راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تپسی در چه سطوحی مؤثر عمل کرده است؟

در رویداد یلدا سامیت 98 بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها از تجربیات خود گفتند و درباره کسب‌وکارشان توضیح دادند. ارائه میلاد منشی پور، مدیر عامل تپسی، یکی دیگر از بخش‌های یلدا سامیت بود.

او در ابتدای ارائه خود با اشاره به اینکه میزان رضایت درونی یک امر ذهنی است، بخش‌های احساس رضایت درونی را برشمرد: «رضایت درونی به عنوان یک عامل مؤثر در ادامه مسیر زندگی و کسب‌وکار، دو جز دارد؛ احساس شادی و احساس معنادار بودن زندگی. احساس شادی مانند پول، تفریحات، ورزش و سرگرمی، از جنس حال هستند ولی معنادار بودن زندگی ترکیبی از زمان‌های حال، گذشته و آینده است.»

منشی پور در ادامه سخنرانی خود گفت که رضایت درونی، یک مدل ذهنی است که می‌تواند بسیاری از تصمیمات ما در زندگی و کارمان را شکل دهد. او سه سؤال که ذهن افراد را در کسب‌وکار درگیر کرده مطرح کرد: «آیا استارت‌آپ خود را راه‌اندازی کنیم؟»، «کشور خود را ترک کنیم یا بمانیم؟» و «استارت‌آپ خود را ادامه دهیم یا آن را تعطیل کنیم؟»

سپس او عنوان کرد که برای پاسخ به این سؤال‌ها باید با توجه به ایجاد بالانس در مفاهیم شاد بودن و معناداری زندگی، یک تصمیم واقعی بگیریم. در غیر این صورت تصمیمی می‌گیریم که از آن ناراضی خواهیم بود.

در ادامه، بنیان‌گذار تپسی از تجربیات خود گفت: «15 سال پیش به عنوان یک مهندس مکانیک بر سکوی نفتی فعالیت می‌کردم. مدتی بعد حس کردم که کاری را انجام می‌دهم که تاثیرگذاری کمی دارد و فراگیر است. برای اینکه رضایت درونی خودم را بیشتر کنم، به ایران بازگشتم تا استارت‌آپی راه‌اندازی کنم و مسیر شغلی خودم را تغییر دهم.»

 «فعالیت‌هایی نظیر آنچه ما در استارت‌آپ تپسی داریم، تاثیرات زیادی دارد.» او با اشاره به سطوح تاثیرگذاری این پلتفرم تاکسی‌های اینترنتی عنوان کرد: «در سطح اقتصاد کلان مؤثر هستیم، GDP را افزایش می‌دهیم و مشاغل بیشتری ایجاد کردیم. در بخش خصوصی، نوع و سطح کسب‌وکارمان را افزایش می‌دهیم. در اجتماع، در افزایش استانداردها و سطح زندگی مؤثر بودیم و در بخش حاکمیت پارادایم جدید ایجاد کردیم.»

طبق گفته منشی پور، دلیل اینکه از استارت‌آپ صحبت می‌کنیم، تاثیرگذاری است که توسط این کسب‌وکارها انجام می‌شود.

او خاطرنشان کرد: «اگر معتقدیم که مخاطبان رویداد یلدا سامیت تأثیرگذار هستند و تاثیرگذاری را درک می‌کنیم، باید با امیدواری تصمیم قطعی را بگیریم. از این طریق می‌توانیم ابهامات و پاسخ سؤال‌های ذکر شده را دریابیم.»

منشی پور سخنرانی خود را با بیان این جمله به پایان رساند: «موفقیت نهایی نیست، شکست موجب مرگ نمی‌شود و شجاعت، ادامه مسیر تعیین ‌کننده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.