راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یوآیدی در بین کسب‌وکارهای منتخب از نظر داوران فیناپ قرار گرفت

جایزه «نهال فین‌تک» برای اولین بار همزمان با آخرین رویداد فیناپ در سال 98، در سه حوزه؛ 1) اپلیکیشن، راهکار یا محصول نوآور، 2) نهاد، سازمان یا شرکت تاثیرگذار و 3) افراد تاثیرگذار در حوزه فین‌تک به منتخبین اهدا می‌شود.

داوران این جایزه که جزو فعالان حوزه فین‌تک کشور هستند در بخش اپلیکیشن، راهکار یا محصول کسب‌وکارهای متعدد را با معیار نوآوری در ارائه خدمات به کاربران ارزیابی و نامزدهای دریافت این جایزه را معرفی کردند.


ببینید: نظرسنجی اولین دوره جایزه نهال فین‌تک آغاز شد


یوآیدی نیز از نظر داوران این رویداد در بخش اپلیکیشن، راهکار یا محصول نوآور در بین شش نامزد دریافت این جایزه قرار گرفت. این رویداد در اول اسفند در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.

داوران این جایزه، نمایندگانی از بخش‌های رگولاتور، بانک، شرکت‌های بانکی، استارت‌آپ‌های فین‌تک و رسانه‌های این حوزه هستند. اسامی این داوران به این شرح است. 1) عبدالحمید منصوری، عضو هیات‌مدیره پرداخت نوین آرین، 2) مرتضی ترک‌تبریزی، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت، 3) نیما نامداری، معاون توسعه و نوآوری شرکت ارتباط فردا، 4) صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت فرابوم، 5) مهدی عبادی، دبیر انجمن فین‌تک ایران و 6) مینا والی، مدیرمسئول رسانه راه پرداخت


معرفی یوآیدی


راهکار دانش‌بنیان یوآیدی ارائه دهنده خدمات e-KYC یا احراز هویت دیجیتال، به عنوان کسب‌وکار رگ‌تک فعالیت می‌کند و با رویکرد ارائه راهکار نوین و تحول‌آفرین پا به عرصه فضای دیجیتال ایران گذاشته است. این کسب‌وکار با توسعه فناوری‌ها و الگوریتم‌های هوش مصنوعی سعی می‌کند ریسک احراز هویت در فضای مجازی و به واسطه آن کلاهبرداری‌های اینترنتی را کاهش دهد.

دو شاخص احراز هویت دیجیتال راهکار یوآیدی باعث شده است بالاترین سطح امنیت در فضای دیجیتال تأمین شود؛ 1) ارتباط هویت دیجیتال کاربر با هویت واقعی آن با بررسی کارت شناسایی معتبر آن و 2) استفاده از ویژگی‌های بیومتریک چهره کاربر برای احراز هویت.


ببینید: با همکاری یوآیدی و هویتا، از احراز هویت دیجیتال در ارائه امضای همراه استفاده می‌شود


با این دو شاخص که استانداردهای الزامی FATF نیز در این زمینه هستند اطمینان حاصل می‌شود که کاربر با هویت واقعی خود وارد فضای مجازی شده است. این شاخص‌ها با سه الگوریتم هوش مصنوعی یوآیدی؛ تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection)، پردازش تصویر (Image Processing) و پرداز متن (OCR) بررسی می‌شود.


روش کار یوآیدی


روش کار یوآیدی برای احراز هویت کاربر، به این صورت است که کاربر بعد از ورود به محیط یوآیدی، در اولین مرحله یک ویدئوی سلفی پنج ثانیه‌ای از خود ضبط می‌کند در این مرحله الگوریتم تشخیص زنده بودن تصویر بررسی می‌کند که کاربر در همان لحظه ضبط ویدئو، پشت دوربین باشد، یعنی از عکس یا ویدئوی دیگری فیلم گرفته نشده باشد.

در صورت تأیید این ویدئو، کاربر در مرحله بعد عکسی از کار ملی خود تهیه می‌کند و الگوریتم پردازش تصویر، بررسی می‌کند که عکس استخراج شده از ویدئوی سلفی با عکس روی کارت ملی کاربر تطابق داشته باشد که اگر بود در نهایت با الگوریتم OCR، اطلاعات هویتی کاربر از روی کارت ملی کاربر خوانده می‌شود و با تأیید آن توسط کاربر احراز هویت به صورت کامل انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.