. پاپونیر در حال حاضر صدها میلیون دلار وام داده و به ده‌ها هزار مشتری خدمات‌رسانی کرده است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 270 میلیون دلار از جانب تی‌سی‌وی، ساسکوهنا گروث اکوئیتی، ویولا ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: یک میلیارد دلار به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: از سود خالص پنج درصدی برخوردار است و چهار میلیون مشتری دارد که در 150 کشور مختلف دنیا پراکنده هستند. ایربی‌ان‌بی و گوگل جزو کاربران خدمات این شرکت به شمار می‌روند.
  • هم‌بنیان‌گذار: یووال تال که 54 سال دارد و رئیس شرکت به شمار می‌رود. او پیش‌تر یک شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار تجارت الکترونیک به نام بوردرفری را تاسیس کرده و آن را به شکل عمومی عرضه کرده است. در حال حاضر، اسکات گالیت 49 ساله سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد. او به صورت دوره‌ای در فیرست دیتا و مسترکارت به فعالیت پرداخته است.

23) پلید

حوزه فعالیت: پرداخت

کشور: ایالات متحده آمریکا

به احتمال زیاد، ویزا در آینده نزدیک نسبت به کسب مالکیت این شرکت اقدام خواهد کرد؛ از این رو، امسال، شاهد پنجمین و آخرین حضور پلید در فهرست پنجاه فین‌تک نوآور فوربس هستیم. پلید اپلیکیشن‌های پرداخت از قبیل اسکوئر کش و اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات مرتبط با امور مالی شخصی از قبیل ای‌کورنز را به حساب‌های بانکی کاربر متصل می‌کند تا امکان انتقال و پیگیری وجوه را برای او فراهم کند. این شرکت مقیاس خدماتش را گسترش داده و وارد مرزهای بریتانیا، اسپانیا، فرانسه و ایرلند شده است. تعداد مشتریان شرکت مذکور در سال 2019 دو برابر شده و به 2600 نفر رسیده است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • تعداد کارمندان شرکت: 390 نفر
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 310 میلیون دلار از جانب اندرسن هورویتز، کلینر پرکینز، ان‌ای‌ای و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: در ماه ژانویه، ویزا پذیرفت که در ازای پرداخت 5.3 میلیارد دلار، مالکیت پلید را خریداری کند. این رقم در مقایسه با مبلغ ارزش‌گذاری شده شرکت در سال 2018، دو برابر بیشتر است.
  • دستاوردها: با تعداد زیادی از بزرگ‌ترین اپلیکیشن‌های فین‌تکی ایالات متحده همکاری دارد؛ ونمو، رابین‌هود و کوین‌بیس نمونه‌هایی از همین اپلیکیشن‌ها هستند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: زک پرت که 32 ساله است و مدیرعامل شرکت به شمار می‌رود. ویلیام هاکی که 30 ساله است و سمت مدیر ارشد فنی شرکت را به عهده دارد. این دو در سال 2012 و در حالی که به‌عنوان دو مشاور تازه‌کار در شرکت بین به فعالیت مشغول شده بودند، برای اولین بار با همدیگر ملاقات کردند.

24) پلَستیک

حوزه فعالیت: پرداخت

کشور: ایالات متحده آمریکا

پلَستیک به کسب‌وکارهای کوچک خدمت‌رسانی می‌کند و در ازای دریافت 2.5 درصد کارمزد، امکان پرداخت هزینه‌هایی از قبیل اجاره ملک، سیاهه کالاها و سهم پیمانکاران را فراهم می‌کند. این قبیل از هزینه‌ها، اغلب جزو مواردی هستند که نمی‌توان آن‌ها را با کارت پرداخت کرد. عموم مشتریان این کسب‌وکار را رستوران‌ها، مطلب‌ پزشکان و شرکت‌های ساختمانی تشکیل می‌دهند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2012
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 140 میلیون دلار از جانب کلینر پرکینز، بی – کیتال گروپ، خوسلا ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 700 الی 800 میلیون دلار
  • دستاوردها: بیش از 50 هزار کسب‌وکار کوچک، مشتری پلَستیک هستند. در حال حاضر، رقم تراکنش‌های پردازش‌شده توسط این شرکت، به چهار میلیارد دلار می‌رسد.
  • هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل: الیوت بیوکنن که 30 ساله است و پلَستیک را در سال 2012 و بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه هاروارد راه‌اندازی کرده است. ایده راه‌اندازی پلَستیک زمانی به ذهن بیوکنن خطور کرد که تلاش او برای پرداخت شهریه با کارت اعتیاری، ناموفق ماند.

25) استرایپ

حوزه فعالیت: پرداخت

صنعت: تدارکات و خدمات کسب‌وکار

کشور: ایالات متحده آمریکا

پلتفرم نرم‌افزاری استرایپ، امکان پذیرش پرداخت‌های آنلاین را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. مشتریان این شرکت، بسیار متنوع هستند و از وب‌سایت‌های کوچک گرفته تا آمازون و فیس‌بوک را شامل می‌شوند. در سال 2019، استرایپ یک کارت اعتباری جدید شرکتی عرضه کرد و وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک را به خدماتش افزود. استرایپ به صورت خودکار، رقم بازپرداخت وام را از پرداخت‌هایی که برای شرکت وام‌گیرنده پردازش می‌کند، کسر می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2012
  • تعداد کارمندان شرکت: دو هزار نفر
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: یک میلیارد دلار از جانب سکویا کپیتال، جنرال کاتالیست، ویزا و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 35 میلیارد دلار، بنابراین استرایپ به‌عنوان ارزشمندترین فین‌تک خصوصی در ایالات متحده شناخته می‌شود.
  • دستاوردها: در طول یک سال، تراکنش‌هایی با ارزش صدها میلیارد دلار را برای شرکت‌هایی مانند لیفت، تارگت و شاپیفای پردازش می‌کند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: پاتریک کالیسون که 31 ساله است و مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود. جان کالیسون که 29 ساله است و سمت ریاست شرکت را به عهده دارد. این دو برادر، اصالت ایرلندی دارند.

26) توست

حوزه فعالیت: پرداخت

صنعت: تدارکات و خدمات کسب‌وکار

کشور: ایالات متحده آمریکا

توست نوعی از نرم‌افزار پایانه فروش را به رستوران‌ها ارائه می‌دهد که امکان پردازش پرداخت، رزرو، سفارش آنلاین، پردازش لیست حقوق و دستمزد و برنامه‌های وفاداری را دارد. در سال 2019، سرویس وام‌دهی به کسب‌وکارهای کوچک را نیز آغاز کرده و تا سقف 250 هزار دلار وام می‌دهد.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: بوستون، ماساچوست
  • سال تاسیس: 2012
  • تعداد کارمندان شرکت: دو هزار نفر
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 498 میلیون دلار از جانب تی‌سی‌وی، تایگر گلوبال منیجمنت، بسمر ونچرز پارتنرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 2.7 میلیارد دلار
  • دستاوردها: هر سال، تراکنش‌هایی با ارزش بیش از ده‌ها میلیارد دلار را پردازش می‌کند. بی.گود، یک رستوران زنجیره‌ای فروش سالاد و همبرگر است که نزدیک به 100 شعبه دارد و جزو کاربران توست به شمار می‌رود.
  • هم‌بنیان‌گذاران: امن نارانگ 37 ساله و استیو فردت 36 ساله که روسای این شرکت هستند. جاناتان گریم که 34 ساله است و مدیریت ارشد فنی شرکت را به عهده دارد. هر سه فرد نامبرده فارغ‌التحصیل دانشگاه ام‌آی‌تی هستند. کریس کامپاراتو که 52 سال دارد و مدیر عامل شرکت محسوب می‌شود.

27) ترنسفروایز

حوزه فعالیت: پرداخت

کشور: بریتانیا

به طور متوسط در ازای دریافت هزینه 0.7 درصد از مبلغ تراکنش، امکان انتقال بین‌المللی پول را فراهم می‌کند. این رقم در بانک‌های ایالات متحده بین چهار الی پنج درصد است. ترنسفروایز در سال گذشته یک کارت نقدی را عرضه کرد که بدون کسر کارمزد، امکان خرید و برداشت پول از طریق دستگاه خودپرداز را در سراسر جهان فراهم می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: لندن
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 689 میلیون دلار از جانب سیر ریچارد برانسون، آی‌وی‌پی، اندرسن هورویتز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 3.5 میلیارد دلار
  • دستاوردها: در 71 کشور جهان، 6 میلیون مشتری دارد که ماهانه، 5.5 میلیارد دلار را جابه‌جا می‌کنند. این شرکت قادر است به 85 درصد از حساب‌های بانکی جهان وجه واریز کند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: کریستو کارمن که 39 ساله است و مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود. تاوت هینریکس که او نیز 39 ساله است و ریاست شرکت را به عهده دارد. این دو اصالتا اهل استونی هستند.

نوع خدمات ارائه شده: امور مالی شخصی


28) اَکورنز

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

اپلیکیشن اَکورنز در ازای دریافت یک دلار در هر ماه، پول‌های خرد باقی‌مانده از خریدهای کارت نقدی و اعتباری کاربر را به پورتفولیوی سرمایه‌گذاری صندوق‌های قابل معامله در بورس انتقال می‌دهد. این اپلیکیشن در ازای دریافت دو دلار در ماه، خدمات حساب بازنشستگی شخصی را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. کاربری که ماهانه سه دلار پرداخت کند، می‌تواند هم از حساب بازنشستگی شخصی و هم از خدمات مربوط به حساب جاری و کارت نقدی بهره‌مند شود. سرویس جدیدی که اَکورنز برای سال 2020 تدارک دیده بدین شرح است: سرمایه‌گذاری و پس‌انداز مستقیم از چک حقوق ماهیانه.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: ارواین، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2012
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 257 میلیون دلار از جانب پی‌پال، ان‌بی‌سی یونیورسال، بلک‌راک و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 860 میلیون دلار
  • دستاوردها: بالغ بر 6.8 میلیون کاربر دارد که در مقایسه با 4.6 میلیون سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است. یک میلیون نفر از این کاربران، از خدمات حساب بازنشستگی شخصی این شرکت فین‌تکی استفاده می‌کنند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: پدر و پسری به نام‌های والتر و جف کروتندن.
  • مدیرعامل: نوح کرنر که 42 ساله است، هم‌بنیان‌گذار آژانس خلاقانه میلنیال نویز به شمار می‌رود و برای مدتی به‌عنوان مدیر ارشد استراتژی و بازاریابی با وی‌ورک همکاری داشته است.

29)  اَفیرم

حوزه فعالیت: خرده‌فروشی

کشور: ایالات متحده آمریکا

تعداد زیادی فروشگاه و تاجر در اَفیرم سانفرانسیسکو عضو هستند. هر زمان که کاربری بخواهد به‌صورت آنلاین از این فروشگاه‌ها خرید کند، افیرم خدمات وام‌دهی آنی با نرخ ثابت در پایانه فروش را در اختیار او قرار می‌دهد. اغلب وام‌های ارائه شده توسط افیرم سه ماهه، شش ماهه یا 12 ماهه هستند، کارمزد ندارند و نرخ درصدی سالانه 10 الی 30 درصدی دارند. این نرخ بر اساس امتیاز اعتباری کاربر و سایر داده‌ها تغییر می‌کند. در صورت خرید از خرده‌فروشان منتخبی از قبیل پلاتون، هیچ درصدی بابت بهره‌مندی از خدمات وام از کاربر کسر نمی‌شود. اپلیکیشن موبایلی این شرکت که در اکتبر سال گذشته عرضه شد، امکان صلاحیت‌سنجی اولیه کاربران را فراهم می‌کند؛ بدین ترتیب کاربران می‌توانند از هر جایی که بخواهند، خرید انجام دهند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2012
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 800 میلیون دلار از جانب فاندرز فاند، جی‌آی‌سی، خوسلا ونچرز، لایت‌اسپید ونچر پارتنرز، اسپارک کپیتال، ترایو کپیتال و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 2.9 میلیارد دلار
  • دستاوردها: تاکنون بیش از چهار هزار فروشنده در افیرم عضو شده‌اند که کاسپر، اکسپدیا، د ریل‌ریل، والمارت و وی‌فیر نمونه‌هایی از این فروشنده‌ها هستند. این شرکت در سال 2019 حدود 4 میلیارد دلار وام داده است.
  • هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل: مکس لوچین که 44 سال دارد، هم‌بنیان‌گذار پی‌پال بوده و مدیر سابق یلپ به شمار می‌رود.

30) چایم

حوزه فعالیت: امور مالی

کشور: ایالات متحده آمریکا

بانک دیجیتال چایم، خدمات افتتاح حساب بدون کارمزد را برای کاربرانش فراهم می‌کند. این بانک همچنین می‌تواند مبلغ خریدهای کاربران را به نزدیک‌ترین عدد ممکن خرد کرده و مقدار اضافی را به حساب پس‌انداز کاربر انتقال دهد. بانک چایم خدمات خود را صرفا به شکل موبایلی عرضه می‌کند. نمونه‌هایی از خدمات چایم عبارتند از: کارت نقدی، پوشش بدون کارمزد بیش‌برداشت تا سقف 100 دلار و دسترسی زودهنگام به مبلغ چک حقوق ماهیانه.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2013
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 805 میلیون دلار از جانب دی‌اس‌تی گلوبال، جنرال آتلانتیک، آی‌سی‌او‌ان‌آی‌کیو و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 5.8 میلیارد دلار
  • دستاوردها: در ژانویه سال 2020 تعداد حساب‌های چایم از مرز هفت میلیون عدد گذر کرد.
  • هم‌بنیان‌گذاران: کریس بریت که 46 ساله است، سمت مدیر عاملی شرکت را به عهده دارد و پیش‌تر در گرین دات و ویزا فعالیت داشته است. رایان کینگ که 43 سال دارد و مدیر ارشد فنی شرکت محسوب می‌شود.

31) کردیت کارما

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

کردیت کارما پیش‌تر خدمات نظارت بر اعتبار و امتیاز اعتباری را به صورت رایگان ارائه می‌کرد، ولی اکنون دامنه خدماتش را توسعه داده و امکان پر کردن آنلاین پرونده مالیاتی و حساب‌های پس‌انداز با بازدهی بالا را نیز به صورت رایگان به سرویس‌هایش افزوده است. کردیت کارما توصیه‌هایی را برای انتخاب کارت اعتباری، خدمات وام شخصی، خانگی، خودرو و بیمه‌گر خودرو به کاربرانش ارائه می‌کند و در قبال این معرفی، کارمزد بالایی دریافت می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه جذب شده: 869 میلیون دلار از جانب سیلور لیک، کپیتال‌جی، تایگر گلوبال منیجمنت و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری‌ شده: چهار میلیارد دلار
  • دستاوردها: در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا بالغ بر 100 میلیون کاربر دارد.
  • هم‌بنیان‌گذاران: کن لین که 44 ساله است و مدیرعامل شرکت به شمار می‌رود. نیکول ماستارد که 47 سال دارد و سمت مدیریت ارشد درآمد شرکت را به عهده دارد. رایان گراسیانو که 38 ساله است و مدیر ارشد فنی شرکت محسوب می‌شود. این سه در سال 2007، از شهرهای جداگانه، همکاری با یکدیگر را آغاز کردند.

32) دِیو

حوزه فعالیت: امور مالی

کشور: ایالات متحده آمریکا

اپلیکیشن دِیو، با تصویر یک خرس کارتونی و شعار تبلیغاتی «بانکداری برای انسان‌ها» روانه بازار شده است. این اپلیکیشن در ازای کسر یک دلار در ماه، خدمات حساب جاری را بدون محدودیت در حداقل مانده حساب عرضه می‌کند. کاربران این اپلیکیشن کارمزدی بابت اضافه‌برداشت پرداخت نمی‌کنند. بودجه‌بندی خودکار، پیش‌پرداخت نقدی تا سقف 100 دلار، امکان ایجاد امتیاز اعتباری در دفاتر اعتباری ازطریق گزارش پرداخت‌های مربوط به اجاره و تجهیزات، جزو خدماتی هستند که دیو در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: لس آنجلس، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2016
  • مبلغ سرمایه جذب شده: 76 میلیون دلار از جانب سکشن 32، مارک کیوبن، نوروست ونچر پارتنرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری‌ شده: 1.2 میلیارد دلار
  • دستاوردها: بالغ بر پنج میلیون کاربر دارد و در سال 2019، بیش از 90 میلیون دلار درآمد داشته است.
  • هم‌بنیان‌گذاران: جیسون ویلک 34 ساله که مدیرعامل شرکت است و پیش از راه‌اندازی دیو، سه استارت‌آپ دیگر را نیز راه‌اندازی کرده است. پاراس چیتراکار که 40 سال دارد و مدیر ارشد فنی شرکت به شمار می‌رود و جان ولانین 37 ساله که سمت مدیر ارشد طراحی شرکت را به عهده دارد.

33) لایولی

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

پلتفرم حساب پس‌انداز دیجیتال سلامت لایولی، به کارکنان امکان می‌دهد پولی که برای هزینه‌های درمانی آینده کنار گذاشته‌اند را بدون کسر کارمز سرمایه‌گذاری کنند. کارفرمایان باید به ازای هر کارمند، ماهانه 2.95 دلار پرداخت کنند. لایولی قصد دارد تا اواخر سال 2020، حساب‌های پس‌انداز بیشتری را به خدماتش اضافه کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه جذب شده: 42 میلیون دلار از جانب کستانوا ونچرز، پوینت جودیت کپیتال، وای کامبینیتور و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری‌ شده: 112 میلیون دلار، با استناد به پیچ‌بوک
  • دستاوردها: کاربران لایولی در حال حاضر، رقمی نزدیک به 200 میلیون دلار در حساب‌هایشان نگهداری می‌کنند. این رقم در مقایسه با سال پیشین، دو برابر شده است.
  • هم‌بنیان‌گذاران: الکس سیریاک که 37 ساله است و مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود. شوبین یورالیل که 37 ساله است و مدیریت ارشد عملیاتی شرکت را به عهده دارد. این دو از کودکی با یکدیگر دوست بوده‌اند و پس از آن‌که مشاهده کردند هزینه‌های مراقبت سلامتی به شدت بالاست، تصمیم گرفتند لایولی را تاسیس کنند.

34) مانی‌لاین

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

بانک دیجیتال مانی‌لاین خانواده‌هایی با درآمد 50 هزار دلار را هدف قرار داده و امکاناتی از قبیل افتتاح حساب رایگان، استفاده از کارت‌های نقدی، قابلیت پیش‌پرداخت با قابلیت سپرده‌گذاری مستقیم و پورتفولیوهای مدیریت شده صندوق‌های قابل معامله در بورس را به آن‌ها عرضه می‌کند. کسانی که از سرویس اشتراک پولی مانی‌لاین استفاده کنند، در ازای پرداخت 19.99 دلار در ماه، می‌توانند از برنامه‌های وفاداری پاداش بازپرداخت نقدی، دسترسی رایگان به امتیاز اعتباری و وام‌های افزایش دهنده امتیاز اعتباری بهره‌مند شوند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه جذب شده: 207 میلیون دلار از جانب ادیسون پارتنرز، گرین‌اسپرینگ اسوسیتس و فین‌تک کالکتیو.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری‌ شده: 630 میلیون دلار
  • دستاوردها: مانی‌لاین بالغ بر 6 میلیون کاربر دارد.
  • هم‌بنیان‌گذاران: دی چوبی که 38 سال دارد و قبلا در یک بانک سرمایه‌گذاری واقع در وال ‌استریت فعالیت می‌کرده است. پراتیوش تیواری که 43 ساله است و سمت مدیر ارشد فناوری اطلاعات شرکت را به عهده دارد. چی مون فونگ 42 ساله که مدیر ارشد فنی شرکت به شمار می‌رود.

35) نوا کردیت

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

نوا کردیت امتیازهای اعتباری افراد را از هشت کشور مختلف گردآوری می‌کند و یک نمره استاندارد به نام گذرنامه اعتباری را محاسبه می‌کند که مشابه امتیاز اعتباری فیکو در ایالات متحده است؛ کاربرد این امتیاز، ویژه کسانی است که به تازگی وارد ایالات متحده می‌شوند. آن‌ها با استناد به نمره گذرنامه اعتباری، پیشینه اعتباری خود در کشور مبدا را به‌عنوان مرجع برای تعیین صلاحیت معرفی کرده و نسبت به دریافت وام یا اجاره آپارتمان استفاده می‌کنند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 65 میلیون دلار
  • دستاوردها: در سال 2019، مشارکتی را با امریکن اکسپرس آغاز کرد که در نوع خود بی‌سابقه بود. در نتیجه این مشارکت، کسانی که از استرالیا، کانادا، هند، مکزیک و بریتانیا به ایالات متحده مهاجرت می‌کنند، به‌صورت آنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و کارت امکس ایالات متحده به آن‌ها اعطا می‌شود.
  • هم‌بنیان‌گذاران: میشا اسیپو که 32 ساله و سمت مدیرعاملی شرکت را به عهده دارد. نیکی گولیمیز که 31 سال دارد و مدیر ارشد عملیات شرکت محسوب می‌شود. لوئک جانسن 30 ساله که سمت مشاور علم داده را به عهده دارد. این سه یکدیگر را زمانی ملاقات کردند که در دانشگاه استنفورد مشغول تحصیل بودند.

36) پروپل

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

این شرکت فین‌تکی یک اپلیکیشن موبایلی عرضه کرده که «فرش ای‌بی‌تی» نام دارد. کسانی که از کوپن‌های دولتی برای دریافت غذا استفاده می‌کنند، به کمک این اپلیکیشن می‌توانند بدون تماس با سرشماره‌های 800، از موجودی حساب خود باخبر شوند. خرج کردن الکترونیکی کوپن، اطلاع از آگهی‌های شغلی و دسترسی به خدمات اجتماعی، همگی جزو خدماتی هستند که توسط فرش ای‌بی‌تی ارائه می‌شوند. یک مطالعه که توسط مدرسه کسب‌وکار هاروارد انجام گرفته، به این نتیجه رسیده که کاربران‌ اپلیکیشن مذکور، هر ماه، یک روز دیرتر از ماه قبل نسبت به خرج کردن کوپن‌های غذای خود اقدام می‌کنند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 18 میلیون دلار از جانب اندرسن هورویتز، نیسا پارتنرز، کلینر پرکینز، سرنا ویلیامز، کوین دورانت و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 55 میلیون دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: در سال 2019، تعداد کاربران خود را دوبرابر کرد و به دو میلیون نفر رساند.
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: جیمی چن 32 ساله. او شغل مدیریت محصول در فیسبوک را رها کرد تا پروپل را راه‌اندازی کند.

37) تالا

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

تالا به آن دسته از ساکنان کشورهای در حال توسعه، که سابقه چندانی در وام گرفتن ندارند، وام می‌دهد. مبلغ وام‌ها از 10 تا 500 دلار متغیر است. تالا از داده‌های تلفن همراه افرادی که درخواست وام دارند، به منظور تعیین ریسک استفاده می‌کند. آن دسته از درخواست‌کنندگانی که قبوض آب و برق و گازشان را به موقع پرداخت می‌کنند و به طور مرتب با مادرانشان تماس می‌گیرند، در اولویت هستند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سنتا مونیکا، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 200 میلیون دلار از جانب آرپی‌اس ونچرز، آی‌وی‌پی، روولوشن گروث و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 800 میلیون دلار
  • دستاوردها: به چهار میلیون مشتری وام داده است. مجموع مبلغ وام‌های داده شده، به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد. این شرکت در کنیا و فیلیپین به سودآوری رسیده و در تانزانیا، مکزیک و هند نیز به سرعت در حال پیشرفت است.
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: شیوانی سیرویا که 37 ساله است. او در راستای همکاری با سازمان ملل متحد، مدتی را به مطالعه تاثیر اعتبار خرد بر آفریقای سیاه و آفریقای غربی گذراند و سپس تصمیم گرفت تالا را راه‌اندازی کند.

38) تالی

حوزه فعالیت: امور مالی شخصی

کشور: ایالات متحده آمریکا

اپلیکیشن تالی سرویس ادغام بدهی و بازپرداخت کارت اعتباری را با نرخ بهره کمتر از کارت اعتباری عرضه می‌کند و بدهی‌های کارت اعتباری را به صورت ماهانه از مبلغ کارت‌های اعتباری کاربر کسر می‌کند، در نتیجه از پرداخت هزینه دیرکرد وام و بالا رفتن نرخ بهره جلوگیری به عمل می‌آید.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 92 میلیون دلار از جانب اندرسن هورویتز، کلینر پرکینز، شاستا ونچرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 285 میلیون دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: از نرخ حفظ مشتریان 99 درصدی برخوردار است و طی سال گذشته توانسته درآمد خود را چهار برابر کند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: جیسون براون 40 ساله که مدیرعامل شرکت به شمار می‌رود. جسپر پلاتس که او نیز 40 سال دارد و یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت است. براون و پلاتس در دانشکده بوث شیکاگو همکلاسی بوده‌اند، مدیریت کسب‌وکار خوانده‌اند و پیش از راه‌اندازی تالی، در سال 2009 یک شرکت دیگر را در حوزه تامین مالی سیستم‌های انرژی خورشیدی تاسیس کرده بودند. این شرکت بعدها توسط مالک دیگری خریداری شد.

39) آپ‌استارت

حوزه فعالیت: امور مالی

کشور: ایالات متحده آمریکا

آپ‌استارت یک پلتفرم آنلاین وام‌دهی است. این پلتفرم برای اعتبارسنجی درخواست‌کنندگان وام، در کنار بررسی امتیاز اعتباری و اطلاعات درآمدی، از هوش مصنوعی و داده‌های جایگزین، از قبیل تاریخچه تحصیلات و اشتغال کاربر نیز کمک می‌گیرد. آپ‌استارت مدعی است 70 درصد از فعالیت‌هایش را کاملا به شکل خودکار انجام می‌دهد؛ این رویکرد از یک طرف باعث کاهش ضرر و زیان می‌شود و از طرف دیگر، امکان وام‌دهی به کسانی که از امتیاز اعتباری متوسطی برخودار هستند را فراهم می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان کارلوس، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2012
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 165 میلیون دلار از جانب گوگل ونچرز، ثیرد پوینت، خوسلا ونچرز، فیرست راند کپیتال و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 750 میلیون دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: این پلتفرم از زمان راه‌اندازی در سال 2012 تاکنون، توانسته امکان وام‌دهی به بیش از 400 هزار متقاضی وام را مهیا کند. مجموع مبلغ این وام‌ها به 6 میلیارد دلار می‌رسد.
  • هم‌بنیان‌گذاران: دیو گیروآرد که 53 سال دارد و پیش‌تر به عنوان رئیس در گوگل اینترپرایز فعالیت می‌کرده است. پل گو که 29 ساله است، مدیر محصول شرکت به شمار می‌رود و نامش در فهرست 30 فرد موفق زیر 30 سال امسال فوربس نیز جای گرفته است. آنا ام. کانسلمن که 39 سال دارد.

نوع خدمات ارائه شده: املاک و مستغلات


40) بتردات‌کام

حوزه فعالیت: املاک و مستغلات

کشور: ایالات متحده آمریکا

بتردات‌کام یک ارائه‌دهنده خدمات آنلاین وام مسکن است و تنها در عرض سه دقیقه، در مورد موافقت اولیه با خریداران خانه تصمیم‌گیری می‌کند. بنیان‌گذار بتر، فرصت خرید یک آپارتمان در منطقه منتهتن را به دلیل پیدا شدن یک مشتری دست به نقد، از دست داده بود و همین امر انگیزه‌ای شد تا بتر را راه‌اندازی کند. ایجاد رقابت بین وام‌گیرندگان، یکی از اولویت‌های او به شمار می‌رود. بتردات‌کام برای فروش وام به موسساتی از قبیل چیس و فنی می، از یک نرم‌افزار تطبیقی استفاده می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 254 میلیون دلار از جانب امریکن اکسپرس ونچرز، گلدمن ساکس، الای فایننشیال و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 610 میلیون دلار
  • دستاوردها: در سال 2019، درآمد خود را پنج برابر افزایش داده و به 115 میلیون دلار رسانده است. بخشی از این موفقیت در نتیجه رونق گرفتن فرآیند وام‌دهی مجدد رقم زده شده است
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: ویشال گرگ که 41 ساله است و تاسیس یک شرکت وام‌دهی آنلاین دیگر،  به نام مای‌ریچ‌آنکل را نیز در پرونده خود دارد. مای‌ریچ‌آنکل در سال 2009 بسته شد.

41) کادره

حوزه فعالیت: املاک و مستغلات

کشور: ایالات متحده آمریکا

کادره با جمع‌آوری آنلاین پول و استفاده از تحلیل پیشرفته داده برای یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری، توانسته خدمات خود را با قیمتی کمتر از کارمزدهای معمول ارائه دهد. در نتیجه، سرمایه‌گذاران نهادی و ثروتمند، با هزینه و آرامش خیال بیشتری می‌توانند در پروژه‌های تجاری املاک و مستغلات مشارکت داشته باشند. کادره همچنین در سال 2018 یک بازار ثانویه را راه‌اندازی کرد تا فروش مجدد سودهای حاصل از املاک و مستغلات را آسان‌تر کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 133 میلیون دلار از جانب اندرسن هورویتز، فورد فاندیشن، گلدمن ساکس و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 800 میلیون دلار
  • دستاوردها: طی 36 معامله، در مجموع کمک هزینه خرید املاکی به ارزش 3.1 میلیارد دلار را تامین کرده که در مناطق مختلف آمریکا، از نیویورک گرفته تا سن‌دیگو واقع هستند. یک میلیارد دلار از این کمک‌های مالی طی سال گذشته میلادی اعطا شده‌اند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: رایان ویلیامز که 31 ساله است و مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود؛ او از سال 2009 که دانشجوی دانشگاه هاروارد بود، نسبت به خرید املاکی نه چندان مرغوب در حوالی آتلانتا اقدام کرد. دو بنیان‌گذار دیگر عبارتند از جرد کوشنر و جاشوا کوشنر.

42) دیوی هومز

حوزه فعالیت: املاک و مستغلات

کشور: ایالات متحده آمریکا

دیوی نمونه دیجیتالی مدل اجاره به شرط مالکیت است. این شرکت خانه‌های منتخب مشتریانش را خریداری می‌کند و به صاحبخانه آن‌ها تبدیل می‌شود. در صورتی‌که مستاجر بخواهد همان خانه را خریداری کند، دیوی مبلغ پیش‌پرداخت دو درصدی و بخشی از اجاره ماهیانه را به‌عنوان قسط خرید خانه در نظر می‌گیرد و در نهایت مالکیت خانه را به او واگذار می‌کند. خدمات دیوی هم‌اکنون در شش بازار مختلف در دسترس است که آتلانتا، کلیولند و دالاس نمونه‌هایی از این بازارها هستند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان‌ فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 66 میلیون دلار از جانب جی‌آی‌سی، اندرسن هورویتز، کفینیتد کپیتال و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 163 میلیون دلار، به استناد پیچ‌بوک
  • دستاوردها: طی سال 2019 میلادی، 900 خانه خریداری کرده و در حال حاضر، ماهانه 10 هزار نفر متقاضی خدمات دارد.
  • هم‌بنیان‌گذاران: آدنا هفتس که 33 ساله است و مدیرعامل شرکت به شمار می‌رود؛ والدین هفتس واجد شرایط دریافت وام مسکن نبودند و برای خرید خانه از کمک مالی فروشنده استفاده کردند. برایان ما که 34 سال دارد و مدیر ارشد محصولات است. نیک کلارک که 37 ساله است و سمت مدیر ارشد فنی شرکت را به عهده دارد. الکس کلارفلد که 29 سال دارد، مهندس ارشد نرم‌افزار شرکت است و امسال نامش در فهرست 30 فرد موفق زیر30 سال فوربس جای گرفته است.

43) اوپن‌دُر

حوزه فعالیت: املاک و مستغلات

کشور: ایالات متحده آمریکا

کسانی که قصد فروش خانه‌شان را داشته باشند، از طریق اوپن‌دُر می‌توانند به صورت آنلاین اطلاعات خانه را منتشر کرده و نسبت به دریافت پیشنهادات نقدی اقدام کنند. درخواست‌کنندگان می‌توانند طی 24 ساعت رقم پیشنهادی‌ خود را ارسال کنند و نهایتا، ظرف دو هفته معامله منعقد می‌شود. سرویس مذکور در 21 شهر مختلف در دسترس است. اوپن‌در همچنین در سال گذشته یک اپلیکیشن را راه‌اندازی کرد تا خریداران بتوانند به تنهایی برای انجام تورهای بازدید از منازل برنامه‌ریزی کرده و برای خانه‌های موجود در شش شهر، اعم از دالاس و فینیکس پیشنهاد خرید ارسال کنند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان‌ فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 1.3 میلیارد دلار، از جانب خوسلا ونچرز، سافت‌بانک، جنرال آتلانتیک و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 3.8 میلیارد دلار
  • دستاوردها: در سال 2019 میلادی، 19 هزار خانه از طریق اوپن‌در خریداری شد.
  • هم‌بنیان‌گذاران: اریک وو که 37 سال دارد و مدیرعامل شرکت محسوب می‌شود؛ او هنگامی که دانشجوی سال دوم دانشگاه آریزونا بود، با پول کمک هزینه تحصیلی، اولین ملک اجاره‌ای خود را خریداری کرد. یان وانگ که 33 ساله است و سمت مدیر ارشد فنی شرکت را به عهده دارد. کیت رابویس که 50 سال دارد و یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت است. جی‌دی راس که 29 ساله است.

44) روف‌استاک

حوزه فعالیت: املاک و مستغلات

کشور: ایالات متحده آمریکا

یک بازارگاه دیجیتال است که سرمایه‌گذاران به‌وسیله آن می‌توانند املاک اجاره‌ای تک‌خانواده‌ای را از 25 ایالت مختلف خریداری کنند. در اغلب موارد، در این املاک مستاجر ساکن است. روف‌استاک وان نیز که در سال 2019 راه‌اندازی شد، امکان فروش سهام خانه‌هایی با مدیریت حرفه‌ای را با مبلغ حداقل پنج هزار دلار فراهم می‌کند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: اوکلند، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 133 میلیون دلار از جانب بین کپیتال ونچرز، لایت‌اسپید ونچرز پارتنرز، اس‌وی‌بی کپیتال و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 550 میلیون دلار
  • دستاوردها: سرمایه‌گذاران از طریق روف‌استاک، در مجموع املاکی به ارزش دو میلیارد دلار خریداری کرده‌اند.
  • هم‌بنیان‌گذاران: گری بیسلی 54 ساله که سمت مدیرعاملی را به عهده دارد و پیش‌تر مدیریت استاروود وی‌پوینت، یکی از بزرگ‌ترین مالکان خانه‌های اجاره‌ای تک‌خانواده‌ای را به عهده داشته است. ریچ فورد که 52 سال دارد و مدیر ارشد توسعه شرکت به شمار می‌رود. گرگور واتسون که 39 ساله است.

45) اِستِیتس تایتِل

حوزه فعالیت: املاک و مستغلات

کشور: ایالات متحده آمریکا

جستجو برای مدارک و اسناد ملک، همیشه باعث شده‌اند فرآیند منعقد شدن قراردادهای املاک و مستغلات به تاخیر بیفتد. استیتس تایتل با استفاده از داده‌های مالکیت آنلاین و تجزیه‌وتحلیل پیش‌گویانه، قادر است ظرف کمتر از یک دقیقه، وضعیت بیمه خانه‌ها را مشخص کند؛ این در حالی است که چنین عملی در حالت معمول چندین روز به طول می‌انجامد. با استفاده از خدمات استیتس تایتل، فرآیند انعقاد قرارداد، سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌گیرد.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 107 میلیون دلار از جانب لنار، فیفث وال، فاندیشن کپیتال و سایر شرکت‌ها.
  • دستاوردها: استیتس تایتل در سال 2018 تقریبا هیچ درآمدی نداشت، ولی در سال 2019 پس از به عهده گرفتن بخش جستجو برای مدارک و اسناد شرکت سازنده خانه لنار، توانست به درآمدی 185 میلیون دلاری برسد.
  • هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل: مکس سیمکوف 38 ساله که در سن 25 سالگی یک شرکت تحلیل منابع انسانی را تاسیس کرد و در 33 سالگی آن را به قیمت 42 میلیون دلار به فروش رساند.

46) یونیسون

حوزه فعالیت: املاک و مستغلات

کشور: ایالات متحده آمریکا

یونیسون از طریق پلتفرم آنلاین خود، امکان فروش بخشی از ارزش خانه که در آینده به آن اضافه خواهد شد را فراهم می‌کند. کاربران یونیسون، خریداران و صاحبان خانه هستند. یونیسون و سرمایه‌گذاران نهادی آن، در ازای پرداخت 10 درصد از قیمت خرید خانه، 33 درصد از ارزش افزوده شده به قیمت ملک در زمان فروش را برمی‌دارند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 40 میلیون دلار از جانب سیتی ونچرز، اف-پرایم کپیتال پارتنرز، رویال بانک کانادا و سایر شرکت‌ها.
  • دستاوردها: یونیسون سهم خانه‌هایی با ارزش کلی 4.4 میلیارد دلار را خریداری کرده و یکی از پیشگامان بازار نوظهور سرمایه‌گذاری مشترک به شمار می‌رود.
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: توماس اسپانهولتز 53 ساله؛ او مدیریت پورتفولیوی 28 میلیاردی دلاری وام مسکن در بارکلیز گلوبال اینوستورز را در کارنامه خود دارد.

نوع خدمات ارائه شده: وال استریت و بنگاه‌های اقتصادی


 47) آدپار

حوزه فعالیت: وال استریت و بنگاه‌های اقتصادی

کشور: ایالات متحده آمریکا

نرم‌‌افزار مبتنی بر تکنولوژی ابری آدپار، توسط مورگان استنلی، ای‌بی برنستین، اوپنهایمر اند کو، بانک سیلیکون ولی، جفریز و صدها شرکت دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشاوران مالی، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مشاوره مدیریت ثروت به خانواده‌های ثروتمند و بانک‌های خصوصی، به منظور ردیابی و تحلیل دارایی‌های مشتریان می‌توانند از سرویس آدپار بهره‌مند شوند. آدپار به بسترهای بزرگ مالی، از قبیل مورنینگ‌استار، سیتکو فاند سرویسز، کواو، آی‌کپیتال نتورک و سلزفورس متصل است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: مانتین ویو، کالیفرنیا
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 240 میلیون دلار از جانب 8وی‌سی، ولار اکوئیتی پارتنرز و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 500 میلیون دلار
  • دستاوردها: دارایی‌های ردیابی شده در بستر آدپار در مقایسه با سال 2018 رشدی 30 درصدی را تجربه کرده و به 1.7 تریلیون دلار رسیده است. همچنین آدپار در ماه آوریل، یک مشارکت را با فیدلیتی آغاز کرد؛ بدین ترتیب مشاوران مالی می‌توانند حساب‌های کارگزاری را در پلتفرم مذکور مورد پیگیری قرار دهند.
  • هم‌بنیان‌گذار و مدیر اجرایی: جو لانسدیل 37 ساله که در بنیان‌گذاری پالانتیر تکنولوژیز نیز مشارکت داشته است.
  • مدیرعامل: اریک پویریر که 37 سال دارد.

48) بی‌هاوکس

حوزه فعالیت: وال استریت و بنگاه‌های اقتصادی

کشور: ایالات متحده آمریکا

در ازای دریافت 500 هزار دلار کارمزد، یک سیستم را در اختیار بانک‌ها و صندوق‌های پوشش ریسک قرار می‌دهد. مسئولان اجرای الزامات سیستم نظارتی، به کمک این سیستم می‌توانند معاملات نهانی، دستکاری‌های بازار و تهدیدهایی مانند نقض داده‌های انحصاری توسط تاجران را مورد بررسی قرار دهند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی بی‌هاوکس، داده‌های ایمیل‌ها و گفتگوهای آنلاین را مورد نظارت قرار می‌دهند، از طرف دیگر، شناساگرهای بیومتریک صدای این شرکت، قادرند تماس‌های تلفنی را در میزهای پرسروصدای تجارت مورد ردیابی قرار دهند.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 20 میلیون دلار از جانب ایندکس ونچرز، هاکستون ونچرز، سیتی‌گروپ و سایر شرکت‌ها.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 300 میلیون دلار
  • دستاوردها: بیش از 40 شرکت از سیستم بی‌هاوکس استفاده کرده‌اند. نام بزرگ‌ترین بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری کمی وال‌استریت در بین کاربران بی‌هاوکس دیده می‌شود. بی‌هاوکس با سرعت بسیار بالایی به سمت سودآوری بیشتر و جذب مشتریان جدید حرکت می‌کند، به طوری که تاکنون توانسته 160 کارمند را به خدمت بگیرد و در سال 2019 با یک رشد 130 درصدی در درآمد روبرو شود.
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: ارکین عادیلوف که 36 سال دارد، در قرقیزستان به دنیا آمده و پیش‌تر سمت‌های تحلیلگر گلدمن و مدیر پورتفولیوی صندوق پوشش ریسک را به عهده داشته است.

49) کارتا

حوزه فعالیت: امور مالی

کشور: ایالات متحده آمریکا

با کمک تکنولوژی ابری، جداول سرمایه، شامل سهام، مالکیت، ارزش، رقیق‌شوندگی و اختیار معامله را بین سرمایه‌گذاران و کارمندان شرکت‌های خصوصی مورد پیگیری قرار می‌دهد. کارتا یک مرحله جذب سرمایه بزرگ را در سال 2019 پشت سر گذاشت و توانست یک بازارگاه ثانویه را برای کارکنان شرکت‌های تک‌شاخ مهیا کند. کارمندان مذکور در بستر این بازارگاه می‌توانند سهام خود را به سرمایه‌گذاران بفروشند. شایان ذکر است طی سال میلادی گذشته، تعداد کارمندان کارتا دو برابر شد و به 900 تن رسید.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: سان فرانسیسکو، کالیفرنیا
  • سال تاسیس: 2012
  • تعداد کارمندان شرکت: 600 نفر
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 448 میلیون دلار از جانب گلدمن ساکس، اندرسن هورویتز و لایت‌اسپید ونچرز پارتنرز.
  • جدیدترین مبلغ ارزش‌گذاری شده: 1.7 میلیارد دلار
  • دستاوردها: در حال حاضر، جداول سرمایه 13 هزار شرکت مختلف، از جمله فین‌تک ارزشمند استرایپ را مدیریت می‌کند که ارزش مجموع این جداول به 575 میلیارد دلار می‌رسد. تعداد کل سرمایه‌گذاران تحت مدیریت کارتا به 800 هزار نفر می‌رسد.
  • هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل: هنری وارد 44 ساله که کارتا را در سال 2012 با نام ای‌شیرز راه‌اندازی کرد.

50) ترومید

حوزه فعالیت: وال استریت و بنگاه‌های اقتصادی

کشور: ایالات متحده آمریکا

یک بستر تجارت الکترونیک اوراق قرضه است که هم اوراق قرضه قراضه و هم اوراق قرضه سرمایه‌گذاری کم‌ریسک را تحت پوشش قرار می‌دهد. ترومید پیش‌تر فقط امکان خرید و فروش ناشناس و یکجای اوراق بهادار را فراهم می‌کرد، ولی در حال حاضر تاجران می‌توانند به صورت ناشناس، پیشنهادات و سوالات خود را ارسال کنند، سپس ترومید آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند تا به صورت خصوصی با یکدیگر به مذاکره بپردازند. در سه‌ماهه چهارم سال گذشته بود که ترومید این قابلیت را به سرویس‌ خود افزود؛ از آن زمان تاکنون، حجم معاملات انجام گرفته در ترومید 315 درصد افزایش یافته و 17 میلیارد دلار در ماه رسیده است.

  • محل استقرار دفتر مرکزی: نیویورک
  • مبلغ سرمایه‌گذاری شده: 200 میلیون دلار از جانب سرمایه‌گذارانی همانند هیل‌هاوس کپیتال، دویچه بورس، سوروس فاند منیجمنت، ثریل کپیتال و سنگاپور اکسچنج.
  • دستاوردها: حدود 500 شرکت از سرویس ترومید استفاده کردند که در بین آن‌ها، نام بزرگ‌ترین بانک‌های جهان از قبیل سیتی‌گروپ نیز دیده می‌شود. در حال حاضر، حجم متوسط معاملات انجام گرفته در بستر ترومید به 6.5 میلیون دلار می‌رسد.
  • بنیان‌گذار و مدیرعامل: رونی متئو که 46 سال دارد و پیش‌ از راه‌اندازی ترومید در سال 2014، به مدت 12 سال در بازارهای اعتباری از قبیل سالومون برادرز / سیتی‌بانک به فعالیت مشغول بوده است.
منبع Forbes
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.