راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برای مقابله با ویروس کرونا چه نکاتی را باید هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان رعایت کرد؟

این روزها با شیوع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی فردی و همچنین عدم تماس با سطوح عمومی از الزامات است و دستگاه‌های خودپرداز(ATM)، کارت‌‌های اعتباری، دستگاه‌های کارت‌خوان(POS) و … به دلیل استفاده زیاد افراد می‌توانند عامل مهم انتقال این ویروس باشند.

برای جلوگیری از شیوع این ویروس سعی کنید انجام خدمات بانکی یا خرید خود را به‌وسیله اپلیکیشن‌ها که امکانات زیادی را فراهم کرده‌اند، انجام دهید اما در صورت ضرورت مثل برداشت وجه یا خرید موارد زیر را رعایت کنید:

  • در مراکز خرید برای پرداخت وجه، از دریافت‌کننده وجه بخواهید اجازه دهد خودتان کارت را در دستگاه کارت‌خوان بکشید و دریافت‌کننده نیز خودشان مبلغ و رمز کارت را وارد کند.
  • کارت عابر بانکی را که استفاده کرده‌اید در یک دستمال‌کاغذی بپیچید و سپس در جیب‌تان بگذارید تا در اولین فرصت آن را ضدعفونی کنید و سپس در کیف‌تان قرار دهید.
  • در صورت نیاز، اگر با قصد برداشتن پول از عابر بانک از منزل خارج شدید حتماً با خودتان حداقل یک عدد دستکش یک‌بارمصرف به همراه ببرید.
  • کارت را با دقت و بدون تماس دست با دستگاه وارد محل کارت‌خوان دستگاه کرده و با دست دستکش‌دار اقدام به استفاده از دکمه‌های دستگاه جهت ورود رمز و مبلغ مدنظر کنید.
  • پس از خارج شدن کارت از دستگاه با دست بدون دستکش کارت را در جیب بگذارید و با دست دستکش‌دار پول را داخل کیف بگذارید. از تماس مستقیم با اسکناس خودداری کنید.
  • در صورتی که ضرورتی پیش آمد که از دستگاه عابر بانک استفاده کنید و دستکش همراه‌تان نبود حتماً دقت کنید و یک دستمال‌کاغذی به دور انگشتان بپیچید طوری که انگشتان شما با دکمه‌های دستگاه تماس پیدا نکند و سپس دستمال‌کاغذی را بلافاصله در اولین سطل زباله نزدیک خودتان (ترجیحاً دربسته) بیندازید.
  • در طول استفاده از دستگاه و بعد از آن به‌هیچ‌وجه صورت خودتان را لمس نکنید.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.