راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی تاثیرگذارترین‌های حوزه کریپتو و بلاکچین سال 2019

یکی از جذابیت‌هایی که حوزه کریپتو و بلاکچین دارد، آشنایی با تعداد بی‌شماری از افراد علاقه‌مند و باهوشی است که کارهای جسورانه و هیجان‌انگیز انجام می‌دهند. از کارآفرینان و سازندگان پردل و جرات گرفته تا متفکران الهام‌بخشی، این صنعت پر است از افرادی که در حال انجام آزمایش‌ها و برطرف‌کردن محدودیت‌ها و امتحان‌ ایده‌های جدید و بنیادی هستند

ماهنامه عصر تراکنش شماره 30 / با چنین دیدگاهی کوین‌دسک تاثیرگذارترین افرادی که در سال 2019 کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دادند را انتخاب و معرفی کرده است. در این فهرست اسامی نام‌آشنایی وجود دارد؛ از «کیتلین لانگ» فعال حوزه بلاکچین گرفته که ایالت وایومینگ را به «دولت بلاکچین» تبدیل کرده است تا «رون کریستنسن» که شرکت «میکردی‌ای‌او» را راه‌اندازی کرد و «دیوید مارکوس» با پروژه لیبرایش. صرف‌نظر از تاثیرات مثبت و منفی که فعالیت‌های این افراد در صنعت و در دنیا داشته‌اند، نمی‌توان منکر تاثیرگذاری آنها شد.

انتخاب این افراد در یک فرایند سه‌مرحله‌ای انجام شد. ابتدا فهرستی از افراد توسط گروه کوین‌دسک انتخاب شد. سپس از خوانندگان خواسته شد تا افراد منتخب خودشان را از میان فهرست ارائه‌شده انتخاب کنند. در نهایت بر اساس تمام نظرات ارائه‌شده، انتخاب‌های نهایی انجام شد؛ از «جک دورسی» گرفته تا «جرالد کاتن» بنیان‌گذار صرافی کریپتوکارنسی «کادریگا سی‌اکس» که فوتش باعث شد بار دیگر به این حقیقت پی ببریم که در دنیای کریپتو اگر کلیدها در اختیار شما نباشد یعنی کوینی در اختیار شما نیست.

جک دورسی بنیان‌گذار توییتر

جک دورسی

هم‌بنیان‌گذار توییتر امسال به‌عنوان بزرگ‌ترین متحد بیت‌کوین در سیلیکون‌ولی ظاهر شد و سرمایه‌گذاری سنگینی روی این شبکه انجام داد. ولی کاری که دورسی انجام داد با رویکرد «باغچه محصور» که توسط فیس‌بوک و لیبرا اتخاذ شده، متفاوت است. دورسی امیدوار است که روزی اینترنت هم ارز مخصوص خودش را خواهد داشت و اظهار امیدواری کرده که این ارز، بیت‌کوین باشد.

کیتلین لانگ عضو کارگروه بلاکچین وایومینگ

کیتلین لانگ

«کیتلین لانگ» کاری کرده که وایومینگ به‌عنوان کریپتوپسندترین ایالت آمریکا معرفی شود. لانگ به فرایند تصویب لایحه‌های بسیاری کمک کرد که به موجب این لایحه‌ها، استارت‌آ‌پ‌های بسیاری در حوزه کریپتوکارنسی جذب ایالت وایومینگ شوند. از لانگ به‌عنوان پلی میان استارت‌آ‌پ‌ها و حضورشان در وال‌استریت یاد شده و در حال حاضر هم استارت‌آپ‌های بسیاری وارد وایومینگ می‌شوند و ایالات دیگر هم به‌دنبال به‌کارگیری قوانین تصویب‌شده در این ایالت هستند.

اندرو یانگ کارآفرین آمریکایی

اندرو یانگ

«اندرو یانگ» را به‌عنوان یک کارآفرین آمریکایی می‌شناسند که با هوش و دانشی که دارد و اینکه سال‌های زیادی در استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های سیلیکون‌ولی فعالیت کرده، به‌عنوان یک Tech-bro شناخته می‌شود. یانگ یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است که با مجموعه‌ای از سیاست‌گذاری‌های مخصوص حوزه کریپتوکارنسی وارد انتخابات این دوره ریاست‌جمهوری شده و قرار است اگر در انتخابات برنده شود، در کاخ سفید میهمانی ویژه‌ای برای جامعه کریپتو راه بیندازد.

دیوید مارکوس رئیس پروژه لیبرا فیس‌بوک

دیوید مارکوس

«دیوید مارکوس» متولد فرانسه و هم‌بنیان‌گذار پروژه استیبل‌کوین فیس‌بوک، با نام لیبراست. او کارآفرین باهوشی است و کاری که انجام می‌دهد، می‌تواند در ابعاد جهانی چشم‌گیر و تاثیرگذار باشد. پروژه مارکوس با نام فیس‌بوک همراه است و تا به حال هم رسوایی‌هایی که برای فیس‌‌بوک اتفاق افتاده، باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به این شرکت شده است. حالا باید دید که آیا مارکوس می‌تواند دنیا را متقاعد کند تا به فیس‌‌بوک به‌عنوان رقم‌زننده آینده پول اعتماد کنند؟

سرگئی نازاروف مدیرعامل چین‌لینک

سرگئی نازاروف

«سرگئی نازاروف» را همیشه با یک پیراهن چهارخانه دیده‌اید که توانسته با ایجاد شبکه‌های غیرمتمرکز اوراکل نقش بلاکچین در زندگی واقعی را پررنگ‌تر کند. شخصیت خیرخواهی دارد که تمام تلاشش را برای به حداکثر رساندن کارایی، از بین بردن منابع اصطکاک و فهمیدن اینکه چه کاری بهترین عملکرد را دارد، انجام می‌دهد.

رون کریستنسن بنیان‌گذار میکردی‌ای‌او

رون کریستنسن

میکر دی‌ای‌او (MakerDAO) به مهم‌ترین پروژه امور مالی غیرمتمرکز بدل شده و DeFi هم به کاربردی‌ترین بخش بلاکچین اتریوم تبدیل شده است. در راس این فرایند هم «رون کریستنسن» قرار دارد؛ هرچند شاید جایگاهی که در حال حاضر دارد، لزوما همان چیزی نباشد که خودش دلش می‌خواهد و برخی اوقات به این فکر ‌کند که این کسب‌وکار را رها کرده و به شغل دیگری بپردازد.

ملتم دمروز مدیر ارشد استراتژی کوین‌شیرز

ملتم دمیرورز

از شهادت دادنش درباره بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌ها در برابر کمیته مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا تا پرتاب‌کردن یکسری شیت‌کوین‌ها به‌صورت سمبلیک از توالتی که روی صحنه سخنرانی‌اش در رویداد Magical crypto conference؛ واقعا نمی‌توان منکر شهرتی شد که دمیرورز در این حوزه دارد.

مونیب علی مدیرعامل شرکت بلاک‌استک

مونیب علی

«مونیب علی» رگولاتورها را متقاعد کرد تا شرکتش به نام بلاک‌استک بتواند تحت معافیت قانونی Reg A+ ارائه توکن انجام دهد و به این ترتیب به اولین کسی تبدیل شد که چنین کاری انجام داده است. حالا به احتمال زیاد خیلی‌های دیگر دنباله‌رو مونیب علی خواهند شد، اما خود مونیب علی ترجیح می‌دهد که به جای مصاحبه با روزنامه‌نگاران درباره این اقدامش، در دفتر کارش بنشیند و روی باگ‌های نرم‌افزارش کار کند.

تد لیوینگ‌استون بنیان‌گذار کیک و کین

تد لیوینگ‌استون

بر خلاف خیلی‌های دیگر، «تد لیوینگ‌استون» تصمیم گرفت که با کمیسیون بورس و اوراق بهادار درباره اصول مربوط به حوزه کریپتو بجنگد. حالا اینکه جنگیدن با این کمیسیون از شجاعت لیوینگ‌استون نشات می‌گیرد یا حماقتش، جای سوال دارد، اما درباره اینکه می‌تواند در این جنگ پیروز شود یا نه و اینکه مسئولیتش را نیز بر عهده می‌گیرد یا نه، اختلاف‌نظرهایی وجود دارد، ولی موضوعی که قطعی است این است که این بنیان‌گذار 32ساله کیک و کین راه آسان‌تر را انتخاب نمی‌کند.

جرالد کاتن بنیان‌گذار صرافی کریپتو کادریگا

جرالد کاتن

بنیان‌گذار جوان صرافی کریپتو کادریگا سال گذشته به‌دلیل بیماری کرون فوت کرد و از آنجایی که تنها فردی بود که کنترل ذخیره‌سازی دارایی‌های کاربران در کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد را بر عهده داشت، در نتیجه 190 میلیون ارز رمزنگاری‌شده این صرافی از بین رفت. البته شبهاتی هم وجود دارد که «جرالد کاتن» دارایی کاربران صرافی خودش را به سرقت برده و برای مصارف شخصی و زندگی لوکس پنهانی خود استفاده کرده است.

هادلنوت نام مستعار فردی نروژی است که در حوزه بیت‌کوین فعالیت می‌کند

هادلنوت

همه ما به‌خوبی می‌دانیم که «کرگ رایت» مدعی شده بود که او ساتوشی ناکاموتو واقعی است، اما بسیاری نسبت به این ادعای او اعتراض کردند؛ ولی کسی که این اواخر به‌شدت ادعای رایت را مورد انتقاد قرار داد و گفت آنچه رایت می‌گوید، دروغ و افترای محض است، فرد ناشناس نروژی است که در توییتر با نام مستعار «هادلنوت» شناخته می‌شود. هادلنوت آزمایشی از شبکه لایتنینگ را با نام لایتنینگ تورچ در توییتر ایجاد کرد. این مرد میانسال نروژی را می‌توان به‌عنوان الگوی رفتاری سال 2019 معرفی کرد.

منبع Coindesk ماهنامه عصر تراکنش شماره 30
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.