راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رمزارز تتر چیست و چرا در ایران طرفداران خاص خود را دارد؟

تریدرها و فعالان بازار رمزارز تتر را به خوبی می‌شناسند و از کاربردهای آن آگاه هستند. بسیاری بر این باور هستند که تتر تنها برای مبادلات ارز رمزنگاری شده به‌کار گرفته می‌شود اما حقیقت این است که دامنه کاربردهای آن بسیار فراتر از این امراست.

خرید تتر یک راهکار خوب مبادلات تجاری در سراسر جهان است که طی سال‌های اخیر جایگاه خوبی در بازار پیدا کرده است. در این مطلب به معرفی تتر و بررسی کاربردهای آن می‌پردازیم.


تتر چیست؟


ارز رمزنگاری شده Tether که با نماد USDT در اغلب صرافی‌های رمزارز مطرح سراسر جهان در دسترس کاربران قرار دارد، توسط شرکت هنگ کنگی Tether Limited به بازار عرضه شد.

هرتتر معادل یک دلار آمریکا ارزش گذاری شده و از این رو دارای قیمت ثابت است. به دلیل قیمت ثابت به این رمزارز، استیبل‌کوین هم گفته می‌شود که از ثبات ارزش آن خبر می‌دهد.

بسیاری ازمعامله‌گران بازار از آن در راستای حفظ ارزش دارایی‌های رمزنگاری شده خود استفاده می‌کنند. چند رمزارز دیگر مثل USD coin، True USD تحت عنوان استیبل‌کوین فعال هستند که هیچ یک موفق نشده‌اند به جایگاه تتر دست یابند.


تکنولوژی تتر چطور شکل گرفته است؟


دو توکن USDT و EURT در سال ۲۰۱۵ دلار تتر و یورو تتر را به فعالان و علاقه‌مندان بازار معرفی کردند.

ترکیب ارزش ارزهای فیات و تکنولوژی رمزارزها در این آلت‌کوین‌های جدید ویژگی‌های انکارناپذیری را به وجود آورد که شکل مبادلات را برای همیشه دگرگون کرد.

تصور عمومی بر این بود که این ارز رمزنگاری شده توسط بانک مرکزی آمریکا یا یک نهاد متمرکز دیگر پشتیبانی می‌شود؛ اما پس از مدتی مشخص شد که مستقل از دولت‌ها و حکومت‌ها عمل می‌کند و از سوی هیچ نهاد متمرکز دولتی‌ای پشتیبانی نمی‌شود.

ساده‌ترین کاربرد تتر این است که از طریق آن می‌توانید انواع ارزهای رمزنگاری شده را مبادله کنید و در هنگام نوسان شدید قیمت بیت‌کوین و سایر رمزارزها مطرح از طریق تبدیل آن به تتر در جهت حفظ ارزش دارایی‌های دیجیتال خود گام بردارید.


تتر در چه مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟


ارزش ثابت رمزارز تتر، کمک می‌کند در جایی که به ارز فیات دسترسی نداریم، برای مبادلات به ویژه مبادله رمزارزها از تتر استفاده کنیم.

صرافی‌ها از این قابلیت استفاده کرده‌اند و کار مبادله بسیاری از رمزارزها و خریدوفروش‌های خود را با کمک تتر انجام می‌دهند.

حقیقت این است که تتر به اندازه بیت‌کوین مشهور نیست؛ اما در بسیاری موارد برای انجام مبادلات و حتی خریدها خارج از فضای رمزارزها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نوسانات بازار رمزارز که به صورت کاملاً آزاد اداره می‌شود همواره فعالان بازار را نگران می‌کرد، قیمت ثابت تتر به کمک سرمایه‌گذاران آمده تا نگرانی‌های خود را برطرف کنند.

تقریباً تمامی صرافی‌های مطرح رمزارزجهان مثل Bitfinex، Binance، Bittrex و Poloniex خدمات رسانی با تتر را انجام می‌دهند و تتر یکی آر رمزارزهای محبوب کاربران آن‌ها به شمار می‌رود.


چه کسانی از تتر استفاده می‌کنند؟


تریدرهای حرفه‌ای عاشق تتر هستند و در بسیاری از موارد برای حفظ ارزش سرمایه خود از آن کمک می‌گیرند اما تریدرها تنها طرفداران تتر نیستند، تجار هم برای نقل و انتقال‌های کوچک پول در راستای اهداف تجاری از تتر استفاده می‌کنند، چراکه هزینه انتقال پول را به صفر می‌رساند.

حواله پول از طریق بانک‌ها و صرافی‌ها با هزینه‌های زیادی همراه است که استفاده از تتر نیاز شما به آن‌ها را برطرف می‌کند.

گاهی افرادی که زیاد به کشورهای مختلف سفر می‌کنند از تتر برای انتقال وجه استفاده می‌کنند تا مشمول تغییرات قیمت‌های ارزهای رمزنگاری شده هم نشوند.


از کجا می‌توان تتر تهیه کرد؟


قبلاً اشاره کردیم که اغلب صرافی‌های رمزارز معتبر به ارائه تتر می‌پردازند؛ اما خرید تتر برای ایرانی‌ها با پیچیدگی‌هایی همراه است. از آنجا که اغلب صرافی‌های مطرح جهان به سبب تحریم‌های اقتصادی به روی کاربران ایرانی بسته شده است تهیه تتر کمی سخت به نظر می‌رسد.

خوشبختانه در حال حاضر صرافی‌های ارز رمزنگاری شده داخلی در سریع‌ترین زمان ممکن تتر مورد نیاز شما را تهیه کرده و در اختیارتان می‌گذارند.

برای فروش تتر هم می‌توانید به این صرافی‌ها مراجعه کنید و به سبب قیمت ثابت آن به راحتی به فروش تترهای مازاد خود بپردازید.


چرا باید از تتر استفاده کرد؟


تتر برخلاف سایر رمزارزها یک دنیای با ثبات و کم نوسان دارد، از این رو برای افرادی که حرفه‌ای این بازار نیستند و می‌خواهند از مزایای فراوان رمزارزها استفاده کنند یک گزینه بسیار جذاب و مناسب به شمار می‌رود.

در شرایطی که نقل و انتقالات بین‌المللی پول در ایران به دلایل مختلف با دشواری همراه است، تتر یک گزینه مناسب است که برای انواع مبادلات قابل استفاده است.

انتقال وجه با تتر بسیار کم هزینه‌تر از روش‌های سنتی است که ارز فیات صورت می‌پذیرد و همچنین موانع کمتری بر سر راه آن قرار دارد.

در نتیجه استفاده از تتر برای ایرانی‌ها از جذابیت‌های بی‌شماری برخوردار است.


نتیجه‌گیری


دنیای ارزهای رمزنگاری شده بسیار پویا است و دائماً در حال پیشرفت و تحول است. این امر سبب می‌شود قیمت‌ها ثابت نبوده و همواره در حال تغییر باشند.

تتر به ثبب قیمت ثابتی که داشته به عنوان مطرح‌ترین استیبل‌کوین جهان توانسته به تریدرها کمک کند ارزش دارایی‌های خود را حفظ کنند و با خیال راحت به ترید بپردازند.

خرید تتر یک راهکار مناسب برای سرمایه‌گذاران اعم از حرفه‌ای و تازه کار است که به شما کمک می‌کند در اسرع وقت خریدوفروش خود را انجام دهید و دارایی‌های خود را در امان نگاه دارید.

اغلب صرافی‌های رمزارز اعم از داخلی و خارجی از آن پشتیبانی می‌کنند و شما به راحتی و برای انجام انواع مبادلات خود می‌توانید تتر تهیه کنید و در صورت در اختیار داشتن تتر مازاد آن را به فروش برسانید.

خرید تتر فرآیند خاص و پیچیده‌ای ندارد اما یافتن مرکز معتبری که بتوان برای مبادله از آن استفاده کرد کمی سخت است. کوین نیک با کمک تجربه چندین ساله تیم متخصص خود در زمینه ارزهای رمزنگاری شده به صورت تخصصی کار خریدوفروش تتر را انجام می‌دهد.

شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید از خدمات پلتفرم کوین نیک استفاده کنید و تتر مورد علاقه خود را بخرید یا بفروشید.

7 دیدگاه
  1. میلاد می‌گوید

    ممنون، متن بسیار مفید و جامعی بود.

  2. علی می‌گوید

    سلام من دویست تتردارم که اولش هفته‌ای ده دلار بهم میداد بعدشد هفته‌ای ۵دلارالان ۲ماه که کیف پولش باز نمیکنه که چقدر دارم یابفروشم باید چیکار کنم لطفا هرکی میدونه راهنمایی بکنه ممنون میشم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.