راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل رفاتک: رویداد گپ ناب، فرصتی برای انتقال تجربیات به کسب‌وکارهاست

«گپ ناب» رویدادی است نوآورانه که در حوزه‌های مختلف نظیر کسب‌وکار، اقتصادی، مالی، آموزش، پژوهش، فناوری، علمی یا هرموضوع دیگری که ممکن است دربرگیرنده محتوایی با مضمون نوآوری باشد برگزار می‌شود. اولین نشست این رویداد سه‌شنبه، 15 بهمن‌ماه، ساعت 17 در پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف با حضور سه سخنران برگزار می‌شود.

ایده این نشست از مرکز نوآوری رفاتک شکل گرفته، اما طبق گفت‌وگوی ما با مدیرعامل این مرکز، گپ ناب تنها متعلق به این مرکز نیست و افراد و نهادهای دیگر هم می‌توانند نشست‌های بعدی گپ ناب را برگزار کنند.

هادی ویسی درباره این نشست توضیح داد: «گپ ناب نشستی نوآورانه است که قرار است هر فصل برگزار شود. این نشست قرار است به‌صورت مستمر افراد فعال در اکوسیستم نوآوری را دور هم جمع کند. در این نشست دو سخنران باتجربه در فضای کسب‌وکاری از فعالیتی که داشته‌اند، می‌گویند. تمرکز ما بر تجربه و کارهایی است که تاکنون انجام داده‌اند. اینکه کار آنها باعث موفقیت کسب‌وکار آنها شده یا شکست آنها. بنابراین در این رویداد قرار است هم استارت‌آپ‌های شکست خورده و هم موفق از تجربیات خود بگویند.»


داستان موفقیت‌ها و شکست‌ها از زبان سه فعال اکوسیستم نوآوری


ویسی با اشاره به اینکه گپ به فارسی به معنای گفت‌وگو و به انگلیسی به معنای فاصله است که ما می‌خواهیم هردو را در این نشست پوشش دهیم، گفت: «هرچند مفاهیم پایه نوآوری در کشور در حال جا افتادن است، اما برای عملیاتی شدن نوآوری در کشور هنوز کار داریم. کارآفرینان و ایده‌پردازهای ما در موارد مختلفی چالش‌های عملیاتی و قانونی نوآوری را نمی‌دانند. این موضوع باید با بقیه موارد هماهنگ شود. گپ ناب با این رویکرد طراحی شده که یک نشست‌های گفتمانی تخصصی در حوزه نوآوری را ایجاد کند و به بیان تجربیات افراد بپردازد.»

نشست اول گپ ناب 15 بهمن‌ماه، در پژوهشکده انرژی دانشگاه شریف برگزار می‌شود و ویسی درباره انتخاب پژوهشکده شریف برای مکان این رویداد گفت: «به این دلیل که این نشست کار علمی بوده که عملیاتی شده مکان را در دانشگاه شریف انتخاب کردیم. با این حال این نشست یک هویت مستقل دارد و بعد از چند دوره افراد دیگری می‌توانند آن را برگزار کنند.»

طبق گفته او در رویداد اول گپ ناب یک سخنران از راه دور داریم که با کلیپ ویدئویی با او صحبت می‌کنیم. محی سنیسل، بنیانگذار دونیت راجع‌به تجربه‌ای که داشته صحبت می‌کند. دکتر روح‌الله رحمانی، رئیس هیات مدیره دیجی‌کالا نکست سخنران دیگر این رویداد است که از تجربه نوآوری در این شرکت می‌گوید. همچنین دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل فناپ از کسب‌وکاری موفق در فضای مالی صحبت می‌کند. در پایان، بخش شبکه‌سازی نیز خواهیم داشت تا افراد با هم ارتباط بگیرند. در این نشست از همه افراد فعال در اکوسیستم و حوزه استارت‌آپی، دانشگاهیان و به‌ویژه بخش حامیان اکوسیستم نوآوری مانند مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری و بانک‌ها دعوت می‌کنیم تا تجربیات کسب‌کارها را بشنوند.

شیوه روایت در این رویداد به‌صورت داستان گونه بوده و افراد با پتانسیل بالا، قابلیت شبکه‌سازی و همچنین مدیران توانمند می‌توانند در راستای رسیدن به اهداف نوآورانه به یکدیگر در این بستر مشارکت پذیر همکاری کرده و برای دغدغه‌های موجود راهکارهای مناسبی را بیان کنند.

افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به آدرس اینستاگرام گپ ناب یا سایت این رویداد به این حلقه پیوسته و به‌عنوان سخنران تجربیات خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند. کاربران راه پرداخت می‌توانند با کد تخفیف RAHP، به صورت رایگان در این رویداد شرکت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.