راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هزینه‌های راه‌اندازی یک مرکز تماس چقدر است؟

 هر کسب‌وکار اعم از کوچک، متوسط و بزرگ، نیاز به یک مرکز تماس برای ارائه خدمات مشتری یا جذب هدفمند مخاطب دارد و این موضوع برای انواع مختلف کسب‌وکار حیاتی است.

ممکن است فرض کنید که پیام‌های فوری، پست الکترونیکی و شماره تلفن همراه جهت برقراری تماس کافی است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که 75 درصد از مردم، یک تماس تلفنی را سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای رسیدن به جواب خود می‌دانند. بنابراین در کسب‌وکار شما با داشتن سیستم حرفه‌ای، مشتریان به راحتی توانایی برقراری تماس با شما را خواهند داشت.

محاسبه هزینه واقعی یک سیستم مرکز تماس آسان نیست، چرا که متغیرها و عوامل متعددی، توانایی تغییر در یک سیستم خوب به یک سیستم گران و پرهزینه را دارند.

سه هزینه اصلی در راه‌اندازی مرکز تماس شامل موارد زیر است:

  1. فضای کاری

مراکز تماس برای پرداخت حقوق، فضای کاری، تجهیزات فناوری و ارتباطات نیاز به پول نقد دارند و اغلب در مناطق ارزان شهر راه‌اندازی می‌شوند که به دنبال آن مشتریان به ندرت به آنجا مراجعه می‌کنند. مراکز تماس به فضاهای وسیع و گسترده با قابلیت گسترش فضا نیاز دارند و ساختمان‌هایی با اتاق‌های بزرگ برای فضای مرکز تماس مناسب هستند.

فضای مورد نیاز برای یک مرکز تماس وابسته به تعداد کارشناس‌های خدمات مشتری مورد نیاز، متغییر است. برای مثال، یک مرکز تماس با 50 کارشناس، به 464 مترمربع فضا به اضافه 139 متر مربع فضای اضافی برای کارمندان اداری و مدیریت نیاز دارد.

  1. حقوق و مزایا

در هر دو نوع مرکز تماس داخلی یا مرکز تماس برون‌سپاری شده، شما مسئول پرداخت حقوق کارشناسان خود هستید. محاسبه این هزینه‌های پنهان و تأثیر آن در بودجه سالیانه بسیار حائز اهمیت است. این هزینه‌ها با توجه به مدیریت مستقیم شما بر تعداد کارشناسان به سادگی مدیریت خواهد شد اما شما باید بتوانید با ایجاد انگیزه در یک تیم قوی از کارشناسان، میزان رضایت مشتری را بالا نگه دارید.

  1. تجهیزات

هر کارشناس و مدیر مرکز تماس به صندلی، تلفن، کامپیوتر، قفسه و غیره نیاز دارد، هزینه‌های اولیه مرکز تماس ممکن است شامل تجهیزات اساسی دفتر کار، مانند: صندلی‌ها، میزها، تلفن‌ها، رایانه‌ها و سایر لوازم اداری مورد نیاز کارشناسان شما باشد. این هزینه‌های مهم در هنگام راه‌اندازی مرکز تماس در نظر گرفته می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.