راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

در بازدید مدیرعامل بانک تجارت از شرکت ایران کیش، از روش پرداخت مبتنی بر کیوآرکد این شرکت رونمایی شد

در بازدید مدیرعامل بانک تجارت و معاونان این بانک از شرکت کارت اعتباری ایران کیش از پرداخت مبتنی بر کیوآر کد این شرکت رونمایی شد. در این بازدید، که امروز دوم بهمن‌ماه برگزار شد، مدیرعامل ایران کیش، پیمان طبری گزارشی از عملکرد و اهدافی که ایران کیش به آن رسیده ارائه داد. همچنین شهره آقابابایی، معاون کسب‌وکارهای نوین ایران کیش درباره روش پرداخت مبتنی بر کیوآرکد به خبرنگاران توضیحاتی ارائه داد.

آقابابایی با توضیح اینکه روش کیوآرکد از سال‌ها پیش در دنیا و حدود سه سال پیش نیز در ایران پیاده‌سازی و اجرایی شده، گفت: «ما هم از سال گذشته به این نوع روش پرداخت ورود کردیم. در این راستا موانع برای توسعه این کسب‌وکار شناسایی شد و امسال با رفع آنها پرداخت مبتنی بر کیوآردکد را پیاده‌سازی کردیم تا مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.»

به‌گفته او در این روش سعی کردیم به لحاظ امنیتی استانداردها را رعایت کنیم تا قابلیت سواستفاده در آن وجود نداشته باشد. بحث دیگری که در پیاده‌سازی این روش وجود داشت این بود که پرداخت کیوآرکد برای تمامی کاربران قابل استفاده باشد و به‌عنوان یک ابزار ساده و راحت، در کمترین زمان ممکن از این سرویس در بانک تجارت و ایران کیش استفاده کنند.


رعایت الزامات امنیتی، از مزیت این روش نسبت به دیگر روش‌هاست


آقابابایی در پاسخ به این سؤال راه پرداخت که اکنون روش پرداخت مبتنی بر کیوآرکد چه تعداد از حجم بازار را دربر دارد، گفت: «در حال حاضر این راهکار را در اختیار بانک تجارت گذاشته‌ایم و سعی داریم که برای کل شبکه پذیرندگان این بانک روش پرداخت مبتنی بر کیوآرکد را پیاده‌سازی کنیم. ضمن اینکه در گذشته نیز نزدیک به 20 هزار پذیرنده کیوآرکدی داشتیم، اما به‌دلیل اینکه کاربر حتماً برای استفاده از روش پرداخت مبتنی بر کیوآرکد باید اپلیکیشنی را نصب می‌کرد، مورد استقبال قرار نگرفت. در روش جدید خوشبختانه این موانع رفع شده و انتظار داریم که توسعه خوبی را در این امر شاهد باشیم.»

او در رابطه با تفاوت این مدل با مدل‌های قبلی توضیح داد: «اصلی‌ترین فرق کیوآرکد با دیگر مدل‌های قبلی در بحث رعایت الزامات امنیتی است که در این روش پیاده‌سازی شده است. همچنین درحالی‌که در روش پرداخت کیوآرکد ساده‌سازی صورت گرفته، اما قابل کپی‌برداری نیست و این موضوع باعث می‌شود جلوی کلاهبرداری از طریق سایت‌های قمار را بگیرد.»


 پرداخت بدون نیاز به ابزار


معاون کسب‌وکارهای نوین ایران کیش به مزیتی که روش پرداخت مبتنی بر کیوآرکد برای کاربران دارند، اشاره کرد و گفت: «تسهیلاتی که برای کاربر فراهم شده این است که او دیگر نیازی به هیچ ابزاری ندارد و با اسکن کد کیوآر ایران کیش وارد صفحه پرداخت می‌شود و به امن‌ترین روش ممکن روش پرداخت را انجام می‌دهد.»

در ادامه آقابابایی به عملکرد ایران کیش در حوزه کارت‌خوان‌های فروشگاهی و درگاه پرداخت اینترنتی اشاره کرد و گفت: «در حوزه کارت‌خوان فروشگاهی علاوه‌بر بانک تجارت با بانک‌های دیگر هم در حال همکاری هستیم و برنامه‌های آنها را پیاده‌سازی و اجرا می‌کنیم. در این حوزه با 14 بانک قرارداد داریم و رتبه ما در آذرماه در مبلغ تراکنش کارت‌خوان‌ها نیز رتبه دو را داشته است. رتبه ما در تعداد تراکنش نیز 5 است که با برنامه‌ریزی که در سال آینده داریم، سعی می‌کنیم کارت‌خوان‌ها را فعال‌تر کنیم. با همه این اتفاقات عملکرد ایران کیش در حوزه کارت‌خوان‌های فروشگاهی مثبت ارزیابی می‌شود. همچنین سعی کرده‌ایم که تعداد زیادی از کارت‌خوان‌های با تراکنش صفر را جمع‌آوری کنیم.»



او در ادامه گفت: «خوشبختانه در آذرماه امسال با برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد زیرساخت‌های لازم در ماه‌های گذشته توانستیم جهش و رشد خوبی را شاهد باشیم و به روند صعودی خود نزدیک شویم. در این راستا در حوزه اپلیکیشن پات با چندین استارت‌آپ فین‌تکی فعال در این حوزه شروع به همکاری کردیم. ضمن اینکه در سال 1398، 16 سرویس به اپلیکیشن پات اضافه شد.»

او با اشاره به اینکه نوع تراکنش‌های بر روی اپلیکیشن، درگاه پرداخت اینترنتی است و توانستیم سهم بازار را در این خصوص ارتقا دهیم، توضیح داد: «در حوزه درگاه پرداخت اینترنتی در سه چهار ماهه اخیر توانستیم از رتبه نهم به هفتم در صنعت برسیم.»


ایجاد رابط کاربری جدید در درگاه پرداخت اینترنتی


آقابابایی در خصوص راه‌اندازی سرویس کد یواس‌اس‌دی در بانک تجارت برای دریافت رمز دوم پویا توضیح داد: «با فعال‌سازی کد #88*788* برای دریافت رمز پویا، بانک تجارت با استقبال زیادی از سوی مشتریان همراه شد. در بحث رمز پویا جزو اولین شرکت‌های پی‌اس‌پی بودیم که توانستیم زیرساخت‌های خود را به‌سرعت به‌روز کنیم و به سامانه هریم اتصال پیدا کنیم. از این رو اکنون هم در درگاه اینترنتی ایران کیش و در آخرین نسخه اپلیکیشن پات این خدمت را ارائه می‌شود.»

ثبت‌نام بیش از ۳۰۰ هزار نفر مشتری بانک تجارت در بستر USSD ایران کیش

او به برنامه‌هایی که شرکت ایران کیش بر روی آن تمرکز کرده بود، اشاره کرد و گفت: «در این چند ماه اخیر طراحی جدیدی بر روی سامانه درگاه پرداخت اینترنتی داشته‌ایم و رابط کاربری جدیدی بر روی آن شگل کرفته است. بنابراین اکنون این درگاه کاربرپسند و پایدار است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.