راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توکن آب‌پارس چیست؟ / نگاهی به اولین توکن دیجیتال شبکه ققنوس

خشک‌سالی و کمبود آب همیشه از مهم‌ترین مشکلات سرزمین ما بوده است. کشورهای همسایه در خلیج‌فارس، سال‌هاست که این مشکل را درک کرده و با نمک‌زدایی از آب دریا حتی به مازاد تولید هم رسیده‌اند ولی ایران در این زمینه فعالیت مناسبی نداشته است و برای جبران آن باید سریع‌تر دست‌به‌کار شد. این کار به‌واسطه اتصال دریای عمان به آب‌های آزاد، بدون ایجاد مشکلات محیط زیستی در خلیج‌فارس امکان‌پذیر و قابل انجام است ولی نیاز به مشارکت ملی برای سرمایه‌گذاری دارد.

امروز در دنیای دیجیتال کار بسیار راحت شده است و به‌سادگی و تنها با یک گوشی هوشمند می‌توان مشارکتی پویا را از طریق سند دیجیتالی امن و غیرقابل جعلی به نام توکن دیجیتال انجام داد و سرمایه‌گذاران می‌توانند در قالب سهامدار از این پروژه حمایت کنند. شرکت «تعاونی آب‌رسانی فلات مرکزی پارس» در چابهار آب دریای عمان را شیرین خواهد کرد و این توکن همانند سهام این شرکت است که در بستر دیجیتال عرضه خواهد شد. بنیان‌گذاران این شرکت از فعالان اقتصادی ایران هستند و این توکن از طریق ققنوس، شبکه‌ای بلاکچینی که بنیان‌گذارانش شرکت‌های فناوری اطلاعات معتبر و بزرگ‌ترین بانک‌های کشور و شرکت تکوست هستند، انجام می‌شود.


مزایای توکن آب‌پارس


دارنده توکن به مدت صد سال، حق اختیار استفاده از یک مترمکعب آب شیرین معادل هزار بطری یک لیتری را خواهد داشت (قابل تحویل درب منزل، تحویل به محرومین منطقه و یا قابل معامله در شبکه ققنوس). همچنین با بالاتر رفتن ارزش شرکت تعاونی، ارزش سهام هم افزایش پیدا خواهد کرد و سود سالیانه‌ای که از تعاونی حاصل خواهد شد، به دارنده توکن خواهد رسید. چگونگی خرید توکن آب‌پارس به‌زودی اعلام خواهد شد.

با اسکن این کیوآر کد، می‌توانید سپیدنامه‌های ققنوس را دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.