پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
معاون برنامهریزی و نوآوری بیمه رازی: اکوسیستم «همراز» برای توسعه خدمات دیجیتالی بیمه رازی اجرا میشود
معاون برنامهریزی و نوآوری شرکت بیمه رازی گفت: «با توجه به استراتژی «بیمه رازی» در جهت توسعه فروش بیمههای خرد از طریق کانالهای فروش دیجیتال، از ابتدای سال جاری، طراحی و پیادهسازی اکوسیستم نوآوری «همراز» به صورت جدی در دستور کار بیمه رازی قرار دارد.»
مهدی ملکی افزود: «در این اکوسیستم تلاش شده است تا زیرساختهای لازم برای دیجیتالی شدن زنجیره ارزش بیمه رازی فراهم شود. در حال حاضر در این اکوسیستم، وبسایت خدمات الکترونیکی، موبایل اپلیکیشن، کیوسک اطلاعرسانی، بخشهای ویژه بیمهگزاران، نمایندگان و شعب بیمه رازی در یک سامانه متمرکز قرار میگیرند.»
به گزارش اقتصاد نیوز، معاون برنامهریزی و نوآوری بیمه رازی درباره زمان و اهداف شکلگیری و پیادهسازی سامانه «همراز» یادآور شد: «پیادهسازی اکوسیستم «همراز» از اردیبهشت ماه سال 98 آغاز شده و از مهمترین دلایل شکلگیری این ایده میتوان به مواردی چون ارائه امکانات و قابلیتهایی که در سیستم بیمهگری فعلی شرکت وجود ندارد، یکپارچگی ارائه خدمات الکترونیکی بیمه رازی برای مشتریان و شبکه فروش و همچنین ارتقای رضایتمندی مشتریان و ذینفعان اشاره کرد.»
ملکی درباره اینکه در سامانه «همراز» کاربر به چه اطلاعاتی درخصوص چه رشتههایی دسترسی دارد، توضیح داد: «کاربران این سامانه در دستهبندیهای گوناگون مانند کاربران عادی، مشتریان حقیقی، مشتریان حقوقی، نمایندگان فروش و همچنین کارکنان بیمه رازی قرار میگیرند.»
او در مورد امکانات این سامانه نیز گفت: «در حال حاضر سرویسهایی نظیر فروش آنلاین بیمهنامههای مسافرتی (افغانستان و عمان)، فروش بیمهنامه مسئولیت «ناجیان غریق»، فروش آنلاین حوادث انفرادی «عتبات» مخصوص زائرین عتبات عالیات، فروش آنلاین حوادث انفرادی ویژه کوهنوردان، فروش آنلاین حوادث انفرادی ویژه کشاورزان و فروش آنلاین بیمه نامه آتشسوزی و حوادث در قالب بیمهنامه «مهراز» در این سامانه انجام میشود.»
«کتاب اینشورتک» راهنمایی جامع برای درک پتانسیلهای نوآوری و فرصتهای فناوری در صنعت بیمه است. این کتاب را میتوانید از فروشگاه راه پرداخت خریداری کنید.
او افزود: «همچنین میتوان به قابلیت مشاهده پروندههای خسارت بیمهشدگان در کلیه مراحل بررسی، قابلیت استعلام اصالت بیمهنامه از طریق کد یکتا، قابلیت دسترسی به مراکز درمانی، نمایندگان و شعب، منطبق با تکنولوژیهای روز فناوری، ایجاد پنل ویژه نمایندگان جهت ارتباط با شرکت و مشاهده کارنامه و کارمزد، امکان پرداخت آنلاین اقساط بیمهنامههای عمر، تأمین 40 سرویس بیمهای و ارزش افزوده در سامانه Channel manager (مدیریت کانال) «کاریز»، اشاره کرد.»
معاون برنامهریزی و نوآوری درباره ارتقای سامانه یادآور شد: «در حال حاضر فاز یک این سامانه عملیاتی شده است و فرآیند توسعه و بهبود آن به صورت دائم درحال پیگیری است، طبیعی است که این اکوسیستم نیز باید مراحل بلوغ و بهبود خود را طی کند. ما در «همراز» در تلاش هستیم هرچه سریعتر این فرآیند را طی کنیم.»
ملکی ادامه داد: «یکی از برنامههای مهم ما برای ارتقای بهتر سامانه، برگزاری جلسات با ذینفعان سامانه است، که بهصورت دورهای انجام میشود.»
ملکی درباره مزایای سامانههای «همراز» گفت: «این اکوسیستم یک تجربه جدید برای مشتریان خلق میکند و میتواند نگرش مشتریان را نسبت به نحوه دریافت خدمات تغییر دهد. دسترسی آسان، حذف فرآیندهای زائد اداری و افزایش سرعت و دقت خدمترسانی، حذف کاغذ و کاهش تردد مشتریان نیز از دیگر مزایای این اکوسیستم است.»
ملکی افزود: «در بیمه رازی تلاش شده است هر شعبه به صورت یک SBU تعریف شود و هماکنون همه شعب شرکت دارای اهداف تعریف شده، ترکیب پرتفوی مشخص و برنامه عملیاتی پیشبینی شده هستند. و این برنامهها بهصورت منظم توسط ستاد، پایش و کنترل میشوند. در برنامههای پیشبینی شده توسعه و گسترش خدمات دیجیتالی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.»
ملکی درباره دسترسی کاربران به «همراز» یادآورشد: «تمامی کاربران میتوانند از طریق وب به آدرس www.hamraz24.ir به خدمات الکترونیکی دسترسی داشته باشند. همچنین، کاربران دارای گوشیهایی با سیستم عامل اندروید میتوانند از طریق بازارهای اپلیکیشن «پلیاستور» گوگل و «کافه بازار» و کاربران داری سیستم عامل IOS نیز میتوانند با مراجعه به «سیب اپ» به اپلیکیشن موبایل «همراز» دسترسی پیدا کنند.»