راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برگزاری هکاتون هوش مصنوعی توسط بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا در حال سازماندهی یک ماراتون کدنویسی با محوریت برنامه‌های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.

هکاتون مذکور که «داده نظارتی» نامیده شده، در مشارکت با ریپلای، از تاریخ 27 تا 29 فوریه در دفتر مرکزی بانک مرکزی اروپا، واقع در فرانکفورت برگزار خواهد شد.

80 شرکت‌کننده در این هکاتون دور هم جمع خواهند شد که اعضای خود بانک مرکزی اروپا و ریپلای نیز جزو آن‌ها هستند. ماموریت شرکت‌کنندگان، بررسی احتمال دستیابی به بینش عمیق‌تر و سریع‌تر در مورد داده‌های نظارتی جمع‌آوری شده توسط بانک مرکزی اروپا خواهد بود.

از شرکت‌کننده‌ها خواسته شده پروژه‌هایی در حوزه کیفیت داده، روابط پنهان موجود در گزارش‌های نظارتی و شاخص‌های ریسک ارائه دهند. بهترین ایده‌ها انتخاب خواهند شد و در اختیار تیم‌های چندرشته‌ای رویداد قرار خواهند گرفت تا به مدت 48 ساعت روی آن کار کنند.

ریپلای در سال 1996 تاسیس شده و در شهر تورین ایتالیا واقع است. ریپلای از شبکه‌ای از شرکت‌های متخصص تشکیل شده که از گروه‌های صنعتی پشتیبانی و به آن‌ها کمک می‌کنند تا با تعریف و توسعه مدل‌های کسب‌وکاری، به بهینه‌سازی و یکپارچه‌سازی فرآیندها، برنامه‌های کاربردی و دستگاه‌ها بپردازند.

فین‌تک فیوچرز نیز تحقیقاتی را با موضوع شناسایی قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بخش خدمات مالی انجام داده است.

روش انجام تحقیق بدین ترتیب بوده که از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی خواسته شده به سوالاتی پاسخ دهند و سپس، سرمایه‌گذاری‌ها، امیدها، ترس‌ها و آرزوهای آن‌ها در مورد توسعه تکنولوژی تجزیه‌وتحلیل نوآورانه مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه چند نمونه از جالب‌ترین نتایج این تحقیق بیان شده است:

  • 83 درصد از شرکت‌ها بر این باوراند که در آینده، هوش مصنوعی هسته اصلی استراتژی کسب‌وکاری آن‌ها را تشکیل خواهد داد.
  • 60 درصد از شرکت‌ها، در آینده میزان بودجه اختصاص داده شده به هوش مصنوعی را افزایش خواهند داد.
  • 53 درصد از شرکت‌ها، یا استفاده از راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را آغاز کرده‌اند، یا قصد دارند در سال جاری میلادی این راهکارها را در ساختار خود پیاده‌سازی کنند.
منبع Fintechfutures
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.