راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ماینر چیست و به چه کار می‌آید؟

ماینر دستگاهی است که به وسیله آن انواع رمزارز به ویژه بیت‌کوین استخراج می‌شود. تمام افرادی‌که علاقه دارند وارد بازار استخراج رمزارزها شوند باید با اصطلاح ماینر و انواع دستگاه‌های استخراج آشنایی داشته باشند.

طی ۱۰ سال گذشته استخراج سخت‌تر از گذشته شده و به ماینرهای تخصصی و قوی‌تر نیاز دارد. در گذشته با یک کامپیوتر شخصی و کارت گرافیک ساده هم می‌شد فرآیند استخراج را انجام داد؛ اما با سخت‌تر شدن مراحل استخراج دستگاهای ماینر به وجود آمدند و هر روز پیشرفته‌تر از قبل شدند.

اگر به خرید ارز رمزنگاری شده و استخراج رمزارز علاقه دارید این مطلب به شما کمک می‌کند دید بهتری نسبت به دستگاه‌های استخراج پیدا کنید.


ماینر به چه معنا است؟


ماینر اصطلاحی است که ما برای آسیک یا ASIC که مختصر شده کلمه application Specific Integrated Circuits به معنی مدارهای مجتمع با کاربرد خاص به‌کار می‌بریم.

ماینرها طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و هرکدام برای حل الگوریتم‌های خاصی کاربرد دارند.

ماینرهای بیت‌کوین فقط قابلیت حل الگوریتم‌های این رمزارز را دارند و الگوریتم‌های تتر متفاوت هستند.


برای استخراج به چه چیزهایی نیاز داریم؟


استخراج رمزارز برای اینکه به سود و کسب درآمد برسد به یک سری ابزار و طی مراحل نیازمند است. مهم‌ترین مراحل استخراج رمزارز عبارت است از:

۱. خرید ماینر

انتخاب دستگاه مناسبی که همه نیازهای شما را برآورده کند کار سخت و نیازمند بررسی و کسب اطلاعات بسیاری است.

پیش از انتخاب لازم است با متخصصان این حوزه مشورت کنید و همچنین شرایط اقلیمی خاص ایران و وضعیت قوانین و مقررات حوزه ماینینگ را به دقت بررسی کنید.

۲. تهیه یک کیف پول مناسب

بیت‌کوین‌هایی که استخراج می‌کنید باید در یک کیف پول مطمئن ذخیره و نگهداری شوند. بعد از انتخاب و خریداری دستگاه ماینر لازم است کیف پول مناسبی را هم خریداری کرده و به آن متصل کنید.

۳. اتصال به یک استخر استخراج و آمادگی طی فرآیندها

برای اینکه کار استخراج را شروع کنید باید به مجموعه‌ای از ماینرها متصل شوید که در یک استخر استخراج حضور دارند.


ملاک‌های انتخاب ماینر چیست؟


با توجه به تنوع برندهایی که ماینر تولید می‌کنند، انتخاب بسیار سخت است و شرکت‌های واردکننده معمولا محصولات خود را توصیه می‌کنند. هنگام خرید لازم است با توجه به چند نکته، بهترین گزینه مناسب خود را پیدا کنید.

در یک نگاه جامع چهار ملاک کلی برای انتخاب ماینر وجود دارد که بر روی میزان سوددهی ماینر تأثیر می‌گذارد:

۱. قیمت

دستگاهی که تهیه می‌کنید باید با بودجه شما هم‌خوانی داشته باشد و در عین حال نیازهای اولیه شما برای استخراج را هم برآورده کند.

۲. قدرت

مصرف برق، بودجه‌ای که برای استخراج در نظر گرفته‌اید و تکنولوژی روز ارتباط مستقیم دارد. هرچه قیمت دستگاه پایین‌تر و مصرف برق کمتری داشته باشد و نیز بیشترین توان را در اختیار شما بگذارد بهترین دستگاه ماینر خواهد بود.

۳. مصرف

میزان مصرف ماینرها معمولا بسیار زیاد است و می‌تواند به صورت مستقیم هزینه‌های استخراج و حاشیه سود شما را تحت تأثیر قرار دهد.

فراموش نکنید که دستگاه‌ها باید ۲۴ ساعته روشن باشند و بی‌توجهی به میزان مصرف دستگاه ممکن است عواقب زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

آمپر مصرفی هر دستگاه هم مهم است و باید به آن توجه داشته باشید.

۴. صدای ماینر

همه ماینرها هنگام کار صدایی از خود تولید می‌کنند، اما میزان این صداها متفاوت هستند. قطعا دستگاهی که کمترین صدا را تولید کند مطلوب ما خواهد بود.


برای خرید ماینر چه اطلاعاتی باید داشته باشم؟


برای انتخاب ماینر لازم است الگوریتم استخراج آن رمزارز را بشناسید. به عنوان مثال الگوریتم استخراج بیت‌کوین SHA 256 است.

دستگاه‌های ماینر در حقیقت با کمک الگوریتم‌های استخراج یک مسئله دشوار ریاضی را حل می‌کنند که سبب دسترسی به رمزارزها می‌شود.

استخراج به معنای تأیید هر تراکنش و الحاق آن به بلاکچین خواهد بود که در ازای آن به استخراج کننده‌ها پاداش داده خواهد شد.

وقتی می‌خواهید دستگاه ماینر خریداری کنید لازم است الگوریتم استخراج و دستگاه‌هایی که قادر به حل آنها هستند را شناسایی کنید.


نکات امنیتی استفاده از ماینرها کدام است؟


هنگامی که ماینرها مشغول کار هستند حرارت تولید می‌کنند و این حرارت باید مد نظر قرار بگیرد. سیم‌کشی داخلی باید تازه بوده و از امنیت کافی برخوردار باشد.

عدم رعایت استانداردها می‌تواند باعث آتش‌سوزی و وارد آمدن خسارت‌های زیاد به شما و همسایه‌ها شود.

فرقی نمی‌کند یک روز است که دستگاه‌های خود را نصب کرده‌اید یا سال‌ها است که مشغول استفاده از آنها هستید باید به صورت دوره‌ای از سلامت سیم‌کشی کل ساختمان اطمینان حاصل کنید و برای تحقق این هدف خوب است از یک متخصص برق و سیم‌کشی کمک بگیرید.


نتیجه‌گیری


ماینر دستگاهی است که به استخراج رمزارز می‌پردازد، ازآنجا که به استخراج‌کننده‌ها سود استخراج تعلق می‌گیرد بسیاری به دنبال خرید آن هستند. استخراج در ابتدا به دستگاه و برق نیاز دارد اما در ادامه مسیر چالش‌های مختلفی برای استخراج‌کننده‌ها پیش می‌آید که نیازمند راهکارهای مختلف است.

کوین نیک به شما این امکان را می‌دهد که رمزارز استخراج شده خود را به فروش برسانید.

اگر قصد فروش بیت‌کوین و سایر رمزارزهای استخراج شده خود را دارید می‌توانید با مراجعه به سایت کوین نیک و درج تیکت فروش نسبت به فروش انواع رمزارز اقدام کنید.

کارشناسان کوین‌نیک در اغلب ساعات شبانه‌روز پاسخگوی سؤالات شما هستند و آمادگی دارند اطلاعات لازم در این خصوص را در اختیار شما بگذارند.

فرقی نمی‌کند که رمزارز خود را استخراج کرده یا خریده‌اید هر زمان که اراده کنید می‌توانید در این پلتفرم رمزارز مازاد خود را با منصفانه‌ترین قیمت به فروش برسانید.

1 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    وقت بخیر .ماینر رو چطور تهیه کنم و چطور میتونم کیف پول داشته باشم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.